کیهان کلهر سال گذشته در آستانه آغاز سال جدید میلادی با علی اکبر مرادی در دانشگاه استنفورد قطعاتی را به صورت بداهه نوازی اجرا کردند.

به مناسبت بیستمین سالگرد مجله سانگ لاینز انگلستان، نام بیست نفر از مهم ترین هنرمندان جهان در فهرست این مجله منتشر شده است که در آن نام یکی از هنرمندان مطرح عرصه موسیقی به چشم می خورد.

کیهان کلهر، یکی از موسیقیدان ها و نوازندگان ساز کمانچه می باشد که در عرصه بین المللی افتخاراتی برای کشور ایران به ارمغان آورده است.

او در سال ۱۳۴۲به دنیا آمده است و ساز تخصصی اش کمانچه می باشد اما نوازنده سازهای دیگری چون سه تار، تنبور و شاه کمان نیز می باشد.

کلهر در عرصه ساخت موسیقی متن فیلم هم فعالیت کرده است و به خاطر همکاری با هنرمندانی چون اردل ارزنجان از ترکیه، شجاعت حسین‌خان از هند، یویوما و ژائو ژیپینگ از چین، عالیم قاسمیف از جمهوری آذربایجان، بروکلین رایدر از آمریکا، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس و گروه سازهای بادی هلند، یکی از چهره های موسیقی بین المللی ایرانی است.

کیهان کلهر به خاطر نوازندگی و آهنگسازی آلبوم های مطرحی چون «بی تو به سر نمی شود»، «فریاد»،« باران» و

« فراتر از نقشه جغرافیا» توانست نامزد جایزه گرمی که یکی از با اعتبارترین جایزه های موسیقی می باشد، شود.

وی به همراه گروه جاده ابریشم به رهبری یویوما توانست در پنجاه و نهمین مراسم جایزه گرمی به خاطر آلبوم

home sing me موفق به دریافت جایزه بهترین موسیقی جهانی شود.

کیهان کلهر سال گذشته در آستانه آغاز سال جدید میلادی با علی اکبر مرادی در دانشگاه استنفورد قطعاتی را به صورت بداهه نوازی اجرا کردند.

کیهان کلهر و علی اکبر مرادی سال های قبل یک آلبوم مشترک و موفقی تحت عنوان « در آینه آسمان»منتشر کردند.

او در نوامبر سال گذشته در شهر یورک انگلستان به تکنوازی کمانچه پرداخت و پس از آن اجرایی هم در منچستر داشت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید