هیلاری کلینتون به بررسی نحوه رسیدگی و عملکرد نتانیاهو در جنگ غزه پرداخته و گفته که او باید از سمت نخست وزیری رژیم صهیونیستی کناره‌گیری کند.

هیلاری کلینتون: نتانیاهو دیگر رهبر قابل اعتمادی نیست

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل باید برود. او دیگر رهبر قابل اعتمادی نیست. زمانیکه عملیات طوفان الاقصی انجام شد، او در راس کار قرار داشت. او باید برود و اگر مانعی بر سر راه آتش‌بس باشد، باید سمتش را ترک کند.

وی در پاسخ به اینکه روابط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با نتانیاهو چگونه است، گفت: فکر می‌کنم بایدن هر کاری که می‌توانست انجام دهد، شامل پاسخ به نگرانی‌های مردم اسرائیل پس از عملیات ۷ اکتبر، برای متحد شدن با اسرائیل انجام داده است. اما به نظرم، مشخص است که بایدن در حال انجام دادن هر کاری است که بتواند بر نتانیاهو تاثیر بگذارد.

کلینتون به اعتراضات حامیان فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی شامل دانشگاه کلمبیا در نیویورک سیتی اشاره کرد که در آنجا تدریس می‌کند و افزود: به نظر برای هر اعتراضی قانونی وجود دارد و باید این قوانین رعایت شود. شما برای انجام راهپیمایی و اعتراض در نیویورک باید مجوز داشته باشید. افرادی که قوانین را نقض می‌کنند باید مسئول باشند.

وزیر خارجه اسبق آمریکا همچنین درباره گسترش حملات رژیم صهیونیستی به جنوب غزه و رفح که بسیاری از غیرنظامیان فلسطینی در آنجا به سر می‌برند و شامل جمعیت متراکمی است، گفت: این وحشتناک است. امیدواریم که آتش‌بس انجام شود. اگر حماس با آتش‌بس موافقت کند، آتش‌بس برقرار می‌شود.

این در حالیست که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در ظاهر چندان رغبتی به آتش‌بس نشان نمی‌دهد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت که هزینه حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه بسیار بالاست و در ادامه نتانیاهو را به صلح فراخواند.

اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم‌زمان با سفر بلینکن، درباره پاسخ حماس به طرح پیشنهادی نشست پاریس در مورد تبادل اسرا و آتش‌بس تصریح کرد: «به شروط موجود در توافق پیشنهادی متعهد نیستیم.» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری خود مدعی شد این رژیم به کمتر از «نابودی» حماس رضایت نخواهد داد و هیچ گزینه دیگری جز «پیروزی کامل» وجود ندارد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید