«عمران‌خان» نخست وزیر سابق این کشور و «شاه محمود قریشی» معاون حزب وی به طور رسمی به ارتکاب افشای اسناد محرمانه کشور در دادگاه ویژه در پاکستان تفهیم اتهام شد و آنان را مجرم شناخت.

عمران‌خان در دادگاه پاکستان به عنوان مجرم شناخته شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جلسه رسیدگی به پرونده افشای اطلاعات محرمانه موسوم به "سایفر کیس" علیه عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان و قریشی، وزیر سابق امور خارجه در داخل زندان مرکزی شهر راولپندی منعقد شد.

قاضی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اسرار محرمانه، با تفهیم اتهام عمران‌خان و شاه محمود قریشی، آنان را در ارتباط با پرونده افشای اسرار محرمانه مجرم شناخت.

در این جلسه نخست وزیر سابق پاکستان و معاون وی ارتکاب جرم را رد کردند. قاضی دادگاه همچنین درخواست متهمان برای لغو جلسه تفهیم اتهام را مردود اعلام کرد.

نخست وزیر سابق پاکستان هشتم شهریور امسال قرار بود پس از رای قاضی دادگاه اسلام‌آباد از زندان آزاد شود، اما وی در ارتباط با پرونده افشای اسرار محرمانه کشور مجددا بازداشت شده و در زندان باقی ماند.

حزب تحریک انصاف پاکستان امروز طی بیانیه‌ای حکم دادگاه ویژه را یکجانبه و به نفع دادستان دانست و اعلام کرد که این حزب تصمیم دادگاه را در دادگاه عالی به چالش خواهد کشید.

در این بیانیه آمده است: محاکمه‌ عمران‌خان و معاون حزب وی در داخل زندان و بدون دسترسی به مردم یا رسانه ها، به جز چند وکیل به نمایندگی از رئیس حزب تحریک انصاف انجام شد.

محاکمه عمران‌خان مرتبط با پرونده افشای نامه محرمانه‌ای است که به ادعای وی بخشی از فشار آمریکا در سرنگونی حکومت خان در سال ۲۰۲۲ است.

براساس افشاسازی انجام شده، دو مقام وزارت امور خارجه آمریکا در دیدار با سفیر وقت پاکستان در واشنگتن، رهبران سیاسی مخالف دولت وقت اسلام‌آباد را تشویق به برکناری عمران خان از سمت نخست وزیری به دلیل اعلام بی طرفی در جنگ اوکراین کردند.

عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان چهاردهم مردادماه امسال پس از حکم قاضی دادگاه مبارزه با اختلاس مبنی بر مجرم شناخته شدن در پرونده فساد مالی به تحمل ۳ سال حبس و سلب صلاحیت از مناصب دولتی و سیاسی، بازداشت و روانه زندان شد.

"شاه محمود قریشی" وزیر سابق امور خارجه و نایب رئیس حزب عمران‌خان نیز مردادماه امسال به اتهام همدستی با عمران‌خان در افشای محتویات نامه سری دیپلماتیک بازداشت و روانه زندان شد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید