بلومبرگ گزارش داد که اتحادیه اروپا دوشنبه هفته آینده تحریم‌هایی علیه رهبران حماس اعمال می‌کند.

تحریم حماس توسط اتحادیه اروپا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بلومبرگ گزارش داد که اتحادیه اروپا قصد دارد دوشنبه هفته آینده تحریم‌هایی علیه رهبران حماس و منابع مالی این گروه مقاومت اعمال کند.

 بلومبرگ چهارشنبه به نقل از منابعی که نامشان را فاش نکرد ، افزود: تحریم‌ها در سطوح فنی مورد توافق قرار گرفته است و دوشنبه در جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل تایید می‌شود.

بلومبرگ افزود: اتحادیه اروپا به دنبال اتخاذ اقدامات بیشتر در پاسخ به حملات حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر است. این اقدام، اتحادیه را به گام‌هایی که آمریکا در این زمینه برداشته است، نزدیک‌تر می‌کند.

این در حالی است که شورای اتحادیه اروپا سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «یحیی سنوار» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و کسی که رژیم صهیونیستی قصد ترور او را در غزه دارد، به فهرست تروریستی این اتحادیه اضافه شده است.

بر اساس این بیانیه، دارایی‌های السنوار مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با وی ممنوع شدند. وی همچنین حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر او به این کشورها ممنوع است.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ماه دسامبر گفت که پیشنهاد وی برای تحریم حماس مورد حمایت وزرای خارجه این اتحادیه قرار گرفته است اما برخی کشورها بر اهمیت وضع تحریم علیه شهرک‌نشینان افراطی که مرتکب خشونت علیه ساکنان کرانه باختری شده‌اند، تاکید کرده‌اند.

از همین رو، یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت که اتحادیه اروپا در حال بررسی ممنوعیت ورود، مسدود کردن دارایی‌ها و منع واردات محصولات ساخت شهرک‌نشینان صهیونیست است اما هنوز این تحریم‌ها نهایی نشد

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید