امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۷میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

افزایش قیمت دلار تا چه زمانی ادامه دارد؟ + قیمت دلار و  ارز ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم،، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۱۸۰ هززار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۲۱۷۸ دلار است.

در معاملات امروز (شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۹۵ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۱۲۵ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۱۴۶ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۸۹۸ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۷۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۹۲۶ تومان است.

در هفته ای که گذشت نرخ دلار آزاد روی قله های تاریخی خود معامله شد. بررسی ها نشان می‌دهد رشد سطح انتظارات تورمی سبب شده تا شمار متقاضیان بازار ارز افزایش یافته و نرخ ارز دچار نوسانات افزایشی شود.

البته در این میان بانک مرکزی به عنوان نهاد سیاست‌گذار ارزی تلاش کرده تا با تقویت بازار و افزایش سطح عرضه خود از کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کند.

اما این هفته یکی از هفته‌های سرنوشت ساز برای دلار محسوب می‌شود چراکه آخرین هفته کامل معاملاتی در بازار است.

در نتیجه اگر بازارساز بتواند قیمت را کنترل کند، حداقل می‌توان امیدوار بود که تا انتهای فروردین دلار رشد چندانی نداشته باشد.

بازار به یک خبر مثبت تشنه است، چراکه قیمت دلار نیز در روزهای گذشته با شتاب زیادی صعودی بوده و نیاز به استراحت دارد. در نتیجه این امر کوچک ترین خبر مثبتی می‌تواند تاثیر مهمی در کنترل قیمت بازار ارز داشته باشد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید