حمید علیدوستی پدر ترانه علی‌دوستی فیلمی از یک مستندی که ترانه در خانه پدرش حضور دارد و صحبتهای احساسی پدرش درباره او که می‌گوید: او رفیق تنهایی های من است و نسل امروز مرا به اسم پدر ترانه می‌شناسند در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

فیلم دیده نشده از ترانه علیدوستی در خانه پدرش + فیلم

به گزارش سلام نو، ترانه علیدوستی متولد ۲۲ دی ۱۳۶۲ در تهران، بازیگر و مترجم است.

دیپلمه رشته کامپیوتر می باشد که همزمان با تحصیل در رشته تجربی وارد هنرستان موسیقی شد و از ۱۷ سالگی بازیگری را آغاز کرد و به زبان انگلیسی هم تسلط دارد.

او خود را بعنوان یک مادر و فمنیسم (حامی زنان) معرفی می کند.

ترانه علیدوستی به عنوان فرزند اول خانواده در شهر تهران به دنیا آمد و تنها یک برادر کوچکتر از خود داشت.

پدرش «حمید علیدوستی» بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال است و مادرش «نادره حکیم الهی» هم سنگ‌ تراش و مجسمه‌ ساز است.

پویان علیدوستی تنها برادرش سال ۱۳۸۳ در مراسم جشن چهارشنبه سوری بخاطر انفجار مواد محترقه فوت کرده است.

وی در سال ۱۳۷۹ وقتی ۱۷ ساله بود در کلاس های بازیگری امین تارخ شرکت کرد و یکسال بعد در فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» در نقش ترانه پرنیان جلوی دوربین رفت.

بازی درخشان او چهار جایزه معتبر داخلی و خارجی از جمله سیمرغ بهترین بازیگر زن از جشنواره فجر را برایش به ارمغان آورد.

برای بار دوم سال ۱۳۸۲ در فیلم «شهر زیبا» به کارگردانی اصغر فرهادی بازی کرد و این همکاری را سال ۱۳۸۴ با این کارگردان در فیلم «چهارشنبه سوری» تکرار کرد.

بعد از بازی در فیلم «من ترانه ۱۵ ساله دارم» برای بار دوم سال ۱۳۸۷ در ۲۵ سالگی با حضور در فیلم «درباره الی» کنار شهاب حسینی دوباره خود را ر زبان ها انداخت.

با این حال شهرت فراگیر او سال ۱۳۹۳ با سریال «شهرزاد» در شبکه خانگی شروع شد و در فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی سال ۱۳۹۶ هم حضور درخشانی داشت.

خانم بازیگر به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم است

او جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دوره برگزاری آن در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه کتاب «رویای مادرم» تألیف آلیس مونرو کسب کرد و چندین کتاب پرفروش و پرطرفدار هم دارد.

ترانه علیدوستی تابستان ۱۳۹۰ در ۲۶ سالگی با آقای «علی منصور» ازدواج کرد که ثمره این زندگی تولد یک دختر بنام «حنا» در سال ۱۳۹۲ بود.

شایعات مختلفی از همسر خانوم علیدوستی منتشر شده اما نه مقیم لندن بوده و نه تاجر می باشد، او چند سال پیش تحصیلاتش را تمام کرده و تجربه بازیگری دارد.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید