۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
کد خبر: 55470203

آسانسورها با توجه به نوع و قطعات به کار رفته مبلغی متفاوت دارند از این رو با ما همراه باشید و درباره قیمت آسانسور بدانید.

قیمت آسانسور

سلام نو پلاس: قیمت آسانسور بسته به نوع آن ( هیدرولیک یا کششی) قیمت های متفاوتی خواهد داشت.

عوامل زیادی در فراز و فرود قیمت های انواع آسانسور دخالت دارند که از جمله آنها می توان به: تعداد طبقه ساختمان، ظرفیت نفرات و سرعت در آسانسور، نوع آسانسور (کششی یا هیدرولیک)، استفاده از قطعات ساخت داخل یا خارج و از همه مهمتر نرخ روز ارز اشاره نمود.

اصلی‌ترین دلیل این موضوع ظرفیت استاندارد و متریال به کار رفته در نوع آسانسور است. برای مثال قطعا قیمت آسانسور ۴ نفره با ۶ نفره تفاوت دارد.

مقایسه قیمت آسانسور کششی با هیدرولیک بسیار پیچیده است چون هر دو نوع آسانسور از مدل های مختلف داخلی و خارجی تشکیل شده اند.

تعداد توقف و تعداد نفرات، نوع قطعات و تجهیزات بکار رفته ، برند قطعات ، کشور تولیدکننده، مدل نصب، کار مقایسه را سخت تر می کند.

ولی در مجموع ازنظر هزینه ای می توان گفت که برای تعداد توقف های پایین (تا ۳ یا۴ طبقه) و سرعت زیر یک متر بر ثانیه بهترین گزینه آسانسورهای هیدرولیک می باشد و برای تعداد توقف بالای ۴ طبقه و سرعت ۱ متر به بالا آسانسور های کششی بهترین گزینه می باشد.

از نظر هزینه اولیه قطعات به صرفه ترین نوع موتوری که می توان برای آسانسور کششی پیشنهاد داد از نوع گیربکسی آن می باشد که در حال حاضر بالای ۶۰ درصد آسانسورهای نصب شده را شامل می شود ولی از نظر عمر طولانی و سرویس و نگهداری آسان، موتور از نوع گیرلس یا روملس را می توان پیشنهاد داد .

قیمت آسانسور

آسانسور خانگی

آسانسور خانگی هم کابین دار و هم بدون کابین هستند که جنس کابین ها شیشه، استیل و pvcهستن ددر ضمن این نوع از آسانور ها مجهز به ترمز ضد سقوط (پاراشوت) نیز هستند.

قیمت آسانسور خانگی تحت تاثیر عواملی نظیر: نوع کابین، جنس کابین، ابعاد، ظرفیت قابل تحمل کابین، نوع و قدرت موتور، ارتفاع کار، محل نصب آسانسور متغیر می باشد.

آسانسور خانگی یا هوم لیفت را می توان یکی از انواع آسانسور طبقه بندی کرد که تا حدودی از امکانات آسانسورهای معمولی برخوردارند.

این دستگاه ها بیشتر در منازل یا آپارتمان هایی استفاده می شود که مکان از پیش تعیین شده ای برای نصب آسانسور وجود ندارد. به دلیل ظرفیت محدود این آسانسورها اصطلاحا به آن ها مینی آسانسور نیز گفته می شود.

این سیستم ها از لحاظ امکانات و ویژگی های فنی مابین آسانسورهای استاندارد و بالابرها قرار می گیرند و البته خصوصیات مشترکی با هر دو دارند.

آسانسور هوم لیفت، سیستمی است که می تواند ظرفیتی بین ۲ تا ۶ نفر داشته باشد.

این دستگاه ها عمدتا با سیستم محرکه هیدولیک کار می کنند و برای ساختمان هایی مناسب هستند که بین دو تا ۴ طبقه ارتفاع دارند.

برای نصب این سیستم ها در ساختمان نیازی به ساخت موتورخانه، چاهک و اوورهد وجود ندارد. علاوه بر ساختمان های مسکونی و منازل از این دستگاه ها در ویلاها، فروشگاه ها، مراکز تجاری، هتل ها، رستوران ها، آپارتمان های دوبلکس، کلینیک ها، مراکز فیزیوتراپی و ….. استفاده می شود.

در این بخش به مزایا و معایب آسانسورهای خانگی پرداخته ایم. برای افرادی که قصد خرید این آسانسورها را دارند، اطلاع از مزایا و معایب آن ها می تواند بسیار مفید باشد.

قیمت آسانسور

مزایای آسانسور خانگی

  • انجام سرویس، نگهداری و تعمیر این آسانسورها آسان بوده و هزینه کمی نیاز دارد.
  • به ساخت موتورخانه، اوورهد و چاهک نیازی ندارند.
  • می توانند با برق تک فاز خانگی کار کنند.
  • آسایش و راحتی را برای ساکنان ساختمان ها فراهم می کنند.
  • برای نصب این سیستم ها نیازی به آن نیست که تخریب زیادی در ساختمان ایجاد شده و حتی دیوارکشی شود.
  • با نصب این دستگاه ها، ارزش ساختمان و نیز محبوبیت آن برای خرید یا اجاره افزایش می یابد.
  • عمر مفید این آسانسورها بالا بوده و استهلاک پایینی دارند.
  • کابین این آسانسورها، بسیار نرم و بی صدا حرکت می کند.
  • از لحاظ ایمنی، این سیستم ها در سطح بالایی قرار دارند و احتمال سقوط کابین در آن ها بسیار کم است.
  • برای تعمیر و سرویس این آسانسورها به راحتی می توان به سیستم محرک آن ها دسترسی پیدا کرد.
  • این سیستم ها می توانند در مصرف برق به میزان ۴۰ درصد صرفه جویی کنند.
  • میزان آهن کشی و نصب سازه فلزی در این آسانسورها کم است.

معایب آسانسور خانگی

  • نمی توان برای ساختمان هایی با ارتفاع بالاتر نصب کرد.
  • کابین این آسانسورها با سرعت پایینی حرکت می کند.
  • ظرفیت محدودی دارند.

قیمت آسانسور

قیمت آسانسور هیدرولیک

داشتن مکانیزم هیدرولیکی در حرکت باعث افزایش امنیت آسانسور می شود. همچنین فضای کمی را اشغال می کنند درصد خرابی قطعات در آسانسور های هیدرولیکی بسیار پایین است. این آسانسور ها روغن را به کمک پمپ فشار روغن، موتور و شیر صنعتی به درون سیلندر و پیستون می رانند. در نتیجه اتاقک آسانسور را به حرکت در می آید. آسانسور های هیدرولیک ظرفیتی بین ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم دارند

بمنظور بررسی جامع تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیک و کششی ابتدا لازم است ابعاد گوناگون هزینه و قیمت تمام شده آسانسور شناسایی و دسته بندی شوند. در اینجا قیمت تمام شده و هزینه ها به چهار گروه اصلی تقسیم شده اند:

  • قیمت خرید تجهیزات و قطعات آسانسور
  • هزینه نصب و راه اندازی آسانسور
  • هزینه های ساختمانی آسانسور
  • هزینه نگهداری و بهره برداری آسانسور

هزینه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی آسانسور های هیدرولیکی بستگی به مدل آسانسور، ابعاد و ارتفاع دستگاه، محل نصب دارد. قدرت موتور، نوع کابین تاثیر مستقیمی بر روی قیمت دستگاه دارد.

قیمت آسانسور

دو نوع از رایج ترین آسانسورهایی که امروزه در خانه نصب می شوند، هیدرولیک و پنوماتیک هستند. به طور متوسط حدود ۱۷۵ میلیون تومان برای نصب آسانسور پنوماتیک در خانه خود بپردازید. کمترین هزینه پروژه حدود ۱۳۰ میلیون تومان برای یک آسانسور کابلی نصب شده است. در محدوده قیمت بالاتر برای پروژه، می توانید حدود ۲۵۰ میلیون تومان برای نوع کابلی سفارشی آسانسور نصب شده بپردازید. اکثر نصب آسانسور خانگی بین ۶۵ تا ۲۵۰ میلیون تومان است .

قیمت های مربوط به آسانسور خانگی عبارتند از:

  • هزینه های نصب: میانگین هزینه نصب آسانسور خانگی حدود ۱۵ تا ۳۵ میلیون تومان است.

  • آسانسورهای هیدرولیک: آسانسورهای هیدرولیک حدود ۶۵ تا ۲۵۰ میلیون تومان قیمت دارند.

  • آسانسورهای پنوماتیکی: نصب آسانسورهای بادی آسانتر است که هزینه نصب را کاهش می دهد. آنها به طور متوسط برای خود آسانسور حدود ۱۳۰ میلیون تومان هزینه دارند.

  • آسانسورهای با سیم بکسل : آسانسورهای کابلی ارزانتر از هیدرولیک هستند و به طور متوسط حدود ۹۵ میلیون تومان هستند.

  • آسانسورهای زنجیره ای: وقتی در یک خانه جدید ساخته می شوند، آسانسورهای زنجیره ای حدود ۹۰ میلیون تومان قیمت دارند. (این نوع آسانسور بعلت صدای بالا در هنگام کار برای پروژه های مسکونی توصیه نمی شود.

  • آسانسورهای MRL: آسانسورهای MLR به طور متوسط حدود ۱۷۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان هزینه دارند.

دریچه‌های آسانسور هیدرولیک برای نصب و راه‌اندازی آسان و همچنین عملکرد قابل اعتماد آن‌ها در طیف وسیعی از شرایط عملیاتی به خوبی شناخته شده‌اند. ما این شیرها را از شرکت های معروف اروپایی تهیه می کنیم. این تامین کنندگان تخصص فنی برجسته ای را در سیستم های آسانسور هیدرولیک، به علاوه خدمات و پشتیبانی استثنایی به مشتریان ارائه می دهند.

قیمت آسانسور

قیمت آسانسور ۴ نفره برای ۳ طبقه

در سال های اخیر با افزایش قیمت دلار ، افزایش نجومی داشته است. فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت آسانسور موثر است که عبارتند از :

  • ابعاد ساختمان (این مورد شامل تعداد واحدهای هر طبقه، تعداد طبقات و میزان ترافیک روزانه ساختمان می باشد.)
  • طراحی خاص آسانسور
  • ظرفیت آسانسور
  • نوع آسانسور
  • تعداد ایستگاه ها

قیمت آسانسور فقط هزینه های مربوط به تامین قطعات را شامل می شود. و قیمت آسانسور ربطی به هزینه های کلی آسانسور ندارد. هزینه های کلی شامل هزینه های نصب آسانسور و هزینه های تعمیر و نگهداری آسانسور می باشد.

کلا ۵۵ قلم کامل برای آسانسور ۳ توقف لازم می باشد و این محصولات دارای درجه بندی ۱و ۲ و ۳ می باشند و با توجه به بودجه اشخاص و ظرفیت آسانسور می توان نوع درجه بندی را انتخاب کرده و خریداری شود پس نتیجه می گیریم که باید اختلاف قیمتی هم وجود داشته باشد.

به طور کلی عوامل موثر بر قیمت آسانسور خانگی و ساختمانی عبارت‌اند از:

  • نوع در: نوع در آسانسور به دو صورت لولایی یا اتوماتیک ساخته می‌شود. هزینه خرید آسانسور با درهای اتوماتیک بیشتر از درهای لولایی است.
  • نوع موتور: بسته به نوع موتور، هزینه آسانسور متفاوت اعلام می‌شود. برای مثال هزینه آسانسور چهارنفره با موتور ایرانی حدود ۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان و آسانسور چهارنفره با موتور ایتالیایی ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان تخمین زده شده است.
  • نوع ریل: برندهای سازنده نوع ریل کیفیت متفاوتی در ساخت ارائه می‌دهند. در حال حاضر ریل‌های مونته فرو ایتالیا هزینه بیشتری نسبت به نوع ایرانی چین نورد سرد یا ترک نورد سرد دارند.

قیمت آسانسور

  • تعداد توقف و ظرفیت: هرچه تعداد توقف و ظرفیت آسانسور بیشتر باشد، هزینه تولید و در نتیجه خرید آن بیشتر خواهد بود.
  • قطعات سازنده آسانسور: پکیج آسانسور از قطعاتی مثل موتور، در، تراول کابل، بکسل، تابلو فرمان، ریل و موتور تشکیل شده است. جنس و کیفیت ساخت تمام این قطعات در قیمت آسانسور تاثیرگذار است. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت آسانسور می‌توان به سرعت آسانسور، میزان تحمل وزن، وزن و اندازه کابینن، جنس و تزئینات و نوع آسانسور و سطح اتوماسیون آن اشاره کرد.

قیمت آسانسور ۴ نفره برای ۴ طبقه

  • هزینه نصب آسانسور هیدرولیک و قیمت آسانسور هیدرولیک از آنجایی که ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از انواع دیگر است
  • همچنین هزینه نصب اسانسور هیدرولیک برای ساختمان‌های زیر سه طبقه به دلیل عدم نیاز به برق سه فاز پایین‌تر است.
  • آسانسورهای هیدرولیکی دارای جک مستقیم که نیازی به سیم بکسل ندارند از آسانسورهای کششی ایمن‌تر هستند. آسانسورهای کششی علاوه بر نیاز به سیم بکسل برای جابجایی، آلودگی صوتی بیشتری نیز ایجاد می‌کنند.
  • هزینه نصب آسانسور کششی بالاتر است چون به چاله نیاز دارند. برای ساختمان‌های ۴ تا ۱۱ طبقه معمولاً آسانسور کششی با چرخ‌دنده و برای ساختمان بیشتر از یازده طبقه آسانسور کششی بدون چرخ‌دنده نصب می‌شود.
  • هزینه نصب آسانسور ۴ طبقه (یعنی دارای پنج ایستگاه) به طور میانگین بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

آسانسور ۴ نفره دارای ظرفیت باربری ۳۰۰ کیلوگرم است. ارتفاع کابین آسانسور ۴ نفره ۲۲۰ سانتی متر در نظر گرفته می شود. این نوع آسانسور برای ساختمان های سه تا پنج طبقه مناسب بوده و برای ساختمان های با ارتفاع بیشتر نیز قابل استفاده می باشد.

قیمت آسانسور

موتورهای موجود در بازار ایران در انواع وارداتی و تولید داخل عرضه می شوند. موتورهای ساخت کشور ایتالیا و چین از جمله محصولات وارداتی می باشند که استفاده از انواع موتور ایتالیایی موجب افزایش قیمت اسانسور ۴ نفره می گردد. کیفیت موتور نیز عامل دیگر موثر بر قیمت آسانسور ۴ نفره می باشد، بدیهی است که هر چه کیفیت بالاتر باشد، قیمت موتور و در نتیجه قیمت اسانسور ۴ نفره نیز بیشتر خواهد بود.

کابین اسانسور در جنس های مختلفی همچون شیشه ای، ام دی اف، استیل و یا به صورت ترکیبی ساخته می شود. استفاده از کابین های شیشه ای موجب افزایش قیمت آسانسور ۴ نفره می گردد. به منظور کاهش قیمت می توان از کابین های ام دی اف استفاده نمود، زیرا این کابین ها جزو ارزانترین انواع کابین آسانسور ۴ نفره می باشند. استفاده از تزئیناتی همچون سقف کاذب هم بر روی قیمت آسانسور ۴نفره تاثیرگذار است.

قیمت آسانسور

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید