سخنگوی حکومت طالبان گفت: با تمام همسایگان خود، از جمله تاجیکستان، مشکلی در مرزها ندارد.

طالبان: از خاک افغانستان هیچ آسیبی به دیگر کشورها نرسیده است
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سخنگوی حکومت طالبان با تأکید بر موضع کابل برای روابط حسنه با کشورهای همسایه گفت تهدید امنیتی در مرزهای افغانستان با دیگر کشورها وجود ندارد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان اظهار داشت افغانستان با تمام همسایگان خود، از جمله تاجیکستان، مشکلی در مرزها ندارد.

وی افزود از طرف افغانستان امنیت مرزها تأمین است و نیروهای امنیتی حکومت کابل در سراسر مرزها متوجه مشکلات و تهدیدها هستند و از خاک افغانستان نیز هیچ آسیبی به دیگر کشورها نرسیده است.

مجاهد در ادامه گفت مسئله قاچاق نیز نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته و تلاش می‌شود از قاچاق به سایر کشورها و بالعکس به داخل افغانستان جلوگیری شود.

سخنگوی طالبان تاکید کرد افغانستان خواستار روابط حسنه با همه همسایگان است و خواستار تهدید و مشکل با هیچ همسایه‌ای نیست.

طالبان: اجازه تهدید از خاک افغانستان علیه همسایگان را نمی‌دهیمکاکر: خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌شود و طالبان نظاره می‌کندگزارش نشریه نزدیک به ارتش پاکستان از احتمال عملیات نظامی در خاک افغانستان

مجاهد اظهار داشت «با استقرار یک نظام واحد، افغانستان اکنون امن است و ثبات در این کشور برقرار شده و هیچ گروه خود سر و خارجی وجود ندارد که بخواهد از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها استفاده کند».

پیش از این وزارت خارجه تاجیکستان اعلام کرده بود این کشور به‌دلیل تهدیدهای برخاسته از خاک افغانستان، پیش‌نویسی را به سازمان پیمان امنیت جمعی برای تقویت امنیت مرز مشترک با افغانستان ارائه کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید