۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 55503208

ترکیه، کشوری با اکثریت مسلمان، در ماه رمضان حال و هوای متفاوتی به خود می‌گیرد. اگرچه محدودیت‌هایی برای خوردن و آشامیدن در اماکن عمومی وجود دارد، اما گردشگران می‌توانند از امکانات تفریحی و رستوران‌ها در طول این ماه استفاده کنند.

سفر به ترکیه در ماه رمضان

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است ماه رمضان در ترکیه، فرصتی برای تجربه تلفیقی از معنویت، فرهنگ و سنت‌های اصیل این کشور است. اگر قصد سفر به ترکیه در این ماه پربرکت را دارید، چه چیزهایی در انتظار شماست؟

روزه در سرزمینی با اکثریت مسلمان:

با وجود اینکه اکثریت جمعیت ترکیه مسلمان هستند، اما این کشور برای رفاه حال گردشگران، محدودیت‌های کمتری را در ماه رمضان اعمال می‌کند. رستوران‌ها و کافه‌ها در طول روز باز هستند و شما می‌توانید به راحتی غذا و نوشیدنی تهیه کنید.

تجربه افطار، ضیافتی باشکوه:

غروب آفتاب، نوای اذان در شهر طنین‌انداز می‌شود و زمان افطار فرا می‌رسد. سفره‌های افطار در خانه‌ها و مساجد پهن می‌شود و مردم با یکدیگر روزه خود را باز می‌کنند. شرکت در مراسم افطار، فرصتی عالی برای تجربه مهمان‌نوازی گرم مردم ترکیه و چشیدن طعم‌های اصیل این کشور است.

رستوران‌ها در ماه رمضان:

در حالی که برخی رستوران‌ها در طول روز پرده‌های خود را می‌کشند، تعدادی دیگر به طور کامل باز هستند و غذاهای متنوعی را برای افطار ارائه می‌دهند. بوفه‌های افطار با قیمت‌های مناسب، انتخابی ایده‌آل برای تجربه طعم‌های مختلف در این ماه پربرکت هستند.

تغییر در ساعات کاری:

ساعت کاری برخی از موزه‌ها، مراکز دیدنی و مغازه‌ها در ماه رمضان تغییر می‌کند. برای برنامه‌ریزی دقیق، بهتر است پیش از بازدید از هر مکان، ساعات کاری آن را بررسی کنید.

آداب و رسوم مردم ترکیه در ماه رمضان:

تزئین خیابان‌ها و مساجد، پخت غذاها و شیرینی‌های خاص، و برگزاری مراسم افطار در میدان‌ها، از جمله آداب و رسوم مردم ترکیه در ماه رمضان است.

نکاتی برای سفر به ترکیه در ماه رمضان:

  • به قوانین و مقررات مربوط به خوردن و آشامیدن در اماکن عمومی احترام بگذارید.
  • برای افطار، رستوران‌ها و چادرهای سنتی را امتحان کنید.
  • لباس‌های مناسب و محترمانه بپوشید.
  • از فرصت‌های معنوی این ماه برای خودشناسی و آرامش استفاده کنید.

سفر به ترکیه در ماه رمضان، تجربه‌ای متفاوت از این کشور زیبا و پر رمز و راز خواهد بود. با آگاهی از شرایط و قوانین این ماه، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز و معنوی را برای خود رقم بزنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید