یک خانم با اظهاراتی عجیب درباره ایران، آمریکا، خط فقر، بهشت شدن کشور و البته صاحب مملکت بودن، این محور اظهاراتی منصوره معصومی اصل است.

خطر سوپر انقلابی‌گری برای ایران و انقلاب

روزنامه صبح نو نوشت: اظهارات تفرقه‌آمیز یکی از میهمانان صداوسیما واکنش‌های تندی را در شبکه‌های اجتماعی و همچنین محیط‌های دانشگاهی به دنبال داشته است؛ اظهاراتی که چند صباحی است که در ادبیات سیاسی آشناست؛ ایجاد اختلاف برای دوام زیست سیاسی!

خانم منصوره معصومی اصل که در آنتن زنده برنامه تلویزیونی «آرمان» شبکه قرآن حضور یافته بود، از صداوسیما به‌خاطر دعوت از محمدجواد آذری جهرمی و محمدعلی ابطحی به تلویزیون انتقاد و تأکید کرد: «این مملکت مال حزب‌اللهی‌ها است.» اشاره او به حضور این دو چهره سیاسی در برنامه تلویزیونی «افق فلسطین» شبکه افق در هفته‌های گذشته بود.

خانم معصومی اصل شاید که به دلیل حضور همسرش در یکی از پست‌های مدیریتی صداوسیما در این برنامه تلویزیونی شرکت کرده باشد، در یکی از احزاب سیاسی به نام «شریان» نیز عضویت دارد، به عبارتی وی عضو شورای مرکزی «شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی» یا به اختصار «شریان» است؛ گروهی انتخاباتی که با پرچمداری حمید رسایی از نمایندگان سابق برای مجلس آینده در حال برنامه‌ریزی انتخاباتی بوده است.

نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) روز پنجشنبه (۱۱ اسفند) سال گذشته در سالن همایش‌های مسجدالنبی(ص) واقع در منطقه ولنجک تهران با حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و جمعی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های تندروی سیاسی برگزار شد و در این نشست ۳۱ عضو شورای مرکزی این شبکه انتخاب شدند.

حدود سه ماه پس از برگزاری اولین مجمع عمومی «شریان»، دومین جلسه این تشکل سیاسی با عنوان همایش «آرمان امام در شریان امت» با حضور حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، ذوالنور نائب‌رئیس مجلس و جمعی از چهره‌های سیاسی برگزار شد و سپس چند روز بعد حمید رسایی در جلسه شورای مرکزی شریان به‌عنوان مسئول کمیسیون انتخابات انتخاب شد.

همان‌گونه که به آن اشاره شد، اظهارات تفرقه‌افکن و شاذ خانم معصومی اصل مسبوق به سابقه بوده است. در ویدئویی دیگر، او به یکی دیگر از مهمانان صداوسیما می‌تازد و می‌گوید: «آخه صداوسیما یک مهمان دعوت می‌کند که لباس رسول خدا به تن دارد و خیلی مرموز می‌گوید ما عرب نیستیم؛ لباس رسول خدا که یک عرب است، تن توست.»

در ویدئوی دیگری که چندین هفته پیش در فضای مجازی تحت‌عنوان یک فعال اصولگرا از منصوره معصومی منتشر شد، او خواستار افزایش «سواد سیاسی» جامعه شده و تأکید می‌کند: «ایران ۸ تا ۱۰ سال آینده بهشت روی زمین خواهد شد؛ تازه من ارفاق کردم.»

سخنرانی‌های معصومی اصل همگی جنجالی بودند. او برای اولین‌بار با کلیپ مهاجرت معکوس مشهور شد. او مدعی شده بود: «در دو سال اخیر ۲۵۰۰ نفر از دانشمندان به ایران مهاجرت معکوس داشته‌اند.» معصومی اصل این ادعا را نیز مطرح کرده بود که: «در آمریکا ۴۰ درصد مردم، ولی در ایران ۱۶ درصد زیر خط فقر هستند.»

مشخص نیست که این سخنان هزینه‌ساز برای کشور چرا باید توسط چنین فردی در کشور آن هم از تریبون صداوسیما و روی آنتن زنده مطرح شوداین‌گونه ادبیات‌ها را که سابقه قبلی هم دارد، باید ادامه جریانی دانست که دنبال ناامید کردن مردم، شکاف انداختن در جامعه و ایجاد مرزبندی‌های کاذب بوده است و با سخنانی نابجا به تعمیق گسل‌ها دامن می‌زند. سرزمین ایران در نگرش بزرگان انقلاب متعلق به همه مردم است و هیچ فردی حق ندارد با تعریف اشتباه و تفسیر نادرست، مردم را از سرزمین‌شان جدا کند.

کد خبرنگار: ۹
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید