احمد حکیمی‌پور در گفتگو با سلام نو:

جوانان موتور محرک فعالیت‌های سیاسی هستند

باید با باز کردن راه فعالیت جوانان، زمینهٔ انتقال تجربه را نیز برای آن‌ها فراهم کرد. باید تمامی احزاب بخش‌های مربوط به جوانان را در غالب کمیته‌ها و سازمان‌ها فعال کنند تا از این طریق از توانایی جوانان بهره گیرند.

سرویس سیاسی:جایگاه نامشخص احزاب در ساختار حقوقی و حقیقی و تلقی منفی از «حزب‌بازی» در فرهنگ عمومی ایرانیان، تاثیر آشکاری بر ضعف و انفعال احزاب و عدم انباشت تجارب حزبی در کشور داشته است. اگر جامعه را موجودیتی مرکب از گروه‌ها و طبقات مختلف فرض کنیم اصلی‌ترین رشته پیوند این اجزا سیاست‌ورزی و بهترین مجرای آن احزاب و سازمان‌های مردم‌نهاد هستند که هم ایده‌های مشخصی را نمایندگی و پیگیری می‌کنند و هم با کادرسازی و تربیت سیاستمداران حرفه‌ای به ثبات و توسعه سیاسی مدد می‌رسانند. با توجه به وضعیت نامطلوب تحزب در کشورمان، آنچه بیش از گذشته مورد نیاز است جاری شدن خونی دوباره در رگ‌های فعالیت سیاسی و مدنی است که با توجه به جامعهٔ جوان کشور می‌توان از پتانسیل جوانان برای رشد در این حوزه بهره گرفت.

احمد حکیمی پور در همین رابطه به خبرنگار سایت «سلام نو» گفت:: جوانان در هر فعالیتی می‌توانند موتور محرک باشند. در عرصهٔ فعالیت سیاسی نیز باید تاکید کرد که جوانان در کنار افراد با تجربه، ظرفیت‌های عظیمی را دارا هستند.

دبیر کل حزب اراده ملت در همین رابطه گفت: یکی از اولویت‌های جامعهٔ مدنی فعالیت مفید احزاب است و خوشبختانه پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ امید می‌رود تا فعالیت احزاب از رخوت خارج شده و روز به روز در عرصهٔ سیاسی مفید‌تر عمل کنند.

این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد: در راه توسعهٔ احزاب چندین مورد باید مورد بررسی قرار گیرند. نخست اصلاح قانون احزاب باید به نتیجه برسد، طرح جرم سیاسی به روشنی بیان شده و تعریف شود و در ‌‌نهایت خانهٔ احزاب به جایگاه واقعی خود باز گردد.

این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: فعالیت سیاسی در کشور ما مشکلات و معایب بسیاری دارد. در واقع باید گفت فعالیت سیاسی چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ قانون اساسی باید در قالب یک نهاد یا گروه سیاسی انجام گیرد اما این در حالی است که فعالیت احزاب آن طور که باید عمل نمی‌کنند و از ظرفیت‌های فعالین سیاسی به درستی استفاده نمی‌کنند.

این نماینده سابق مجلس اذعان کرد: متأسفانه امروز فعالیت‌های خانه احزاب که یکی از دستاوردهای خوب نظام در دوره اصلاحات به شمار می‌آید، به هر دلیل دچار رکود و رخوت شده و تقریباً به حالت نیمه فعال درآمده است. باید برای احیای هر چه بهتر فعالیت احزاب از پتانسیل‌های جدید بهره برد

وی در پایان افزود: جوانان در هر فعالیتی می‌توانند موتور محرک باشند. در عرصهٔ فعالیت سیاسی نیز باید تاکید کرد که جوانان در کنار افراد با تجربه، ظرفیت‌های عظیمی را دارا هستند. در نتیجه باید با باز کردن راه فعالیت جوانان، زمینهٔ انتقال تجربه را نیز برای آن‌ها فراهم کرد. باید تمامی احزاب بخش‌های مربوط به جوانان را در غالب کمیته‌ها و سازمان‌ها فعال کنند تا از این طریق از توانایی جوانان بهره گیرند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید