برخی منابع اطلاع دادند: بایدن در تماس روز دوشنبه خود از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواسته است تا با توقف سه روزه درگیری ها موافقت کند تا امکان پیشرفت در آزادی برخی از گروگان های در دست حماس در غزه فراهم شود.

درخواست بایدن از نتانیاهو برای توقف سه روزه جنگ / نتانیاهو موافق نیست

به گزارش سلام نو، اکسیوس نوشت: دو مقام امریکایی و اسرائیلی به اکسیوس گفتند، بایدن در تماس روز دوشنبه خود از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواسته است تا با توقف سه روزه درگیری ها موافقت کند تا امکان پیشرفت در آزادی برخی از گروگان های در دست حماس در غزه فراهم شود.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: مقام امریکایی گفت، بر اساس پیشنهادی که بین ایالات متحده، اسرائیل و قطر در حال بررسی است، حماس ۱۰ تا ۱۵ گروگان را آزاد می کند و از توقف سه روزه برای تأیید هویت همه گروگان ها و ارائه لیستی از اسامی گروگان هایی که در اختیار دارد، استفاده می کند.

 بر اساس ارزیابی اسرائیل، حماس حدود ۱۸۰ گروگان، جهاد اسلامی فلسطین ۴۰ گروگان و سایر گروه ها حدود ۲۰ گروگان را در دست دارند.

حماس روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد آماده است ۱۲ تبعه خارجی را که به گروگان گرفته است آزاد کند، اما به دلیل حملات هوایی و عملیات زمینی اسرائیل نتوانسته این کار را انجام دهد.

این دو مقام آمریکایی و اسرائیلی گفتند نتانیاهو به بایدن گفته است که به نیات حماس اعتماد ندارد و معتقد نیست که آنها آماده توافق درباره گروگان‌ها هستند.  نخست وزیر اسرایل همچنین گفته است که اسرائیل ممکن است در صورت توقف سه روز درگیری، حمایت بین المللی فعلی خود را از دست بدهد.

دفتر نخست وزیر اسرائیل از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

دولت بایدن عمدتاً از طریق دولت قطر که برخی از رهبران حماس در آنجا مستقر هستند، روی این موضوع کار کرده است. برنز، رئیس سازمان سیا، این هفته در خاورمیانه است و بخشی از تمرکز او بر آزادی گروگان هاست. او مذاکراتی در اسرائیل داشته و در اواخر این هفته با مقامات قطری دیدار خواهد کرد.

مقام اسرائیلی در گفتگو با اکسیوس اظهار داشت: نتانیاهو توقف سه روزه جنگ را آتش بس می داند و معتقد است برای آزادی تعداد کمی از گروگان ها به یک بازه زمانی طولانی سه روزه نیاز نیست.

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید