معاون وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو هیچ خواسته و تمایل سیاسی برای صلح نه در اوکراین و نه در حامیان غربی او نمی‌بیند.

روسیه: اوکراین مانند یک جنگ طلب فکر می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، "میخائیل گالوزین" معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که یک سازش عادلانه، مناسب و جامع برای درگیری اوکراین به یک اقدام بسیط در حذف تمامی علت‌های ریشه‌ای بستگی دارد.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این دیپلمات ارشد روسیه همچنین افزود: غرب باید ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کند و کی‌یف هم باید دست از نبرد بردارد و نیروهایش را از «اراضی روسیه» بیرون ببرد.

به گفته این مقام مسئول روسی، موقعیت عاری از سلاح اتمی، بی طرف و مستقل اوکراین باید تایید شود و خلع سلاح و نازی زدایی این کشور باید صورت گیرد. همچنین ماهیت اراضی جدید باید به رسمیت شناخته شده و حقوق شهروندان روس زبان و اقلیت‌های ملی ساکن در این کشور باید تضمین شود.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به حکم صادره از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در ممنوعیت مذاکره با روسیه نیز افزود: متاسفانه امروز ما شاهد هیچ نوعی از تمایل و خواسته سیاسی از سوی کی‌یف و غرب نیستیم. رژیم کی‌یف ابتکارعمل‌های میانجی‌گری صلح را که از سوی چند کشور در چند ماه گذشته مطرح شد، رد کرده است.

در ضمن این مقام مسئول خاطرنشان کرد که به اصطلاح فرمول صلح که از سوی زلنسکی در نوامبر ۲۰۲۳ مطرح و توسط وی و شرکای غربی‌اش به عنوان یک طرح سازش نهایی ارائه شد در اصل ربطی به صلح ندارد و تنها اولتیماتومی به غرب در توجیه تداوم اقدامات خصمانه آنهاست.

گالوزین همچنین افزود: کی‌یف هنوز هم مانند یک جنگ طلب فکر می‌کند و مایل به ادامه درگیری‌ها تا زمان پیروزی است که به معنای نبرد تا جان آخرین اوکراینی است. واشنگتن و ناتو در این مورد اوکراین را حمایت می‌کنند و از رشد اشتهای سیری ناپذیری تسلیحات نظامی به دولت اوکراین راضی و خشنود هستند. همه اینها فقط درگیری در اوکراین را افزایش می‌دهد و طولانی می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد که روسیه هرگز مذاکره با اوکراین را رد نکرده و همواره به دنبال یک راه حل سیاسی برای این درگیری بوده است. اما تاکنون هیچ گزینه دیگری جز انجام حملات به این کشور تا تحقق کامل تمامی اهدافش نداشته است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید