۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 55491536

در این مطلب قصد داریم به بررسی این سؤال بپردازیم که آب و هوای گرگان چگونه است؛ پس تا انتها ما را همراهی کنید.

آب و هوای گرگان چگونه است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: آیا می‌دانید آب و هوای گرگان چگونه است؟ افرادی که قصد دارند در روزهای تعطیل به گرگان سفر کنند، باید در وهله اول با آب‌وهوای آن آشنایی داشته باشند؛ زیرا از این طریق می‌توانند برنامه‌ مناسبی برای سفر بریزند و لباس‌ها و وسایل مناسبی آماده کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با آب‌وهوای گرگان آشنا کنیم و بهترین زمان برای سفر و بازدید از جاذبه‌های دیدنی را معرفی کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

آیا می‌دانید آب و هوای گرگان چگونه است؟

آشنایی با آب و هوای گرگان می‌تواند به شما کمک کند بهترین برنامه را برای سفر بریزید. در ابتدا اجازه دهید یک سری اطلاعات جزئی را درباره این شهر با شما به اشتراک بگذاریم. گرگان یکی از شهرهای زیبای ایران به‌حساب می‌آید که مرکز استان گلستان است. مساحت این شهر زیبا و فوق‌العاده به ۴۰ کیلومتر می‌رسد و در بخش جنوبی استان قرار دارد. در زمان‌های گذشته از این شهر با نام‌هایی همچون استرآباد یا استارباد نیز یاد می‌شد. نام گرگان از سال ۱۳۱۶ روی این شهر قرار گرفت. البته ریشه کلمه گرگان عربی است. بر اساس آخرین سرشماری انجام گرفته در سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهر ۳۵۰ هزار نفر بود. مسلماً در طی این سال‌ها، گرگان شاهد افزایش جمعیت بوده است. اقلیمی که شهر گرگان به خود اختصاص داده است، به سه قسمت تقسیم می‌شود که شامل کوهستانی، جلگه‌ای و در نهایت کوهپایه‌ای هستند.

هر کدام از اقلیم‌های ذکر شده جذابیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و می‌توانند به این سؤال که آب و هوای گرگان چگونه است، پاسخ دهند. آب‌وهوایی که در شهر گرگان جریان دارد، معتدل مدیترانه‌ای است؛ اما با این وجود در هر فصلی شاهد رطوبت خواهید بود. در واقع رطوبت بخش جدایی‌ناپذیر شهرهای شمالی کشور است. در ماه‌های فروردین، آبان و بهمن میزان رطوبت به اوج خود می‌رسد. همچنین بیشترین بارندگی شهر گرگان در ماه‌های فروردین و دی اتفاق می‌افتد. میانگین دمایی که سالانه در گرگان به ثبت می‌رسد، ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. هر ساله گرگان بین ۶۰۰ و ۷۵۰ میلی‌متر بارندگی به خود می‌بیند.

آب و هوای گرگان چگونه است؟

اطلاعات کلی درباره گرگان

وضعیت آب و هوای گرگان در فصول مختلف سال به چه صورت است؟

اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ بگوییم که آب و هوای گرگان چگونه است، باید به بررسی فصول مختلف سال بپردازیم؛ زیرا هر فصل اقلیم مختلفی دارد و می‌توانند سفر شما را تحت‌الشعاع قرار دهند. اجازه دهید از اولین فصل سال یعنی بهار شروع کنیم. در واقع از فصل بهار به‌عنوان بهترین زمانی یاد می‌شود که می‌توانید سفر خودتان را شروع کنید. هوا در این فصل بسیار خنک است و می‌توانید از مطبوع بودن آن لذت ببرید. نکته مثبتی که باید ذکر کنیم این است تا اوایل خرداد نمی‌توانید شرجی بودن هوا را احساس کنید. اگر به دنبال بازدید از جاذبه‌های دیدنی گرگان هستید، می‌توانید با فرا رسیدن فصل بهار سفر خود را شروع کنید. اگر می‌خواهید در فصل بهار سفر خود به گرگان را برنامه‌ریزی کنید، ماه اردیبهشت بهترین گزینه ممکن است. زیبایی گرگان در اردیبهشت رؤیایی است؛ به‌گونه‌ای که تمامی دشت‌ها با گل تزئین می‌شوند.

به آب و هوای گرگان در تابستان می‌رسیم. در تابستان گاهی اوقات رطوبت هوا به حدی زیاد می‌شود که گردشگران نمی‌توانند آن را تحمل کنند. هر چند گرگان چندان نزدیک به دریا نیست؛ اما با این وجود شرجی بودن هوا در فصل تابستان بسیار حس می‌شود. اگر قصد دارید در فصل تابستان به گرگان سفر کنید، حتماً مناطق ییلاقی و خنک را انتخاب کنید که از شرجی بودن هوا اذیت نشوید. هوای گرگان در پاییز نیز مثال‌زدنی است. زمانی که پاییز به فصل گرگان می‌رسد، زیبایی‌ها نیز خودشان را نشان می‌دهند. با تغییر رنگ برگ درختان می‌توانید شاهد زیبایی بی‌نظیری در سراسر شهر گرگان باشید. آخرین فصل برای سفر نیز زمستان است. در این فصل نیز هوا خنک است و می‌توانید از بارش باران نهایت لذت را ببرید. همین دلیلی است که بسیاری از افراد زمستان را به‌عنوان سفر به گرگان انتخاب می‌کنند.

بهترین زمان برای سفر به گرگان کی است؟

تا به اینجای کار به بررسی این سؤال پرداختیم که آب و هوای گرگان چگونه است؟ حالا اگر به دنبال بهترین زمان سفر به این شهر زیبا هستید، این مطلب مناسب شما است. بسیاری از افراد بازه اردیبهشت تا تیر ماه را بهترین زمان برای سفر می‌دانند؛ زیرا سرسبزی در فصل بهار به اوج خود می‌رسد و گردشگران ترجیح می‌دهند زیبایی‌های طبیعت را از نزدیک ببینند. همچنین به دلیل هوای خنک، گردشگران در رنج نخواهند بود. لازم به ذکر است گردشگران در بازه زمانی ذکر شده از رطوبت هوا نیز در امان هستند.

آب و هوای گرگان چگونه است؟

گرگان در اردیبهشت منتظر شما است

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به این سؤال پاسخ دهیم که آب و هوای گرگان چگونه است؟ سه اقلیم مختلف در این شهر زیبا به چشم می‌خورند که هر یک حال و هوای ویژه‌ای دارند. گرگان سرشار از جاذبه‌های طبیعی است؛ به همین علت افراد دوست دارند برای مسافرت به آنجا سفر کنند. بهار بهترین زمانی است که می‌توانید خودتان را برای سفر آماده کنید؛ اما در پاییز نیز به شما توصیه می‌کنیم از زیبایی‌ها غافل نشوید. در تابستان هوا شرجی است و در زمستان شاهد بارش‌های پی در پی خواهید بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید