تصور کنید که می‌توانید از طریق یک نسخه دیجیتال از خودتان در دنیای واقعی کار کنید، در حالی که خودتان در خانه استراحت می‌کنید یا به تفریح می‌پردازید.

آینده عجیب کار از خانه / همکارانی دیجیتال برای انجام کارهای شما

به گزارش سلام نو آنطور که روزیاتو نوشته است این ایده ممکن است مانند یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما با ظهور کلون‌های دیجیتال، به سرعت به واقعیت تبدیل می‌شود.

امروزه افراد در سراسر جهان از اینفلوئنسرها گرفته تا صاحبان کسب‌وکارها، در حال ساخت "همزادهای دیجیتال" یا نسخه‌های شبیه‌سازی‌شده دیجیتالی از خودشان هستند. آنها به این شخصیت‌های دیجیتالی یاد می‌دهند که چگونه درست مانند یک انسان واقعی با دیگران تعامل داشته باشند، در دنیای واقعی برای آنها کار کنند، از زندگی لذت ببرند و حتی میلیون‌ها دلار درآمد کسب کنند.

کلون‌های دیجیتال چه هستند؟

کلون‌های دیجیتال، نسخه‌های شبیه‌سازی‌شده از افراد واقعی هستند که با استفاده از هوش مصنوعی آموزش دیده‌اند تا مانند یک انسان واقعی با دیگران تعامل داشته باشند، وظایف را انجام دهند و حتی درآمد کسب کنند. این کلون‌ها می‌توانند از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و چت‌های ویدیویی با دیگران ارتباط برقرار کنند.

تقاضای فزاینده برای همزادهای دیجیتال، راه را برای ظهور استارتاپ‌های جدیدی در این زمینه هموار کرده است. یکی از این استارتاپ‌ها، شرکت دلفی (Delphi) است که نسخه‌های دیجیتالی دقیق و شبیه‌سازی‌شده از افراد را با استفاده از پادکست‌ها، ویدئوها، فایل‌های PDF و سایر محتوای مشابه تولید می‌کند.

دارا لاجوردیان، هم‌بنیان‌گذار دلفی، در مصاحبه‌ای با دیلی‌میل گفت: "ما می‌توانیم یک همزاد دقیق را در کمتر از یک ساعت بسازیم که قادر به تقلید افکار و گفتار کاربر است."

دلفی برای این همزادهای دیجیتال، هزینه ماهانه‌ای بین ۱۹ تا ۳۹۹ دلار دریافت می‌کند. مشتریان می‌توانند برای ویژگی‌های اضافی مانند شماره تلفن شبیه‌سازی‌شده نیز هزینه بیشتری پرداخت کنند.

اینفلوئنسرها نیز می‌توانند نسخه‌های دیجیتالی خود را به برنامه‌هایی مانند اسپاتیفای و اینستاگرام متصل کنند. دلفی برای این قابلیت بین ۱۵ تا ۱۰ درصد کمیسیون دریافت می‌کند.

لاجوردیان توضیح می‌دهد که مشتریان برای ایجاد نسخه مجازی خود به "Clone Studio" دلفی می‌آیند و همزاد آنها طرز فکر آنها را درباره جهان یاد می‌گیرد. او می‌گوید: "ما یک سیستم امتیازدهی "آمادگی" داریم تا نشان دهیم یک همزاد در نمایندگی آن شخص چقدر آماده است. افراد همچنین می‌توانند صدای خود را آپلود کنند، بنابراین **همزاد نحوه صحبت کردن آنها را نیز یاد خواهد گرفت."

برای جلوگیری از سوء استفاده، کاربران هنگام ساخت همزاد خود باید کارت شناسایی عکس‌داری به دلفی ارائه دهند.

لاجوردیان معتقد است که در آینده همه یک همزاد خواهند داشت. او می‌گوید: "مربیان یا متخصصانی که وقتشان تنگ است، اکنون می‌توانند به بی‌نهایت فرد اجازه بدهند تا با هزینه‌ای کمتر یا حتی رایگان از آنها چیز یاد بگیرند."

شرکت‌های دیگری نیز در حال توسعه همزادهای دیجیتال هستند. شرکت آلت (Alt.AI) ۱۰۰ کارمند خود را شبیه‌سازی کرده است. همزادهای آنها حتی زمانی که کارمندان در تعطیلات هستند به کار خود ادامه می‌دهند و از شرکت حقوق می‌گیرند. آلت به خود می‌بالد که اولین و تنها سیستم حقوق و دستمزد در جهان را دارد که بر اساس بهره‌وری همزادهای هوش مصنوعی به خود کارمندان حقوق اضافی پرداخت می‌کند.

استارت‌آپ کوچ وکس (Coachvox.AI) نیز مشتریانی دارد که تا ۴۷ دلار در ماه برای دسترسی به یک شبیه‌سازی دیجیتالی از خودشان پرداخت می‌کنند.

جودی کوک، بنیانگذار کوچ وکس، می‌گوید: "همزادهایی که در یوتیوب افراد و از طریق افکار آنها آموزش می‌بینند، بسیار برتر از سیستم‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT هستند."

کاربردهای کلون‌های دیجیتال

  • انجام وظایف: کلون‌های دیجیتال می‌توانند وظایف مختلفی مانند پاسخ به ایمیل‌ها، برنامه‌ریزی جلسات، ایجاد محتوای دیجیتال و حتی ارائه خدمات به مشتریان را انجام دهند.
  • افزایش بهره‌وری: با استفاده از کلون‌های دیجیتال، افراد می‌توانند زمان خود را آزادتر کرده و روی کارهای مهم‌تر تمرکز کنند.
  • دسترسی به بازارهای جدید: کلون‌های دیجیتال می‌توانند به بازارهای جدیدی دسترسی پیدا کنند که برای افراد واقعی ممکن نیست.
  • ایجاد تجربیات شخصی: کلون‌های دیجیتال می‌توانند برای ایجاد تجربیات شخصی‌سازی‌شده برای مشتریان و مخاطبان استفاده شوند.

مزایای استفاده از کلون‌های دیجیتال

  • افزایش بهره‌وری
  • کاهش هزینه‌ها
  • دسترسی به بازارهای جدید
  • ایجاد تجربیات شخصی
  • انعطاف‌پذیری بیشتر

معایب استفاده از کلون‌های دیجیتال

  • مسائل اخلاقی
  • از دست دادن شغل
  • عمیق‌تر شدن شکاف طبقاتی
  • خطرات امنیتی

آینده کلون‌های دیجیتال

با پیشرفت فناوری، انتظار می‌رود که کلون‌های دیجیتال نقش مهم‌تری در زندگی ما ایفا کنند. این فناوری پتانسیل انقلاب در نحوه کار، زندگی و تعامل ما با یکدیگر را دارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید