فدراسیون والیبال به سلام نو اعلام کرد؛

یگان ویژه حضور بانوان به ورزشگاه را ممنوع کرده است!

حتی حراست وزارت ورزش هم مشکلی در این خصوص ندارد، اما یگان ویژه هنگام برگزاری بازی حاضر شده و حضور بانوان را ممنوع می‌کند. هیچ دلیلی هم برای این مورد به ما ابلاغ نشده و این تنها دستوری است که لازم الاجرا است.

سرویس اجتماعی: ورود زنان به ورزشگاه‌ها، سال‌ها است که به یکی از پرتنش‌ترین بحث‌ها بدل شده است. این حقی که از سوی بسیاری طبیعی تلقی می شود، مخالفان بسیاری هم دارد. بدیهی است که زنان هم، همچون مردان حق دارند مسابقات ورزشی را از نزدیک تماشا کنند. حضور زنان در استادیوم‌های فوتبال سالهاست که ممنوع است اما زنان در گذشته اجازه داشتند که در مسابقات والیبال را از نزدیک تماشا کنند. اما اتفاق جالبی که اخیرا رخ داده این است که زنان از ورود به سالن والیبال آزادی برای تماشای بازی تیم‌های ملی ایران و برزیل منع شده‌اند. در همین رابطه خبرنگار سلام نو از مسئولین امر پیگیری‌هایی را انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

طاهره طاهریان مشاور امور ورزش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این رابطه به پایگاه خبری تحلیلی سلام نو گفت: من به عنوان یک کارشناس ورزش با این ممنوعیت مخالفم و فکر می کنم که می توان تدابیری اندیشید که حضور خانمها برای دیدن این بازی ها منعی نداشته باشد.

در ادامه خبرنگار سلام نو با روابط‌عمومی فدراسیون والیبال تماس گرفت که مسئول مربوطه توضیح داد: فدراسیون اجازه ندارد تا بانوان را برای حضور در استادیوم بپذیرد. مطابق ابلاغی که به فدراسیون صورت گرفته، حضور بانوان ممنون اعلام گردیده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه ارگانی این محدودیت را ایجاد کرده است، گفت: یگان ویژه در این خصوص مداخله کرده و این اجازه را از بانوان گرفته است. حتی حراست وزارت ورزش هم مشکلی در این خصوص ندارد، اما یگان ویژه هنگام برگزاری بازی حاضر شده و حضور بانوان را ممنوع می‌کند. هیچ دلیلی هم برای این مورد به ما ابلاغ نشده و این تنها دستوری است که لازم الاجرا است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این عمل از نظر FIVB غیر قانونی نیست، گفت: بانوان مسئول در تیم ملی و خبرنگاران زن در سالن مسابقه آزاد است و برای آنها کارت مخصوص در نظر گرفته شده است. در واقع در حال حاضر شرایط کشور ما این گونه است که اجازه ی حضور بانوان در استادیوم داده نمی شود.

خبرنگار سلام نو در ادامه با معاون بانوان فدراسیون والیبال هم تماس گرفت که مسئول مربوطه اظهار داشت: به این دلیل که تعداد تماشاگران آقا زیاد است و ما محدودیت جا داریم، نمی توانیم از خانم‌ها پذیرایی کنیم. البته خانم هایی حدود 200 نفر مانند ناظران، داوران و خبرنگاران هم هستند که در سالن حضور دارند.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۲

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۱

ناشناس

|

۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱

0

پاسخ

گارد ویژه کاره ای نیست دستور از کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ گارد مسئول امنیت هست نه تصمیم گیرنده در باره این مسائل.متاسفم

۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳

طالبان های وطنی !

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید