۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 55469060

تولید تنباکو فرایندی جالب است از این رو با ما همراه باشید و درباره خط تولید تنباکو قلیان بدانید.

خط تولید تنباکو قلیان

سلام نو پلاس: امروزه با افزایش استعمال قلیان در جامعه،مصرف تنباکوهای معسل و تنباکوهای میوه ایی نیز افزایش یافته و درنتیجه تولید تنباکو و تولید تنباکو معسل با سوددهی بالا مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان قرار گرفته است.

در گذشته تنباکو و توتون از کشورهای اطراف مانند عربستان و ترکیه به ایران وارد می شده است اما امروزه با پیشرفت هایی که در ساخت دستگاه های تولید و بسته بندی تنباکو داخلی حاصل شده،تولید و بسته بندی تنباکو به عنوان یکی از پرسودترین خط تولیدهای داخلی،طرفداران زیادی دارد.

راه اندازی خط تولید تنباکو

راه اندازی خط تولید تنباکو یکی از مشاغل پر درآمد به حساب می آید. در گذشته های دور گیاه تنباکو در آمریکای شمالی کشت می شد.اما امروزه شاهد کشت این گیاه در کشور های مختلف از جمله ایران هستیم.

این محصول در بعضی از شهر های اصفهان، بوشهر و برخی نقاط شمالی کشور در حال کشت و بهره برداری است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این گیاه در واقع تا حدودی به بوته کاهو شباهت دارد با این تفاوت که رنگ آن به صورت کرمی مایل به قهوه ای است.

با توجه به افزایش تعداد طرفداران این محصول می توان برای تولید آن با نگاه یک کسب و کار پیش رفت.

خط تولید تنباکو قلیان

برای راه اندازی هر کسب و کاری در ابتدا باید در مورد آن به طور کامل تحقیق کنیم تا اطلاعات مورد نیاز را به دست آوریم و همچنین با تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز آن اشنا شویم.

در اینجا به معرفی دستگاه های مورد نیاز برای خط تنباکو می پردازیم. در پایین این مقاله در مورد هر کدام از دستگاه ها به صورت مجزا توضیح خواهیم داد.

وان شستشو

اولین دستگاه مورد نیاز در خط تنباکو دستگاه شستشو است. این دستگاه در دو مدل وان پلی اتیلن و وان اتوماتیک استیل ساخته می شود.

وان پلی اتلین یک وان ساده است که عمل شستشو توسط نیروی انسانی صورت می گیرد.

وان اتوماتیک که از جنس استیل ساخته می شود دارای نوار نقاله و بلوئر و پارو می باشد.

هکانیزم به کار برده شده در این مدل وان به عمل شستشو سرعت بیشتری می دهد و نیازی به دخالت نیروی انسانی ندارد.

دستگاه خشک کن سانتریفیوژ

دستگاه خشک کن سانتریفیوژ برای آبگیری استفاده می شود. در واقه این دستگاه آب حاصل از شستشوی محصول را به طور کامل می گیرد.

مکانیزم کار این دستگاه استفاده از نیروی گریز از مرکز است که برای جداسازی آب سشتشو استفاده می کنند این موضوع به این معنی است که این دستگاه آب میان بافتی محصولات را خشک نمی کند و برای تبخیر آب میان بافتی نمی توان از دستگاه سانتریفیوژ استفاده کرد.

این دستگاه در ابعاد مختلف و سایز های متفاوت قابل ساخت است.

خط تولید تنباکو قلیان

میکسر

میکسر یکی از مهمترین دستگاه های مورد نیاز برای خط تولید تنباکو است.

میکسر ها معمولا از جنس استیل ساخته می شود تا از زنگ زدگی و فاسد شدن محصول جلوگیری شود. بنابراین برای تولید تنباکو به یک میکسر یا مخلوط کن قوی نیاز داریم که تنباکوهای خشک شده را در آن ریخته و خرد کنیم.

دستگاه خشک کن تنباکو

برای خشک کردن تنباکو از دو مدل خشک کن کابینی و تونلی می توان استفاده کرد. نکته مهم در خشک کردن تنباکو حفظ کیفیت آن است.

برای رسیدن به این منظور باید از دستگاه های خشک کن با کیفیت بالا که عمل سیرکولاسیون به درستی در آن عمل کند را تهیه کنیم.

شرکت آراد ماشین سازنده بهترین دستگاه های خشک کن است که می تواند این دستگاه را با ظرفیت های مختلف در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد.

خط بسته بندی تنباکو

خط بسته بندی تنباکو شامل چندین دستگاه مجزا است. برای بسته بندی کامل این محصول باید ابتدا تجهیزات مورد نیاز آن را به طور کامل بشناسیم.

در این مقاله تلاش کردیم مدل های مختلف دستگاه بسته بندی مورد نیاز بسته بندی تنباکو را به شما معرفی کنیم.

دستگاه بسته بندی تنباکو

دستگاه بسته بندی تنباکو در دو مدل افقی و عمودی ساخته می شود اما اینکه کدام مدل دقیقا برای استفاده در خط تولید تنباکو و بسته بندی آن مناسب تر است مستلزم این است که محصول مورد نظر ما چه چیزی است؟ با در نظر گرفتن این که ما در اینجا در مورد تنباکو صحبت می کنیم پس بهترین و مناسب ترین دستگاه برای بسته بندی آن دستگاه افقی است.

خط تولید تنباکو قلیان

دستگاه پیلوپک

دستگاه پیلوپک یکی از دستگاه های مناسب بسته بندی محصولات تک نفره ست.

مدل بسته بندی این دستگاه به صورت بالشتی است. این دستگاه در دو مدل مکانیکی و پی ال سی ساخته می شود.

در واقع این دستگاه برای بسته بندی انواع محصولات قابل استفاده است و قابلیت نصب فوتوسل را هم دارد.

نصب سیستم فوتوسل از هدر رفتن سلفون جلوگیری می کند.

دستگاه کارتونینگ

دستگاه کارتونینگ برای کارخانه های بزرگی که ظرفیت تولید بسیار بالایی دارند مناسب است.

این دستگاه اتوماتیک ساخته می شود و نیروی انسانی زیادی برای کار کردن با آن نیاز نداریم.

در واقع برای کار کردن با این دستگاه اپراتور صرفا عمل گذاشتن محصول بسته بندی شده و در نهایت برداشتن کارتون های آماده را انجام می دهد.

سلفون کش جعبه

سلفون کش جعبهه به دو صورت دستی و اتوماتیک ساخته می شود. این دستگاه سلفون کشی در دور محصول را انجام می دهد.

با کمک این دستگاه محصول مهر و موم شده و دیگر به دسترسی مستقیم محصول امکان پذیر نیست.

دستگاه سلفون کش در صنایع مختلفی مانند مواد غذایی، لوازم التحریر، صنعت چوب و غیره قابل استفاده است.

خط تولید تنباکو قلیان

هزینه راه اندازی خط تولید تنباکو

هزینه و قیمت خط تنباکو به عوامل متعددی مرتبط است.

برای آگاهی از قیمت تجهیزات این کسب و کار همانند بقیه کسب و کارها نیاز داریم که در ابتدای کار بدانیم دستگاه های مربوطه را برای چه ظرفیت تولیدی نیاز داریم.

این خط تولید می تواند به دو شکل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در اختیار ما قرار بگیرد.

همچنین سایز و ابعاد این دستگاه ها متناسب با نیاز مشتری در ظرفیت های مختلف قابل اجرا است. متریال استفاده شده در ساخت این تجهیزات در افزایش یا کاهش قیمت ها موثر است.

از جمله ماشین آلاتی که در خط تولید و بسته بندی تنباکو مورد نیاز است شامل تجهیزات زیر است:

  • دستگاه شستشو
  • دستگاه خشک کن سانتریفیوژ
  • میکسر
  • دستگاه خشک کن تناکو
  • دستگاه بسته بندی تنباکو

خط تولید تنباکو میوه ای

از آنجا که تولید و مصرف تنباکو معسل این روزها بسیار زیاد شده است این مجموعه برآن شد تا با ساخت دستگاه های مورد نیاز خط تولید تنباکو علاوه بر اشتغال زایی، مانع از خروج ارز به خارج از کشور شود.

برای تولید تنباکو معسل ملزم وجود دستگاه هایی است که مجموعه ماشین سازی عدیلی در ساخت دستگاه بسته بندی تنباکو، دستگاه خردکن تنباکو و دستگاه میکسر تنباکو معسل فعالیت دارد.

خط تولید تنباکو قلیان

در ابتدا برگ های تنباکو شسته شده و بخارزنی می شود،پس از بخارزنی توسط دستگاه کاتر به ابعاد دلخواه بریده شده و در دستگاه روتاری درایر خشک می شود.

همزمان با شستشوی تنباکو در میکسر دوجداره،شربت مخصوص تنباکو طبق فرمول کاراصنعت ساخته شده و پس از خردشدن (اسلایس شدن) به دستگاه بلندر منتقل می شود و شروع به میکس شدن و همزمان گرم شدن (پخته شدن) با شربت مخصوص می شود.

در این مرحله اسانس مخصوص نیز به تنباکو اضافه شده و مخلوط می شود.

ترکیب به دست آمده از دستگاه بلندر به مخازن استراحت انتقال پیدا کرده و پس از زمان قید شده در فرمول،جهت عمل آوری، تنباکو در مخازن باقی می ماند؛پس از عمل آوری در این مرحله تنباکو به دستگاه اکسترودر منتقل شده و تنباکو برای بسته بندی آماده می شود.

وظیفه دستگاه اکسترودر و مکمل آن دستگاه بسته بندی بالشتی (PILLOW PACK) توزین کردن و بسته بندی تنباکو در وزن های مختلف می باشد.

سپس بسته بندی ها کارتنینگ شده و در دستگاه سلوفان کش،سلوفان پیچی می شود؛در این مرحله توسط دستگاه تاریخ زن روی بسته بندی ها تاریخ تولید و تاریخ انقضا تنباکو و همچنین قیمت و شماره سریال تنباکو ها حک می شود و مجددا در بسته های ۱۰ تایی قرار گرفته و باکس ۱۰ تایی نیز سلوفان کشی می شود سپس بسته های ۱۰ تایی درون کارتن قرار گرفته و توسط دستگاه شرینک پک کاراصنعت،کارتن ها شرینک شده و از طریق کانوایر انتقال مواد به انبار منتقل می شود.

خط تولید تنباکو قلیان

قیمت خط تولید تنباکو میوه ای

سود تولید تنباکو میوه ای بسیار بالاست.

با در نظر گرفتن این موضوع که مصرف قلیان جزء یکی از سرگرمی های بزرگسالان محسوب می شود بنابراین تقاضا برای تولید بیشتر شده است.

به دلیل تقاضای بالای این محصول، این کسب و کار دارای سود قابل توجهی است.

قیمت این ماشین بسته بندی به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد. مشخصات فنی دستگاه به شما نشان می دهد که قیمت گذاری باید بر چه اساس تنظیم شود.

این فقط یکی از مهم ترین عوامل است؛ سایر عوامل مؤثر در قیمت خرید دستگاه بسته بندی شامل اندازه دستگاه، نحوه عملکرد به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک، مواد اولیه برای ساخت، نوع بسته بندی و میزان مصرف انرژی می باشد.

وقتی می خواهید یکی از این دستگاه ها را برای کسب و کار یا کارگاه خود بخرید، به تمامی این معیارها دقت داشته باشید.

اگر نیاز به مشاوره دارید و ترجیح می دهید قیمت روز انواع دستگاه بسته بندی را استعلام بگیرید، کارشناسان ما در خدمت شما هستند تا اطلاعات لازم را به دست شما برسانند.

خط تولید تنباکو قلیان

با توجه به جدید بودن این دستگاه و قابلیت نصب سیستم اکسترودر بر روی آن جهت برش خمیر تنباکو و کاملا ایرانی بودن این دستگاه و کیفیت بسیار بالایی که دارد و احتمال درصد خطای بسیار ناچیز، قیمت بسیار مقرون به صرفه و مناسبی دارد.

شاید اگر مشتری عادی انواع تنباکو برای مصارف تفریحی باشید چندان به خرید ماشین بسته بندی توتون و تنباکو فکر نکنید و به شما اطمینان می دهیم که به هیچ عنوان قیمت تجهیزات بسته بندی تنباکو و یا مشخصات فنی این ماشین آلات هم برایتان اصلاً مهم نخواهد بود.

این در حالی است که اگر فروشنده عمده تنباکو باشید یا به نوعی در حوزه تنباکو فعالیت کنید، آن موقع است که این موضوع برایتان بسیار اهمیت خواهد داشت.

خرید دستگاه بسته بندی تنباکو یک سمت قضیه است اما قبل از خرید باید بدانید که چرا به این نوع دستگاه ها نیاز دارید!؟ انواع مدل های ماشین آلات پیلوپک بسته بندی تنباکو چه کمکی می تواند به کسب و کار شما بکند؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟

درست است! شما می خواهید انواع تنباکو را با بسته های استاندارد و در حجم های معین به فروشگاه های خرده فروشی بفروشید پس نیاز دارید که تا حد امکان، حضور نیروهای انسانی را کاهش دهید و کار بسته بندی را به ماشین آلات بسته بندی تنباکو بسپارید.

اهمیت خرید این دستگاه ها هم در همین مورد است.

با خرید بهترین مدل دستگاه های بسته بندی تنباکو به راحتی می توانید سرعت و دقت کار بسته بندی را افزایش دهید و استانداردها را نیز رعایت کنید.

اگر به تولیدات بیشتر در طول یک روز و حتی در یک هفته فکر می کنید، قطعاً خرید ماشین آلات بسته بندی می تواند برایتان بسیار مثبت باشد.

خط تولید تنباکو قلیان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید