یک دهانه بزرگ چند ده متری در یک زمین زراعی در مراکش پیدا شده است. این چاه بزرگ باعث وحشت مردم شده و بومیان آن را لانه اجنه می دانند و معتقدند شب ها شیاطین از این چاه بیرون آمده و کودکان را می ربایند. اما دانشمندان آن را مربوط به زلزله اخیر می دانند.

کشف خانه جن ها در این منطقه جنجالی شد! + عکس خانه اجنه

به گزارش سلام نو به نقل از خبر فوری؛ بعد از زلزله شدید مراکش اتفاقات عجیبی در این کشور رخ داده است. اتفاقاتی که بسیاری را به وحشت انداخته است. در جدیدترین رخداد یک دهانه بزرگ چند ده متری در یک زمین زراعی در یک روستا پیدا شده است. این چاه بزرگ باعث وحشت مردم شده و بومیان آن را لانه اجنه می دانند و معتقدند شب ها شیاطین از این چاه بیرون آمده و کودکان را می ربایند. این شایعات باعث جلب توجه رسانه ها به این چاه شده است. دولت مراکش هنوز در رابطه با علت پیدایش این حفره چیزی نگفته اما ماموران دور این چاه عجیب حصار کشیده اند و اجازه نمی دهند کسی به آن نزدیک شود.

وحشت مردم و شایعه بومیان؛ اینجا خانه اجنه است

دروازه شیطان؛ خانه اجنه یا میراث شوم زلزله؟

بر اساس گزارش پایگاه آناتولی، این دهانه بزرگ در حومه استان الجدیده در غرب مراکش ظاهر شده و به سرعت نگرانی ها و سوالاتی را در میان ساکنان برانگیخته است. کلیپ های ویدئویی منتشر شده توسط مراکشی ها در پنجشنبه گذشته حفره ای به عمق ۶۰ متر و قطر ۲۰ متر را نشان می دهد که در زمین های کشاورزی اطراف یکی از شهرهای استان الجدیده به وجود آمده است.

مقامات محلی حفره را با طناب محاصره کرده و بستند تا برای ساکنان خطر ایجاد نکند. مقامات مراکشی در مورد این حفره عظیم بیانیه ای صادر نکرده اند. دلایل پیدایش این پدیده هنوز مشخص نیست اما بسیاری معتقدند به احتمال زیاد این حفره محصول زلزله قوی و کشنده اخیر در مراکش باشد

لازم به ذکر است که‌ زمین لرزه ای به بزرگی ۷ ریشتر در سپتامبر گذشته چندین شهر مراکش از جمله کازابلانکا، مکنس، فاس، آگادیر و تارودانت را لرزاند و حدود ۲۹۴۶ کشته و ۵۶۷۴ زخمی بر جای گذاشت و حدود ۵۰ هزار خانه را ویران کرد.

این زلزله باعث تغییرات زمین شناسی عجیبی در مراکش شده و بسیاری را نگران بروز فاجعه ای دیگر کرده است.

عوارض زلزله مهیب مراکش/ وقتی کوه ها جابه جا می شوند

یکی دیگر از عوارض زلزله اخیر مراکش تغییر اندازه کوه های اطلس بوده است. برخی زمین شناسان مدعی شده اند که زلزله سپتامبر منجر به افزایش حدودا ۲۰ سانتی متری ارتفاع کوه های اطلس شده است.

به گزارش الجزیره این افزایش ارتفاع به این‌ علت است که زلزله اخیر باعث تحریک منطقه گسیختگی شده است. منطقه گسیختگی جایی است که لغزش در آن باعث ترک و جابجایی پوسته زمین می گردد.

زمین لرزه زمانی رخ می دهد که یک گسل به طور ناگهانی در داخل زمین می لغزد و زمین و صفحه یک طرف گسل نسبت به طرف دیگر تغییر می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، سنگ های اطراف گسل تغییر شکل می دهند و برخی از آنها به سمت بالا یا پایین حرکت می کنند، به این معنی که سطح زمین نیز به سمت بالا یا پایین حرکت می کند. در گسل های معکوس، مانند آن چیزی که در زلزله اخیر مراکش مشاهده شد، صفحه اطراف گسل بالاتر از سطح گسل حرکت می کنند و این باعث افزایش ارتفاع کوه ها و زمین های اطراف گسل می گردد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید