۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 22724

آیت قیصربیگی

بازی دوسر باخت آمریکا با داعش

دست برقضا آنچه که غربی‌ها برای ایجاد رعب و وحشت بین ملت‌های مسلمان پرورش داده بودند امروز یقه خود آنان را گرفته است. و امروز که دست پرورده‌های تروریستی یاغی شده‌اند بهانه‌ای دلخواه برای غربی‌ها شده است تا...

آیت قیصربیگی یادداشتی را برای سلام نو ارسال کرده که در ادامه می‌خوانید:

اگر چه امروز آمریکایی‌ها به بهانه مبارزه با تروریست سعی در همراهی کشور‌ها برای مبارزه با داعش می‌کنند اما دیگر حافظه مجامع جهانی تا این حد ضعیف نشده است که به یاد نیاورند تروریست‌های امروزی‌‌ همان به اصطلاح مبارزان حقوق بشری دیروزی در سوریه هستندکه دست پرورده خود آمریکایی‌ها بوده‌اند!

دیر زمانی ست که با رشد و گسترش موج اسلام خواهی در بین ملت‌های آزاده جهان که اخیرا مصادف بود با انقلاب‌هایی در تونس، مصر و لیبی خواب آمریکایی‌ها و غربی‌ها را بیش از پیش آشفته ساخته است. در چنین اوضاع و احوالاتی آن‌ها به بهانه‌های حقوق بشری در امور داخلی آن کشور‌ها دخالت می‌کردند تا شاید بتوانند یک جوری این انقلاب‌ها را به نفع خود مصادره کنند. با این حال هشیاری انقلابیون نگذاشت غربی‌ها به مقاصد از پیش تعیین شده خود برسند تا اینبار در فکر نقشه دیگر باشند. ایجاد ناامنی و تروریست پروری در خاورمیانه برنامه جدید بانیان حقوق بشر عصر حاضر بود تا بهانه‌هایی برای حضور خود در این منطقه استراتژیک دست و پا کنند.

بنابراین، آن‌ها با نقشی دوگانه؛ اول بصورت پنهان، شروع به سرمایه گذاری عظیمی در مجهز کردن و تغذیه مخالفین برای ایجاد خشونت و قتل و عام مردم در کشورهای عراق و سوریه کردند تا با این کار ابتدا بتوانند چهره‌ای منفی از دنیای اسلام در معرض دید جهانیان قرار دهند و موج اسلام خواهی را با اسلام هراسی عوض نمایند و از طرفی زمینه سازی برای ایفای نقش دوم خود ایجاد کنند تا بصورت آشکار و در کالبد مبارزه با تروریست به مداخله نظامی در امور کشور‌ها بپردازند. آمریکایی‌ها که همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در پی همراهی کشورهای دنیا برای ائتلاف جنگ علیه سوریه بودند چنان مات و مبهوت سخنان دکتر حسن روحانی در سازمان ملل شدند که نه تنها فضایی برای همراهی کشور‌ها با خود ندیدند بلکه بیانیه‌ای برای ائتلاف علیه جنگ و افراطی‌گری در جهان صادر شد تا آب پاکی بر روی دست جنگ افروزان عالم ریخته شود. از این رو آن‌ها به طریقی دیگر وارد کار شدند و آن حمایت از گروهای تکفیری دیروز و داعشی‌های امروز برای ایجاد نامنی در سوریه و عراق بود.

دست برقضا آنچه که غربی‌ها برای ایجاد رعب و وحشت بین ملت‌های مسلمان پرورش داده بودند امروز یقه خود آنان را گرفته است. و امروز که دست پرورده‌های تروریستی یاغی شده‌اند بهانه‌ای دلخواه برای غربی‌ها شده است تا حال که در آن روز‌ها نتوانستند مجامع جهانی را با خود همراهی سازند امرزو دیگر بهانه‌های لازم- البته خودساخته- برای همراه کردن کشور‌ها پیدا کرده‌اند تا به طریقی دیگر منافع شخصی خود را جستجو کنند! اگر تا دیروز شبهه‌ای در ارتباط با ادعای ظاهری غربی‌ها در حمایت از حقوق بشر در نزد افکار عمومی جهان بود اما امروز حقیقتی تلخ از جوهره وجودی دموکراسی خواهی آنان در قاب تصویر زشت و کریه داعشی‌ها پیش چشم مردم جهان به نمایش گذاشته شده است. غربی‌ها باشکل دهی پدیده داعش در جهان اسلام، دچار یک سردرگمی تاریخی شده‌اند تا در این بازی یک بام و دو هوا بازنده اصلی میدان باشند.

داعشی‌ها‌‌ همان گروه تروریستی هستند که تا زمانی منافع غربی‌ها را بدست می‌آوردند بعنوان مجاهدین راه آزادی معرفی می‌شدند و همین که منافع غربی‌ها را به خطر انداختند بعنوان تروریست معرفی می‌شوند تا به زعم خویش به خاطر نجات جهان هم که شده برای جنگ با داعش مجوز مداخله نظامی در کشور‌ها را بگیرند! هرچند که در آغاز وحشی‌گری داعشی‌ها، ایران اسلامی به جهان غرب هشدار داده بود که این حیوانات درنده‌ای که به جان مردم مظلوم سوریه و عراق انداخته‌اند دست آخر صاحبان خود را هم لت و پار خواهند کرد، کسی گوش نکرد! در آن روز‌ها که رییس جمهور آمریکا از تماشای صحنه‌های هولناک وحشی‌گری نه در سینماهای هالیوودی بلکه بر پرده داغ و سوزان بیابانهای عربی لذت می‌بردند، رییس جمهور باتدبیر ایران اسلامی در چند سخنرانی نسبت به این گروه تروریستی واکنش‌های تند و شدیدی نشان دادند. واقعیت آن است که وقتی آمریکایی‌ها دست خود را در به یغما بردن منابع سوریه و عراق کوتاه می‌دیدند افراطی‌ترین گروه‌های تروریستی را در سرتا سر دنیا جمع آوری کردند و به جان مردم بی‌دفاع این کشورهای انداختند.

حال این موضوع حکایت جالبی شده است و باید آن‌ها آنچه را که خود با هزینه‌های گزاف ساخته‌اند با هزینه‌ای مضاعف‌تر از بین ببرند چون گند ماجرا هم برای خود آنان دیگر قابل تحمل نیست. امروز که کمر داعشی‌ها توسط مردم، ارتش و کردهای عراق شکسته شده است غربی‌ها هم با آنکه ضایع شدن خود را در این بازی بار‌ها دیده‌اند اما برای حفظ ظاهر هم که شده دوباره به بهانه دادخواهی مردم عراق به پا خواسته‌اند تا این خمیه شب بازی مضحک آنان برای چندمین بار تکرار شود. پرواضح است که اینبار هم مثل دوره‌های قبل حاصل چنگ و دندان نشان دادن غربی‌ها به خاطرای تلخ درکام مردم منطقه مبدل خواهد شد و ضمن اینکه برای سال‌های سال تاوان آن را مردم کشور عراق و منطقه خاورمیانه خواهد داد، غربی‌ها هم متحمل هزینه‌های گزافی خواهند شد. به هر حال آمریکایی‌ها با حمله به داعش وارد یک بازی باخت- باخت شده‌اند تا سند بزرگی که دال بر تروریست پروری در منطقه خاورمیانه علیه خود است برجای بگذارند زیر تا دیروز همین داعشی‌ها که مورد حمایت خود آنان بوده است امروز توسط خود آمریکایی‌ها هم بعنوان تروریست شناخته می‌شوند. البته شاید این تلخند روزگار باشد؛ آمریکایی که خود یدی طولا در تروریست پروری دارد امروز خود به جنگ با تروریست به پا خواسته است!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید