طلا دارایی امن ما در پرتفوی ما است، اما راه های زیادی برای سرمایه گذاری در آن وجود دارد. در ادامه ما مزایا و معایب سرمایه گذاری در طلای فیزیکی را بررسی می‌کنیم.

سرمایه گذاری در طلای فیزیکی - مزایا و معایب

افزودن مقداری طلا به سبد سرمایه گذاری شما می‌تواند یکی از بهترین تصمیمات باشد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا سرمایه گذاری در طلا توصیه می‌شود. و ما باید تصمیم بگیریم که چگونه این کار را انجام دهیم.

نکاتی وجود دارد که باید قبل از سرمایه گذاری در طلای فیزیکی در نظر بگیرید، زیرا مزایا و معایبی دارد.

محصولات طلایی که می توانید روی آنها سرمایه گذاری کنید

اگر می خواهید طلای فیزیکی بخرید، بهتر است در سکه و شمش طلا سرمایه گذاری کنید.

محبوب ترین سکه ها، سکه های امامی هستند. سکه های دیگری مانند سکه ربع، سکه نیم، سکه تمام بهار و یا حتی سکه های گرمی نیز وجود دارد، اما نوع مرسوم برای خرید و فروش سکه، سکه امامی است که معمولا در بازار گران ترین نوع سکه می‌باشد.

سرمایه گذاری در طلای فیزیکی - مزایا و معایب

به خاطر داشته باشید که سکه های طلای کوچکتر نیز مانند سکه های گرمی وجود دارند که توسط شرکت های مختلف ارائه میگردد و آنها نیز در قیاس قیمت های ارزان تر برای سرمایه گذاری مناسب هستند.

گزینه دیگر خرید شمش طلا است. وقتی کلمه شمش را می شنویم، بلافاصله به یاد یک شمش غول پیکر می افتیم. اما اندازه های زیادی از شمش های طلا وجود دارد، حتی به اندازه یک گرم!

محبوب ترین اندازه های شمش طلا یک اونس (۳۱.۱۰۳۵ گرم) و ۱۰۰ گرم است. بزرگترها (یک کیلو یا بیشتر) معمولاً بهترین قیمت هر گرم را دارند.

مزایای سرمایه گذاری در طلای فیزیکی

اجازه دهید با بحث در مورد مزایای سرمایه گذاری در طلای فیزیکی شروع کنیم:

  • بدون ریسک (آنها خارج از سیستم مالی هستند) یکی از بهترین مزایای داشتن طلای فیزیکی این است که دارایی خارج از سیستم مالی است. در نتیجه خطر ریسک وجود ندارد.
  • بیمه در برابر بحران های مالی، اقتصادی و پولی، از آنجایی که سرمایه گذاری در طلای فیزیکی هیچ ریسکی ندارد، در معرض بحران های مالی، اقتصادی یا پولی هم قرار نمی‌گیرد. مهم نیست چه اتفاقی برای اقتصاد، در سیستم بانکی و یا واکنش بانک های مرکزی می افتد. طلا در دست ماست و کسی به آن دسترسی ندارد.
  • بدون مالیات بر ارزش افزوده هنگام خرید طلا، سکه و شمش طلا از محصولات سرمایه گذاری محسوب می شوند. در نتیجه این محصولات در اکثر کشورها از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. این مهم است، زیرا اگر بخواهیم طلای خود را بعداً بفروشیم، نمی‌توانیم مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده را بازیابی کنیم.
  • مالیات پسند، در برخی کشورها، به ویژه کشورهایی که سکه های طلا و نقره ضرب می کنند، این سکه ها ارز قانونی محسوب می شوند. از نظر تئوری می‌توانستیم با آنها چیزهایی بخریم. در عمل، این معنی ندارد زیرا ارزش فلز بسیار بالاتر از ارزش اسمی سکه است. با این حال، این ارزها می توانند مزایای مالیاتی قابل توجهی داشته باشند. از آنجا که آنها پول قانونی هستند، هر گونه سودی که ما با آنها به دست آوریم از مالیات معاف است.
  • از نگه داشتن طلا در دست لذت ببرید، بسیاری از خوانندگان ممکن است فکر کنند که این مهم نیست. اما جرأت می‌کنم بگویم که این افراد هرگز لذت نگه داشتن شمش طلا در دستان خود را نداشته‌اند. حقیقت این است که این یک تجربه بسیار لذت بخش است. البته، اگر مقدار قابل توجهی شمش طلا دارید، توصیه می‌شود در یک انبار امن نگهداری کنید.

معایب سرمایه گذاری در طلای فیزیکی

اکنون که مزایای سرمایه گذاری در طلای فیزیکی را دیدیم، اجازه دهید در مورد معایب آن نیز صحبت کنیم. 

  • قیمت خرید بالاتر، وقتی به قیمت رسمی فلزات گرانبها نگاه می کنیم، قیمت های لحظه ای را می بینیم. این قیمت ها برای افرادی است که محصول را به صورت عمده خریداری می کنند. قیمت نقدی نیز قیمتی است که معمولاً می توانیم طلای خود را با آن بفروشیم. اما اگر بخواهیم به عنوان سرمایه گذار خصوصی طلای فیزیکی بخریم، قیمت نهایی کمی بالاتر خواهد بود. این تفاوت به این دلیل است که ضرب سکه یا تولید شمش ها و تجاری سازی و حمل و نقل آنها هزینه هایی دارد که کاملا طبیعی است.
  • نیاز به داشتن محلی امن، باید جایی برای ذخیره طلا پیدا کنید. ضرر بزرگ دیگر خرید طلای فیزیکی این است که ما مسئول نگهداری آن هستیم. دو گزینه وجود دارد که می توانیم این کار را انجام دهیم.

۱- اولین گزینه این است که طلاها را در خانه خود نگه داریم. آسان است اما توصیه نمی شود. احتمالاً داشتن چند سکه طلا در خانه مشکلی ندارد، اما به دلیل خطر سرقت، نگهداری مقدار قابل توجهی از آن غیرمسئولانه خواهد بود.

۲- آن وقت است که باید به دنبال مکانی برای ذخیره سازی باشیم. شرکت های تخصصی وجود دارند که این خدمات را ارائه می دهند. آنها به ما این امکان را می دهند که فلزات گرانبها خود را در یک انبار نگهداری کنیم و آنها را بیمه کنیم.

مکان هایی برای خرید سکه و شمش طلا

در نهایت، اگر از خود می‌پرسید از کجا طلای فیزیکی بخرید، می‌توانید لیست فروشندگان سکه و طلا را در گوگل جستجو کنید. به پیشنهادات و نقدهایی که آنلاین دارند توجه کنید. اکثر مشاغل قانونی خواهند بود، اما همه آنها ممکن است خدمات عالی به مشتریان ارائه ندهند.

توجه کنید که فروشندگان باید مجوز مرتبط از نهاد های رسمی و دولتی مانند بانک مرکزی و یا اتحادیه طلا داشته باشند و در هنگام مراجعه حتما از فروشنده بخواهید جواز کسب و مجوز های خرید و فروش را به شما ارائه دهد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید