رئیس مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد هیچ چیزی حمله بی‌پروای رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه را توجیه نمی‌کند.

مسئول سازمان ملل: حمله بی‌پروای اسرائیل به رفح قابل توجیه نیست

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دنیس فرانسیس، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل دوشنبه نسبت به هرگونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه شهر رفح که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند، هشدار داد.

طبق گزارش الجزیره، وی افزود: عملیات زمینی در شرق رفح منجر به فجایع انسانی بیشتری می‌شود. اکنون زمان اتخاذ تصمیمات سرنوشت‌ساز برای توقف دائم جنگ و آزادی غیرمشروط اسراست. با صراحت می‌گویم هیچ چیزی حمله بی‌پروای اسرائیل به رفح را توجیه نمی‌کند.

رسانه‌های عبری بامداد امروز سه‌شنبه اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود را در شرق رفح، واقع در جنوب نوار غزه با حملات شدید آغاز کرده است. رسانه‌های عبری گزارش دادند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات هوایی شدیدی را در شرق رفح انجام دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد به موازات بررسی پاسخ حماس به آتش‌بس و پیشنهاد تبادل اسرا که این جنبش با آن موافقت کرده است، به عملیات خود در نوار غزه ادامه خواهد داد.

ارتش اشغالگر از ساکنان شرق رفح خواسته فورا منطقه را تخلیه و به سمت منطقه «بشردوستانه» در المواصی در خان یونس حرکت کنند تا برای آغاز عملیات خود علیه این شهر آماده شود. ارتش رژیم صهیونیستی حمله هوایی را چند ساعت پس از این اطلاعیه آغاز کرد.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه با ادامه عملیات نظامی در رفح موافقت کرد.

حمله هوایی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در حالی رخ داده است که پیش از آن جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه خبر داد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید