وزیر خارجه افغانستان در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان بر روابط دوستانه تهران و کابل تاکید کرد.

طالبان: روابط ما با تهران در بهترین حالت قرار دارد

به گزارش سلام نو به نقل از دانشجو، امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در محل وزارت خارجه کشورمان، ضمن حمایت از مردم فلسطین، تاکید کرد که روابط بین تهران و کابل در بالاترین سطح قرار دارد.

حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با اشاره به تمجید امیرعبداللهیان از «موضع مناسب و مثبت امارت اسلامی در موضوع فلسطین» نوشت: متقی در این دیدار بر اقدامات موثر در راستای تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و ترانزیتی بین افغانستان و ایران تاکید کرد.

همچنین متقی در ویدئویی که عبدل قهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در شبکه ایکس منتشر کرده است، بر اهمیت روابط اقتصادی و دیپلماتیک با ایران تاکید دارد.

وی دراین‌باره گفت: کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها فعال هستند. ما روابط سیاسی داریم و روابط اقتصادی نیز در حال بهبود است. دو کشور در تلاشند تا راه‌های پیشرفت در حوزه‌های مختلف را ارزیابی کنند.

سرپرست وزارت خارجه طالبان همچنین با خوش‌بینی، روابط با ایران را در «بهترین حالت» توصیف کرد و گفت که در جریان سفر معاون رییس الوزرای حکومت سرپرست افغانستان به تهران، چندین توافقنامه بین دو کشور منعقد شده است و نسبت به اجرایی شدن سریع این توافقات ابراز امیدواری کرد.

متقی در این دیدار همچنین درباره تلاش‌های امارت اسلامی در راستای هموار کردن شرایط جهت بازگشت پناهندگان افغان از ایران، بحث و تبادل نظر کرد.

وی افزود: امنیت در افغانستان تامین شده و ما در تلاش هستیم تا شرایط اقتصادی را بهبود ببخشیم تا پناهندگان بتوانند شغل پیدا کنند. از کشورهایی که میزبان بسیاری از پناهندگان ما بودند، سپاسگزاریم. از آن‌ها می‌خواهیم که رفته رفته و در امنیت به کشور بازگردند.

متقی که به منظور حضور در کنفرانس بین‌المللی تهران با موضوع فلسطین، به ایران سفر کرده بود، در این ملاقات بار دیگر خواستار حمایت از مردم فلسطین شد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید