در طی شصت سال اخیر صنعت گردشگری از رشد پیوسته¬ای برخوردار بوده است، به طوری که به یکی از بخش های اقتصادی با سرعت رشد بالا در جهان تبدیل شده است. گردشگری همواره به عنوان فعالیتی درآمدزا و موتور محرک اقتصادی جوامع مطرح شده است.

اولویت توسعه اقتصادی شهرهای توریستی

مهندس عبدالله زمانی تونی، در یادداشتی نوشت: در عصر حاضر که گردشگری و صنعت توریسم بسیار رواج یافته است، توسعه اقتصادی شهرهای توریستی نیز بسیار حائز اهمیت است. همزمان با پیشرفت بشریت در حوزه ارتباطات ، گردشگری به عنوان یک صنعت بین المللی که از جنبه های متفاوتی می توان به آن نگاه کرد وارد معادلات بشری گردید; به گونه ای که امروزه تکیه بسیاری از اقتصادها برای دستیابی به رشد اقتصادی بر صنعت گردشگری نهاده شده است. عوامل بسیاری در جذب گردشگران خارجی موثرند،

این عوامل تاثیر مستقیم و یا غیر مستقیم بر شاخص های اقتصادی و غیر اقتصادی گردشگری دارند. شاخصهای اقتصادی گردشگری شامل درآمد سالیانه حاصل از ورود گردشگران خارجی سهم کشور از کل درآمدهای حاصل از گردشگری خارجی در دنیا و غیره هستند. در طی شصت سال اخیر صنعت گردشگری از رشد پیوسته¬ای برخوردار بوده است، به طوری که به یکی از بخش های اقتصادی با سرعت رشد بالا در جهان تبدیل شده است. گردشگری همواره به عنوان فعالیتی درآمدزا و موتور محرک اقتصادی جوامع مطرح شده است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید