درباره میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: بدهی دولت به این سازمان متفاوت است به این دلیل که اخلاف نظری بین دولت و صندوقها وجود دارد.

همه چیز درباره افزایش سن بازنشستگی و اجرای آن از این تاریخ

به گزارش سلام نو، محمد صادق غلامی، سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه، در حاشیه نشست آموزشی بیمه‌های اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: "ما در نظام صندوق‌های بازنشستگی آیتمی به نام مستمری جمع داریم. خوشبختانه، اخیراً ایین نامه مربوطه در روزهای آینده در دولت نهایی خواهد شد. این اقدام می‌تواند به پیشگیری از ناترازی صندوق‌ها در بحث انتقال سوابق بازنشستگی کمک کند.

درباره میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: بدهی دولت به این سازمان متفاوت است به این دلیل که اخلاف نظری بین دولت و صندوقها وجود دارد.

غلامی همچنین درباره ادغام صندوق‌های بازنشستگی نیز گفت: در دنیا و کشورهای همسایه تعداد صندوق‌های بازنشستگی بسیار کم است، در ترکیه در مجموع ۳ صندوق مسیولیت ساماندهی نظام رفاهی بازنشستگان را دارند این در حالی اسا که در کشور ما ۱۸ صندوق با ناترازی‌های مختلف فعالیت‌ می‌کنند و البته ادغام این صندوق‌ها یک ضرورت اجنتاب ناپذیر است و باید به سمت نظام جامع یکپارچه تامین اجتماعی در کشور حرکت کنیم.

وی ادامه داد: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی حدود ۷۰۰ همت است و روی لیت عدد اجماعی وجود ندارد.

سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه درباره اخرین جزییات مصوبه افزایش سن بازنششتگی گفت: این مصوبه مجلس هم اکنون در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مجمع در حال بررسی است و زمان تصویب آن مشخص نیست.

تبعات افزایش سن بازنشستگی

افزایش سن بازنشستگی تبعاتی متعدد را به همراه دارد. در ادامه تعدادی از این تبعات را بررسی می‌کنیم:

۱. افزایش طول عمر: یکی از تبعات مهم افزایش سن بازنشستگی، افزایش طول عمر افراد است. با تأخیر در بازنشستگی، افراد بیشتری در سنین بالا به بازنشستگی می‌روند و برای مدت طولانی‌تری نیاز به تأمین درآمد دارند.

۲. فشار بر سیستم تأمین اجتماعی: با افزایش سن بازنشستگی، تعداد افرادی که در حال دریافت مستمری بازنشستگی هستند، افزایش می‌یابد. این امر می‌تواند فشار زیادی بر سیستم تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی ایجاد کند.

۳. کاهش نیروی کار: با افزایش سن بازنشستگی، افراد برای مدت طولانی‌تری در بازنشستگی می‌مانند و از نیروی کار خارج می‌شوند. این موضوع می‌تواند منجر به کاهش نیروی کار فعال در جامعه شود و تأثیرات منفی بر اقتصاد کشور داشته باشد.

۴. نیاز به تغییرات سیاست‌های بازنشستگی: افزایش سن بازنشستگی ممکن است نیاز به تغییرات در سیاست‌های بازنشستگی داشته باشد. این تغییرات شامل تأخیر در سن بازنشستگی، تغییر در حقوق و مزایا، و راهکارهای مالی برای تأمین درآمد بازنشستگی بیشتر می‌شوند.

به طور کلی، افزایش سن بازنشستگی تأثیرات مهمی بر جوامع و سیستم‌های تأمین اجتماعی دارد و نیاز به برنامه‌ریزی مناسب و تغییرات سیاستی را به همراه دارد

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید