معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد از پرداخت ۳۰۱ میلیارد تومان صدقه در سال جاری توسط مردم خبر داد.

به گزارش سلام نو، علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد حوزه مشارکتهای مردمی با بیان اینکه در سال جاری مشکلات اقتصادی بسیاری داشتیم و مردم نیازمند با مشکلات بیشتری مواجه شدند، گفت: قاعده ذهنی می گوید مردم با توجه مشکلات اقتصادی کمتر کمک کنند اما آمارهای کمک به نیازمندان از سوی خیرین خلاف این تصور را نشان می دهد.

وی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای آتی تصریح کرد: 25 درصد منابع کل سال کمیته امداد در جشن نیکوکاری تامین می شود. و از نیمه دی ماه تاکنون 41 درصد نسبت به سال گذشته کمکها در جشن نیکوکاری رشد داشته است.

عسگریان خاطر نشان کرد: صدقات و اکرام از فعالیت های دامنه دار ما در طول سال انجام می شود اما جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری از فعالیت های مقطعی است که خوشبختانه منابع زیادی به ویژه در جشن نیکوکاری برای ما دپو می شود.

وی ادامه داد: جشن نیکوکاری فقط در روز 16 و15 اسفند برگزار نمی شود بلکه از نیمه اول دی ماه به طور جد فعالیت ما در این زمینه شروع می شود.

وی با اشاره به همکاری کارخانه ها اصناف و مدارس گفت: 20 هزار مدرسه درگیر جشن نیکوکاری هستند و سازمان دانش آموزی به طور جدی در این زمینه با ما همکاری داشته است که نشان از اهمیت این موضوع برای وزارت آموزش و پرورش دارد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد ادامه داد: کل منابع و درآمد مردمی کمیته امداد از ابتدای سال 97 تاکنون 34 درصد رشد داشته است. با توجه به پیک مشکلات در سال جاری اما با رشد کمکهای مردمی مواجه بودیم. در صدقات 3 درصد، در اکرام 36 درصد و در موارد مبتنی بر نیاز نیز 47 درصد و زکات 36 درصد رشد داشتیم.

عسگریان تصریح کرد: طرح اکرام شامل محسنین و ایتام می شود و در مجموع در سطح کشور 290 هزار خانواده ایتام و محسنین داریم که شامل 148 هزار خانوار ایتام و 142 هزار خانوار محسنین هستند و نزدیک به 600 میلیارد تومان کمک مردمی به این خانوارها شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه نزدیک به 2 میلیون و 100 هزار نفر خانوار محروم تحت پوشش داریم اما ممکن است هنوز خانوارهایی نیازمندی باشند که تحت پوشش کمیته نباشند گفت:سرانه پرداخت به هر یتیم 230 هزار تومان در ماه است ، البته در برخی از استانها سرانه پرداخت 450 هزار تومان است. این کمک به صورت ماهانه توسط خیرین که اغلب از متوسط جامعه هستند پرداخت می شود. تلاش ما این است در سال آینده سرانه را از 230 هزار تومان به 300 هزار تومان افزایش دهیم بسیاری از اهل تسنن توسط شیعیان تحت پوشش قرار گرفته اند.

عسگریان خاطرنشان کرد:تمام تلاش کمیته امداد این است کار خیر توسط خیریه ها و مراکز نیکوکاری انجام شود بیشتر این مراکز در مساجد هستند ما در حال حاضر شبکه های بزرگ نیکوکاری داریم و ما فعالیت‌هایمان را به این مراکز نیکوکاری واگذار می کنیم مانند کمکهایی که در جشن عاطفه ها جمع آوری می شود به مدارس ارائه می شود تا آنها هزینه کنند. در حال حاضر هزار و 700 مرکز نیکوکاری داریم و امیدواریم تا پایان فروردین سال 98 یا همین پایان سال جاری به 2000 عدد برسد و امیدواریم در سال آینده همین زمان به 3 هزار مرکز نیکوکاری برسیم که شامل هیاتها مساجد و مدارس می شود. و کمک‌ها در اختیار این شبکه های نیکوکاری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه محسنین افرادی هستند که یتیم نبوده اما بدسرپرست هستند گفت: سرانه محسنین در حال حاضر 113 هزار تومان است که امیدواریم به 200 هزار تومان برسانیم.

او با بیان اینکه هر ایرانی در 11 ماه گذشته در سال 97 نزدیک به 4 هزار تومان صدقه پرداخت کرده است تصریح کرد: 301 میلیارد تاکنون در کشور صدقات جمع آوری شده است که 3 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است ما قصد داریم صندوقهای صدقات را حذف کنیم و یک پنجم صندوقهای بزرگ تاکنون حذف شده اند و قصد داریم از طریق آپ های مختلف صدقات را دریافت کنیم.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری خبرنگاری را در آینده نزدیک ایجاد می کنیم، گفت: سامانه صدقه پیامکی ارسال عدد یک به 8877 است که به طور روزانه مبلغ 100، 300 و 500 تومان بر روی قبض موبایل یا شارژ اعتباری تلفن همراه محاسبه می شود. همچنین مردم با تلفن گویای نیکوکاری به شماره 0968877 می توانند کمکها را در هر موردی که بخواهند پرداخت کنند./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید