۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
کد خبر: 55463168

تا زمانی که آمارهای شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI) در روز چهارشنبه منتشر شود، فعالیت بازار به طور کلی کاهشی خواهد بود.

افزایش قیمت طلا

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، از آنجایی که سرمایه‌گذاران در انتظار ارقام تورم آمریکا هستند که می‌تواند دیدگاه جدیدی در مورد نرخ بهره آمریکا به دست دهد، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت.

هر اونس طلا با 10 دلار و 77 سنت کاهش 1911.53 دلار فروخته شد.

احتمالا تا زمانی که آمارهای شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI) در روز چهارشنبه منتشر شود، فعالیت بازار به طور کلی کاهشی خواهد بود. این آمار می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد نرخ بهره آمریکا که تاحد زیادی انتظار می‌رود در هفته آینده متوقف شود، به دست دهد.

هارشال باروت، تحلیلگر بازار گفت: «این امکان وجود دارد که تورم حتی اگر در دوره‌ای کاهش یابد، در حال حاضر به سرعت کاهش نیابد و این به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تر ثابت نگه دارد و ثابت ماندن تورم هسته، قیمت طلا را تحت فشار نگه می‌دارد.

فدرال رزرو نیویورک روز دوشنبه گزارش داد، حتی با پیش‌بینی افزایش قیمت اقلام ضروری نظیر اجاره خانه و غذا، دیدگاه کلی آمریکایی‌ها در مورد تورم در ماه آگوست تغییر چندانی نکرده است.

93 درصد بازیگران بازار انتظار دارند که نرخ بهره در نشست 19 و 20 ما سپتامبر تغییر نکند اما 42 درصد احتمال می‌دهند که در ماه نوامبر افزایش یابد.

اگر فدرال رزرو نرخ بهره را برای مهار تورم افزایش دهد، تقاضا برای طلای بدون بهره آسیب خواهد دید.

از دیگر عواملی که قیمت طلا را کاهش داد، افزایش ارزش دلار بوده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید