سخنگوی وزارت امورخارجه چین با تکرار موضع قبلی خود، تاکید کرد که پکن خواستار آتش‌بس فوری بین اسرائیل و فلسطین است.

چین خواستار آتش‌بس فوری بین اسرائیل و فلسطین شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه۲۴ آبان) در پاسخ به سوال خبرنگار الجزیره گفت: هر گونه اقداماتی که سبب آسیب به انسان های بی گناه و نقض قوانین بین المللی شود، مخالف بوده و خواستار توقف درگیری ها و باز شدن مرزهای فلسطین برای ارسال کمک های بشردوستانه است.

خبرنگار الجزیره گفت: نیروهای اشغالگر اسرائیل با حمایت کامل آمریکا به بیمارستان شفاء حمله کردند و جامعه جهانی فشار کافی به اسرائیل وارد نکرده است. با توجه به اینکه اقدامات این رژیم به منزله نقض قوانین و حقوق بشردوستانه جهانی می باشد ولی تاکنون به صراحت توسط اعضای دائم شورای امنیت محکوم نشده است، موضع چین در قبال حمله اسرائیل در غزه چیست؟ آیا پکن راه مستقیمی برای فشار به تل آویو در جهت کاهش ابعاد بحران انسانی یا متوقف کردن کشتار مردم فلسطین دارد؟

مائو با تکرار مواضع قبلی خود خاطرنشان کرد که پکن بارها خواستار آتش‌بس فوری درجهت کاهش ابعاد بحران انسانی بوده و تمام تلاش خود برای میانجیگری استفاده می کنیم.

وی افزود: ما به همکاری با طرف های مربوطه برای ایفای نقش مثبت و سازنده در جهت آتش بس، کاهش تنش ها، تسهیل وضعیت انسانی و در نهایت دستیابی به صلح پایدار بین فلسطین و اسرائیل از راه "راه حل دو دولتی" ادامه خواهیم داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید