حمید حاج‌اسماعیلی، کارشناس بازار کار از واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس خبر داد.

تغییر دوباره حقوق کارگران در ابتدای سال ۱۴۰۳ + تعیین حقوق کارگران به مجلس واگذار شد؟
به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، حمید حاج‌اسماعیلی، کارشناس بازار کار در واکنش به این اظهارنظر وزیر کار که گفته به این نتیجه رسیدیم که با ارسال لایحه‌ای به مجلس، نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران را عوض کنیم و بهترین مرجع برای تصمیم‌گیری، مجلس است، می‌گوید: دولت مستاصل شده است و رفتار نادرستی که دولت در سال ۱۴۰۱ در تعیین دستمزد برای کارگران انجام داد، در سال ۱۴۰۲ نیز تکرار کرد.

وی می‌افزاید: دولت برای فرار، این اظهارات را بیان می‌کند که دستمزد را به مجلس واگذار کنیم؛ به طوری که در سال جدید با لایحه‌ای که ادعا می‌کند به مجلس خواهد فرستاد، دستمزد را پیشنهاد می‌دهد که در مجلس تعیین شود.

این کارشناس بازار کار تصریح می‌کند: واقعیت این است که قانون در حال حاضر این اختیار را به شورای عالی کار داده است و تا زمانی که قانون تغییر نکند، چنین امکانی وجود ندارد.

حاج‌اسماعیلی عنوان می‌کند: من بعید می‌دانم که مجلس چنین کاری را قبول کند؛ با وجود این‌که فرقی نمی‌کند و در مجلس هم اگر بخواهد دستمزد تعیین شود، حتما باید سازوکاری برای حضور نمایندگان کارگری در قانون دیده شود.

وی متذکر می‌شود: اساس و استاندارد تعیین دستمزد در دنیا این است که خود کارگران برای آن چانه‌زنی می‌کنند و بخشی از میز مذاکره در چانه‌زنی‌های دستمزد هستند.

این کارشناس بازار کار یادآور می‌شود: این‌که وزیر کار بیان کرد تعیین دستمزد را باید به مجلس واگذار کنیم، نشانه استیصال وزیر کار است و او درمانده شده است. اما نشانه قوت گروه کارگری است که حاضر نشده از دستورات و سلیقه‌ها و آمار و ارقامی که ارائه می‌دهد، تبعیت کند. دولت برای فرار از معرکه، این بحث‌ها را مطرح می‌کند.

حاج‌اسماعیلی خاطرنشان می‌کند: به هرحال من بعید می‌دانم که شیوه تعیین حقوق کارگران بخواهد تغییر کند. این حق کارگران است که برای پیگیری مطالبات‌شان و نیز دستمزد، در میز مذاکرات حضور داشته باشند. حضور آنها باید به رسمیت شناخته شده باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • یوسف IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    4 1
    سلام خواهشمند است برای حقوق کارمندان نیز چاره ای اندیشیده شود آخه ۲۰% افزایش حقوق یعنی چه یعنی در سال 1403 فقط دو میلیون تومان به حقوق کارمندان محترم دولت افزوده می‌شود شود اونوقت تورم چقدر است
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    5 0
    ما کارگران از شما نماینده‌های سه گانه به جای چانه زنی ها به مدت یکماه در یک خانه اجاره‌ای با مبلغ ده میلیون پول گذران زندگی کنند بعدش بیان بشینن سرمیز وحقوق کارگران را مشخص کنین
  • محمد IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    به نظر م به مجلس نباید تصمیم گیری در حقوق کارگران داده شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید