۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 55475575

قبرستانی عجیب در همسایگی یک روستا، قبرستانی که اهالی معتقدند جن‌ها شب‌ها برای مردگان خود در آن عزاداری می‌کنند. اما ماجرا چیست؟

گورستان جن‌ها کجاست؟ + فیلم

سلام نو - سرویس گردشگری: قبرستان شماره ۱ تیس که یک گورستان باستانی در بین اهالی بیش‌تر به نام گورستان جن شناخته می‌شود؛ مکانی با شب‌هایی ترسناک. اهالی تیس اینجا را مکان دفن اجنه می‌دانند؛ هرچند قبرستان امروزی آن‌ها در مجاورت آن واقع شده است!

قدمت روستای تیس به ۲۵۰۰ سال قبل می‌رسد. نام این روستا در کتاب‌های مربوط به فتوحات اسکندر مقدونی با عنوان تیز مشهور بود؛ نامی که به‌مرور زمان به تیس تبدیل شده است. در آثار مورخین و جغرافی‌دانان دوره اسلامی نیز از آن با عناوین بندر تزیا یا تسی یاد و آن را مرکز تجارت شکر ایالات مکران و گندم سیستان معرفی کرده‌اند. امروزه این روستا میزبان تعدادی از جاهای دیدنی چابهار است و گردشگران بسیاری را در طول سال، به خود جذب می‌کند.

چرا به قبرستان تیس می‌گویند گورستان جن‌ها؟

پاسخ مردم محلی به این پرسش این است: «این گورها متعلق به جن‌هاست. آن‌ها مردگان خود را در حصار این سنگ‌ها دفن کرده‌اند، شب که می‌رسد جن‌ها بر سر گور از دست‌رفتگان خود حاضر و به مویه و مرثیه‌سرایی مشغول می‌شوند. هر کس که شبانگاه گذرش بر این گورستان بیفتد، مورد نفرین جن‌ها قرار می‌گیرد و با عذابی سخت بعد از چند روز می‌میرد».

تاریخچه گورستان تیس

متاسفانه اطلاعات دقیقی راجع به اینکه دقیقا زمان حفر این قبرها به چه سالی مربوط می شود وجود ندارد. اما چیزی که مشخص است این است که این قبرها قدمت بالایی داشته اند و از مهم ترین آثار تاریخی بندر تیس است. در میان همه قبرهای بزرگ و کوچکی که در این گورستان جن تیس چابهار وجود دارد یکی از قبرها بسیار سالم تر از دیگر قبرهاست. قبری با ابعاد ۲۲۵ سانتی متر در ۱۱۰ سانتی متر! گورستان جن ها در روستای تیس چابهار جایی بسیار عجیب است که حتما باید آن را از نزدیک ببینید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید