این اسکلت که قدمت آن به حدود قرن ۱۷ یا ۱۸ برمی‌گردد، می‌تواند اطلاعات تازه‌ای را از یک گروه نسبتاً ناشناختۀ قومی در اختیار محققان بگذارد.

کشف عجیب اسکلت ۳۰۰ ساله یک جنگجو در غار + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از برترین‌ها، اسکلتی که به تازگی در یک پناهگاه صخره‌ای در درّۀ هویزاخال (Huizachal) در منطقه تامائولیپاس مکزیک کشف شده است، احتمالاً با یک فرهنگ نسبتاً ناشناخته موسوم به فرهنگ جانامبره (Janambre) پیوند دارد.

جانامبره یک گروه قومی کوچ‌نشین و شکارچی-گردآورنده بودند که در طی قرن‌های ۱۷ و ۱۸ میلادی علیه مستعمره‌سازی شمال شرقی مکزیک توسط اسپانیا مبارزه می‌کردند.

کشف غافلگیر کننده اسکلت ۳۰۰ سالۀ یک جنگجو در غار

اسکلت کشف شده که در شرایط بسیار خوبی حفظ شده است، متعلق به یک مرد حدوداً ۳۵ تا ۴۰ ساله است که در بخش میانی یک پناهگاه صخره‌ای و در عمق حدوداً ۲۰ سانتیمتری دفن شده بود. جسد این فرد در هنگام دفن در کفنی از جنس الیاف گیاهی و ترکه‌های چوبی منعطف پیچیده شده است.

کشف غافلگیر کننده اسکلت ۳۰۰ سالۀ یک جنگجو در غار

همراه با این اسکلت سه سرنیزۀ سنگی نیز یافت شده که نشان‌دهنده وجود نوعی صنعت تراش سنگ در میان این مردم بوده است. به علاوه این شیوۀ دفن و وجود این‌اشیاء می‌تواند نشانه‌ای از جایگاه بالای فرد در قبیله‌اش باشد.

کشف غافلگیر کننده اسکلت ۳۰۰ سالۀ یک جنگجو در غار

بررسی ظاهری اسکلت نشان می‌دهد که این مرد حدود ۱۶۵ سانتیمتر قد و بدنی نسبتاً فربه داشته است. به علاوه از آثار بر جای مانده روی اسکلت می‌توان به فعالیت‌های شدید فیزیکی او پی برد. آثار پوسیدگی شدید دندان نیز قابل مشاهده است.

کشف غافلگیر کننده اسکلت ۳۰۰ سالۀ یک جنگجو در غار

به گفته باستان‌شناسان مکزیکی تا کنون داده‌های باستان‌شناسی کمی از این گروه قومی به دست آمده بود و این کشف یک مورد منحصر به فرد محسوب می‌شود که می‌تواند اطلاعات تازه‌ای را دربارۀ ویژگی‌های فیزیکی و ظاهری مردم جانامبره و فرهنگ آن‌ها در اختیار محققان بگذارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید