رئیس جمهور در پیامی به مردم پاکستان و به زبان اردو، از اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی ملت‌های ایران و پاکستان به عنوان ظرفیت مهمی برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور یاد کرد.

پیام رئیسی خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیسی در این پیام که در شبکه ایکس منتشر شده، تصریح کرده است: از طرف رهبری و ملت بزرگ ایران به مردم پاکستان که همواره از اسلام، ارزش‌های اسلامی، مظلومین فلسطین و حق و عدالت دفاع کرده‌اند، سلام عرض می‌کنم.

رئیس جمهور افزود: اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان ظرفیت مهمی برای توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور فراهم کرده است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در صدر هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، با بدرقه معاون اول رئیس جمهور، معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از وزرا عازم اسلام‌آباد شد.

رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد از سوی وزیر مسکن پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.

سپس سناتور محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت هیات عالی رتبه کشورمان در اسلام‌آباد، با رئیسی دیدار کرد و به وی خیرمقدم گفت.

همچنین پس از انجام مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور کشورمان از سوی محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، مقامات ارشد دو کشور با یکدیگر یک نهال به نشانه دوستی دو ملت در زمین کاخ نخست وزیری پاکستان کاشتند.

در ادامه برنامه‌های روز نخست سفر رسمی رئیس جمهور و هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به پاکستان، مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پس از برگزاری نشست مشترک، هیات‌های عالی‌رتبه در حضور رئیسی و شهباز شریف هشت سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی به امضاء رساندند.

سپس رئیسی رئیس جمهور و محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد در نشست خبری مشترک حضور یافتند.

رئیس جمهور عصر دوشنبه و در نخستین روز سفر به پاکستان با رئیس جمهور، رئیس مجلس سنا و رئیس مجلس ملی این کشور نیز دیدار کرد.

رئیسی همچنین در دیدار با جمعی از نخبگان علمی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی پاکستان به سخنرانی پرداخت و سپس با حضو در جمع خبرنگاران، به سوالات آنان پاسخ داد.

سفر به برخی شهرهای پاکستان و دیدار با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی از جمله برنامه های رئیس جمهور است.

همچنین سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قطب اقتصادی این کشور در دستور کار رئیسی در ادامه سفر به پاکستان قرار دارد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید