۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸

ای کاش کسانی که دارای شم سیاسی نیستند فقط به امور علمی می پرداختند هم خودشان به زحمت نی افتادندهم ملعبه دست فریبکاران قرار نمی گرفتند.

یک اصولگرا

۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹

4

آفرین به آقای غرویان ...

امیدوارم دولت روحانی متوجه باشد که خطر خوارج و افراطیون رفع نشده تازه آغاز کینه توزی و انتقام جویی آنهاست ... باید به هوش بود و ریشه اینها رو خشکاند ...

سید

۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹

2

باسلام ودرودمحضر جناب آقای غرویان وباتشکرازصداقت ایشان واما جناب آقای مصباح وجبهه پایداری که خیلی هم پایدارنیستند وسستی آنهادرانتخاب مردم درانتخابات نمایان شد باید به این سخن مولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام عنایت داشته باشند که فرمود لاتتسروآدابکم علی اولادکم فانهم مخلوقون غیرزمانکم مردم نسل امروز با نسل پدرانشان تفاوت فاحشی دارند وزمانه هم تفاوت بسیاری کرده است لذا کانه امام علی (ع)الان سخن میراند که آداب ورسوم خودرابه فرزندانتان تحمیل نکنید که آنهابرای نسلی جزنسل شماآفریده شده اند

آیت‌الله محسن غرویان در گفتگو با سلام نو:

جبهه پایداری می‌خواست جلوی اندیشه مرا بگیرد/برای انتخابات مجلس برنامه‌ریزی می‌کنند

آن‌ها می‌خواستند با دستور، امر و نهی و تهدید جلوی فکر و اندیشه من را بگیرند. بنده نیز نتوانستم این موضوع را تحمل کنم و استعفای خود را به آن‌ها تحویل دادم. در حقیقت فضای فکری‌ای که در آنجا حاکم شده به گونه‌ای است که توقع دارند همه بی‌چون و چرا از آن‌ها اطاعت کنند.

سرویس سیاسی: چندی پیش مرتضی آقاتهرانی، یکی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری در مجلس، با اعتراض به لایحه بودجه دولت گفته بود: «متاسفانه شاهد این هستیم که در مورد برخی موسسات در حالی که پیش از این آن‌ها در بودجه ردیف داشتند اعتباراتشان به کلی قطع شده است.» برخی از کار‌شناسان اینطور برداشت کردند که منظور وی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی است. همین موضوع هم سبب شد تا سلام نو با آیت‌الله محسن غرویان گفتگویی انجام دهد؛ گفتگویی که از موسسه امام خمینی شروع و به شیخ جعفر شجونی ختم شد. آیت‌الله غرویان از مدرسان فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم و دارای چهل تالیف در حوزه‌های فلسفی و دینی است. وی در گذشته عضو هیئت علمی و استاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی که توسط آیت‌الله مصباح یزدی اداره می‌شود بود که پس از ورود این موسسه به مسائل سیاسی استعفا داد.

متن این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

آیت‌الله غرویان با اشاره به وجود ردیف بودجه برای موسسات پژوهشی گفت: موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) همانند بسیاری از موسسات دیگر، در بودجه سالیانه کشور برای خود ردیف دارد. البته در پرداخت مبالغ به این دست موسسات باید عدالت رعایت شود و همه موسسات مشابه باید بودجهٔ منصفانه‌ای داشته باشند. در غیر اینصورت هم اصلا به هیچ موسسه‌ای بودجه‌ای پرداخت نشود.

جبهه پایداری دست از رویارویی با روحانی بر نخواهد داشت

استاد پیشین موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی به «سلام نو» گفت: حتی اگر دولت بودجه‌ای را که سال‌هاست به موسسات تحت فرمان جبهه پایداری داده می‌شود را پرداخت کند هم جبهه پایداری دست از رویارویی با دولت حجت‌الاسلام روحانی بر نخواهد داشت. زیرا جبهه پایداری و این دولت اختلافات فکری زیادی با هم دارند.

برای انتخابات مجلس آینده برنامه‌ریزی می‌کنند

این پژوهشگر گفت: طیف آقای مصباح و جبههٔ پایداری با یک شکست سیاسی روبرو شده‌اند. ملت این جریان را کنار زده است.

وی در پاسخ به این سوال که عامل این شکست را چه می‌دانید، گفت: علت اصلی شکست این طیف، جزم اندیشی و تعصبات افراطی نسبت اندیشه‌هایشان است.

محسن غرویان در خصوص فعالیت‌های فعلی جبهه پایداری گفت: نمی‌توان به طور قطعی گفت که آن‌ها اکنون مشغول چه کاری هستند. اما به نظر من آن‌ها در شرایط فعلی به دنبال بازسازی خود و تخریب دولت هستند. آن‌ها همچنین برای انتخابات مجلس آینده برنامه ریزی می‌کنند تا نیروهای متناسب با افکار خود را وارد مجلس کنند.

آن‌ها می‌خواستند جلوی فکر و اندیشهٔ مرا بگیرند

شاگرد پیشین آیت‌الله مصباح یزدی درباره علت جدایی‌اش از این جریان توضیح داد: علت اصلی جدا شدن من از مجموعه آقای مصباح آن بود که این طیف تصمیم داشتند تا افکار و نظراتشان را به من تحمیل کنند. آن‌ها می‌خواستند با دستور، امر و نهی و تهدید جلوی فکر و اندیشه من را بگیرند. بنده نیز نتوانستم این موضوع را تحمل کنم و استعفای خود را به آن‌ها تحویل دادم. در حقیقت فضای فکری‌ای که در آنجا حاکم شده به گونه‌ای است که توقع دارند همه بی‌چون و چرا از آن‌ها اطاعت کنند.

شجونی شان لباسش را حفظ کند

آیت‌الله غرویان همچنین با اشاره به برخی از فعالین دیگر این طیف همچون شیخ جعفر شجونی نیز به سلام نو گفت: سن و سال آقای شجونی از بنده بیشتر است و سن بنده به او نمی‌رسد. اما پیشنهاد من به وی آن است که اخلاق و ادبیات را مراعات کند. ایشان لباس روحانیت بر تن دارند و متاسفانه با رفتارشان در مردم نسبت به روحانیت دید منفی ایجاد می‌کنند. تقاضای بنده از ایشان آن است که اخلاق را رعایت کنند و شان لباسی که بر تن کرده‌اند را حفظ کنند.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۹

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۴

مصطفی

|

۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷

0

29

پاسخ

تو انتخابات مجلس بعیده بتونن برنده بشن. احتمالا 5-6 سالی باید به بازسازیشون ادامه بدن

پاسخ ها

ناشناس

۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰

شما قدرت دوپینگ را دستکم نگیر

خواننده سلام نو

۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷

13

14

با تغییرات کندی که تو استانداریها هست. و عدم قاطعیت وزرا در تغییرات مدیران وابسته به جریان مغلوب در انتخابات ریاست جمهوری بعلاوه دلسردی مردم که رای به تغییر در انتخابات 24 خردادماه داده اند، پیروزی جبهه پایداری و اصولگرایان قطعی به نظر می رسد.

صادق

۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷

از جمله فرمانداری تهران که کاملا در اختیار جبهه پایداریه و خبرش رو فقط یکی دو بار سلام نو کار کرده و بهش به اندازه کافی توجه نمیشه. اصل انتخابات دست فرمانداری‌هاست

۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳

پیروزی جهبه پایداری و اصول گرای قطعی

هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کوتاه بیا مطمین باش اگه ب قول دوستمون دوپینگ نشه شکست قطعی برای انهاست

اصلاح طلبان پیروز اصلی این میدان هستند

علی

۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸

1

حضرت امیر المومنین(ع) فرمود : «قَصَمَ ظَهرِی رَجُلان : عالِم مُتهتّک وَ جَاهِلٌ مُتَنَسّک»

یعنی دو گروه کمرم را شکستند: 1. عالمان پرده در و بی مبالات 2. جاهلان زاهد پیشه و اهل عبادت!

اما عالمان هتاک و پرده در که کمر اسلام یا کمر پیشوای دین اسلام راشکسته است ، دلیلش معلوم است .

احمد

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید