یواس‌ای‌تودی با ارایه تحلیلی اعلام کرد که شهروندان عرب آمریکای که در انتخابات پیشین ریاست جمهوری ایالات متحده در راه‌یابی جو بایدن به کاخ سفید تاثیرگذار بودند، حالا با کشتار مردم فلسطین در نوار غزه به مخالفان و حتی دشمنان او در انتخابات بعدی ریاست جمهوری این کشور تبدیل شده‌اند.

اعراب آمریکایی؛ دوستان دیروز و دشمنان امروز بایدن در انتخابات ۲۰۲۴

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، از زمان آغاز جنگ در غزه تاکنون صهیونیست ها با حمایت رئیس جمهوری آمریکا بیش از ۲۸ هزار فلسطینی‌ ساکن این باریکه را به خاک و خون کشیده‌اند و این میزان تلفات به نقطه ضعف بسیار بزرگ دموکرات‌ها و دولت کنونی ایالات متحده برای انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور تبدیل شده است.

از هم اکنون کارزارهای گسترده‌ای علیه بایدن و تیم فعلی کاخ سفید در میان عرب‌های ساکن آمریکا ایجاد شده است و بسیاری خواستار شکست رئیس دولت در انتخابات بعدی هستند.

شهروندان عرب آمریکایی از زمان آغاز بمباران غزه توسط رژیم اسرائیل و حمایت بی اندازه بایدن از این رژیم، شاهد کشته شدن اعضای خانواده خود هستند و حالا از این مسئله اطمینان دارند که به هر کسی غیر از بایدن به عنوان عامل اصلی کشتار فلسطینی‌ها رای خواهند داد.

این گزارش می افزاید: هرچند در هفته‌های اخیر بایدن تلفات فلسطینی‌ها را یک تراژدی توصیف و سعی کرد با سخنرانی‌های این چنینی اسرائیل را محکوم کند، ولی همه می‌دانند که او در همین هفته‌های گذشته این سخنرانی‌ها را انجام داده است و در پشت پرده تلاش کرده کنگره را برای تصویب بودجه‌های اضافی ارسال سلاح به اسرائیل راضی کند.

وقتی بایدن در سخنرانی خود خطاب به رژیم صهیونیستی خواستار آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، خشم اعراب ساکن آمریکا بیشتر می‌شود. عامر زهر، وکیل فلسطینی‌الاصل ایالت دیربورن، اظهارات بایدن را توهین آمیز اعلام می‌کند و می‌گوید: اگر حتی ۱۰۰ کودک کشته شده بودند، این درخواست منطقی بود ولی بحث ۱۲ هزار کودک کشته شده در میان است و چطور می‌تواند چنین وقیحانه درباره آتش بس صحبت کرد.

بسیاری از آمریکایی‌های عرب میشیگان، که هنوز خانواده و دوستان برخی از آنها همچنان در نوار غزه و کرانه باختری زندگی می‌کنند، متعهد شده‌اند که در انتخابات آتی علیه بایدن رای دهند.

جنبش «ترک بایدن» در میشیگان، یکی از بی‌شمار حرکت‌های مسلمانان و اعراب ساکن آمریکاست که به طور اختصاصی برای مبارزه با حزب دموکرات و تیم بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا برپا شده است.

آمریکایی‌های عرب یکی از بلوک‌های کلیدی رای‌دهی در میشیگان هستند و البته بایدن نیز در سال ۲۰۲۰ با ۱۵۴ هزار رای این ایالت توانست در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا برنده شود. کاخ سفید و ستاد انتخاباتی بایدن اهمیت این ایالت را به خوبی می‌دانند و از همین حالا برای جذب آرای اعراب و به نوعی دلجویی از آنها دست به کار شده‌اند.

عباس علویه، یکی از فعالان جنبش «به میشیگان گوش کن» می‌گوید: بایدن رای مردم را از دست داده و اعراب احساس می‌کنند به آنها خیانت شده است. طبق سرشماری‌ها میشیگان ۳۱۰ هزار شهروند عرب دارد که می‌توانند تا پنج درصد از آراء را به خود اختصاص دهد ولی فعالان عرب در این ایالت سعی کرده‌اند همسایه‌های خود را به مبارزه با بایدن ترغیب کنند و ممکن است این درصد در روز انتخابات بالاتر رود.

این گزارش می افزاید: هنوز بحث درباره تاثیر آرای اعراب در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا زود است ولی جنبش‌های ضد بایدن در میان جمعیت‌های معترض به کشتار نوار غزه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

حجم حملات به بایدن تا حدی گزارش شده که حتی رشیده طلیب نماینده حزب دموکرات در کنگره آمریکا نیز از سیاست‌های بایدن در حمایت از اسرائیل شکایت کرده است. طلیب اولین زن فلسطینی آمریکایی است که به کنگره راه پیدا کرده ولی در سخنرانی‌های خود بارها از بایدن انتقاد کرده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید