دوره آموزشی بیمه‌های اجتماعی ظهر امروز در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

خبر مهم درباره مصوبه افزایش سن بازنشستگی از این تاریخ + جزییات تکمیلی

به گزارش سلام نو، محمد صادق غلامی سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما آیتمی به نام مستمری جمع در نظام صندوق‌های بازنشستگی داریم که خوشبختانه اخیرا ایین نامه طی روزهای آینده در دولت نهایی می شود و این می تواند به پیشگیری از ناترازی صندوق‌ها در بحث انتقال سوابق بازنشستگی کمک‌کند.

وی درباره میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: بدهی دولت به این سازمان متفاوت است به این دلیل که اخلاف نظری بین دولت و صندوقها وجود دارد.

غلامی همچنین درباره ادغام صندوق‌های بازنشستگی نیز گفت: در دنیا و کشورهای همسایه تعداد صندوق‌های بازنشستگی بسیار کم است، در ترکیه در مجموع ۳ صندوق مسیولیت ساماندهی نظام رفاهی بازنشستگان را دارند این در حالی اسا که در کشور ما ۱۸ صندوق با ناترازی‌های مختلف فعالیت‌ می‌کنند و البته ادغام این صندوق‌ها یک ضرورت اجنتاب ناپذیر است و باید به سمت نظام جامع یکپارچه تامین اجتماعی در کشور حرکت کنیم.

وی ادامه داد: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی حدود ۷۰۰ همت است و روی لیت عدد اجماعی وجود ندارد.

سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه درباره اخرین جزییات مصوبه افزایش سن بازنششتگی گفت: این مصوبه مجلس هم اکنون در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مجمع در حال بررسی است و زمان تصویب آن مشخص نیست.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید