اختصصاصی سلام نو/

نقش انجمن حجتیه و آیت‌الله مصباح در قائلهٔ قم چیست؟

یک منبع مطلع از نمایندگان مجلس به سلام نو اطلاع داده که در این گزارش ارتباط حمله ۲۲ بهمن و انجمن حجتیه توضیح داده شده است. احتمال دارد که این گذشته سه شنبه آتی قرائت شود.

سخنرانی علی لاریجانی در قم در ۲۲ بهمن سال گذشته مورد حمله اشخاصی که اصطلاحا به آن‌ها گروه فشار گفته می‌شود قرار گرفت. هرچند این‌گونه اتفاقات سابقه‌ای ۲۰ ساله داشتند اما وقتی که رئیس مجلس اصولگرا هم هدف این اقدامات قرار گرفت، دیگر وقتش بود که بالاخره کمیته‌ای برای حقیقت یابی تشکیل شود.

هنوز هم انجمن حجتیه؟

گزارش این کمیته حقیقت‌یاب قرار بود که هفته گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شود که با لابی‌های سنگین و وسیعی که بعضی از نمایندگان نزدیک به جریانات خاص انجام دادند این گزارش قرائت نشد.

یک منبع موثق از بین نمایندگان مجلس به سلام نو اطلاع داده که در این گزارش ارتباط حمله ۲۲ بهمن و انجمن حجتیه توضیح داده شده است. گزارش کمیته حقیقت‌یاب نحوه ارتباط افرادی از حلقه‌های معروف به انجمن حجتیه با مجریان این گونه اقدامات را شرح داده است.

گفتنیست که در روزهای گذشته نسخه‌ای از این گزارش به نظر مقام معظم رهبری نیز رسیده است.

نام آیت‌الله مصباح یزدی هم در میان است

پیش از این نیز برخی از فعالین سیاسی در اظهارات خودشان این گروه را از نزدیکان و وابستگان به موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) که مدیریتش بر عهده آیت‌الله مصباح یزدی است دانسته بودند که با توجه به خط و مشی سیاسی و رویه‌های معمول خیلی هم دور از ذهن به نظر نمی‌آید.

نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 که در انتخابات گذشته یکی ار اعضای ستاد جلیلی بوده است،در گفت و گو با  روزنامه بهار به صراحت از محرز شدن نقش حلقه پرتو که وابسته به موسسه تحت مدیریت آیت ا... مصباح یزدی است،در سازماندهی حمله به سخنرانی لاریجانی خبر داده بود.

آیا این گزارش هم به بایگانی می‌رود؟

به گفته منبع مطلع سلام نو در مجلس، احتمال دارد که این گذشته سه شنبه آتی قرائت شود. در این رابطه برخی از نمایندگان تلاش می‌کنند که نگذارند این گزارش به بایگانی برود.

حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم رقابت این دو گروه در مجلس به کجا می‌انجامد و این گزارش بصورت علنی قرائت می‌شود یا خیر. احتمالا بعد از قرائت این گزارش زوایایی از ارتباط یا عدم ارتباط این وقایع، حلقهٔ موسسه آموزشی امام خمینی و انجمن حجتیه مشخص خواهد شد.

اخبار مرتبط

حاضرم به کمیسیون امنیت ملی گزارش بدهم

رگ گردن‌های کلفتشان با قدرت دولتی مرتبط است

بالاخره گزارش واقعه قم قرائت نشد

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۲

در انتظار بررسی: ۱

غیر قابل انتشار: ۰

صادق

|

۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱

1

4

پاسخ

اساسا این انجمن حجتیه نه جمع شده و نه مدیریت شده و هنوز هم اهداف شوم خودش رو دنبال میکنه

سرگشته

۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳

2

یکی از سران انجمن حجتیه !!همان کودک لباس قرمزی استکه در بغل آن طلبه قرار دارد ؟؟؟؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید