وزیر آموزش و پرورش گفت: به این علت که ظرفیت آزمون استخدامی کامل نشد، تعدادی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده است .

صحرایی: تعدادی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده!

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در حاشیه یادواره شهدای دانش‌آموز درباره کلاس‌های درس بدون معلم به ویژه در دوره ابتدایی، اظهار کرد: به این علت که ظرفیت آزمون استخدامی کامل نشد، تعدادی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده است که تا نیمه‌های مهر برای آنها معلم تأمین می‌شود.

وی درباره تعداد کلاس‌های درس بدون معلم، افزود: آمار دقیق در دست نیست و تعداد خیلی کم و به تعداد ظرفیت باقی‌مانده آزمون استخدامی است؛ البته این موضوع طبیعی است، درسال‌های گذشته نیز چنین وضعیتی داشتیم و امیدوارم آزمون استخدامی سال آینده، در طول سال جاری برگزار شود تا این مشکلات را نداشته باشیم.

هر سه سال یک‌بار کیفیت آموزشی پایش می‌شود

وزیر آموزش و پرورش درباره نظام پایش ملی گفت: اگر این نظام تصویب شود، برنامه این است که در پایان دوره سه ساله، یک پایش ملی از کیفیت نظام آموزشی داشته باشد.

وی ادامه داد: سال تحصیلی جدید با شعار کلیدی «مدرسه قوی، ایران قوی» آغاز شد و در ادامه جشن‌های مرتبط با سال تحصیلی، امروز شاهد برگزاری مراسم یادبود ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در ۳۶ هزار مدرسه کشور توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی بودیم.

صحرایی تصریح کرد: شهدای دانش‌آموز مایه اصلی قدرت امروز کشور هستند و این قدرت و اثرگذاری امروز ما در منطقه و اینکه دشمن جرأت تعرض به خاک کشور را ندارد، حاصل خون پاک شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز است.

وی اضافه کرد: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در دره سنی ۱۴ تا ۱۸ سال داشتیم که حتی سن برخی هم کمتر از این عدد بود که آنها می‌توانند الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان باشند.

اقدامات آموزش و پرورش برای برقراری عدالت آموزشی

وزیر آموزش و پرورش درباره برقراری عدالت آموزشی در مدارس کشور گفت: عدالت آموزشی نقطه مرکزی همه برنامه‌های آموزش و پرورش است که در این زمینه ده‌ها اقدام از جمله ساختن فضای آموزشی با کیفیت در سراسر کشور، تأمین معلم باکیفیت، تهیه نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان مناطق محروم، شاداب‌سازی فضای مدارس، همکاری با بعضی نهادها از جمله بنیاد برکت برای ساخت مدرسه در مناطق محروم، جمع‌آوری مدارس کانکسی، اهدای کتاب‌های درسی رایگان در برخی مناطق محروم و توزیع کتاب درسی با ۸۵ درصد تخفیف در برخی مناطق کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز امسال ما بر کیفیت است، افزود: در آموزش، آزمون‌ها، پرورش و به ویژه در حوزه مسائل پرورشی، برنامه امید، ایمان، نشاط، خودباوری، خردورزی و هویت را مورد توجه قرار دادیم.

صحرایی درباره آئین‌نامه ستاد راهبری و نظارت تعلیم و تربیت که توسط رئیس جمهور اعلام شد، خاطرنشان کرد: یک ستاد در شورای عالی آموزش و پرورش از حدود دو سال قبل با عنوان ستاد راهبری سند تحول بنیادین تصویب شده است که ریاست آن بر عهده معاون اول رئیس‌جمهور است و به زودی جلسه آن درباره طرح ملی مهارت برگزار خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    باسلام جناب وزیر فرزندان دختر ما که فارغ‌التحصیل دانشگاه در رشته آموزش ابتدایی و پیش دبستانی هستند هم اکنون در مدارس غیر انتفاعی مناطق محروم کهگیلویه دهدشت مشغول تدریس هستند با کولباری از تجربه وتخصصی عملی دارند با استخدام این جوانان فرهنگی خدمت بزرگی جامعه مناطق محروم کهگیلویه دهدشت بکنید تا کمبود معلم حل شود نیروهای که سالهاست عمر خود را تدریس گذارنده کار عملی انجام دادند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید