رامسر یکی از شهرهای زیبای ایران است که زیبایی‌های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این شهر سد میجران می‌باشد که شگفتی چشم‌نواز این شهر محسوب می‌شود.

سدی افسانه‌ای در دیار شگفتی‌ها

سلام نو - سرویس گردشگری: رامسر یکی از محبوب‌ترین و زیباترین مقاصد سفر در ایران است که آن را با نام عروس شهرهای شمال نیز می‌شناسند. این شهر که دیار شگفتی‌ها است، در استان مازندران قرار دارد. قرارگیری در دامنه جنگلی و سرسبز البرز و ساحل دریای خزر، دیدنی‌های متعدد مسحورکننده و چشم‌اندازهای طبیعی و افسانه‌ای زیادی در این شهر پدید آورده است. یکی از جاهای دیدنی رامسر که در ۲۰ کیلومتری جنوب‌شرقی شهر روی رودخانه زیبا و خروشان نسارود قرار دارد، سد میجران نامیده می‌شود.

سدی افسانه‌ای در دیار شگفتی‌ها

این سد در اسفند ماه سال ۱۳۸۲ برای تامین آب زراعی منطقه به میزان ۱۵۰۰ هکتار، توسعه و تقویت صنعت گردشگری و تامین آب نوشیدنی شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر به میزان ۷ میلیون‌ متر مکعب ساخته شده است. که با وجود داشتن آب و هوای و منظره ای عالی تبدیل به یکی از مناطق دیدنی و گردشگری شهر رامسر شد . البته هنوز خیلی از افراد هستن که از این منطقه بکر و دیدنی به اطلاع هستند . پیشنهاد ما به شما این است که اگر به رامسر سفر کردید حتما از این منطقه دیدن کنید

این منطقه بکر بسیار خوش آب و هوا و دیدنی است. اگر به اکوتوریسم و طبیعت گردی علاقه مند هستید، سفر به این منطقه را در برنامه خود قرار دهید. مطمئن باشید که اوقات خوبی را در این جا و در کنار دوستان و یا خانواده خود سپری می کنید. اگر ماهیگیری می کنید، فراموش نکنید که وسایل خود را بردارید.

سدی افسانه‌ای در دیار شگفتی‌ها

نحوه دسترسی به سد میجران

جاده جنت رودبار جاده فرعی زیبا و آسفالته‌ای است که مابین شهرهای رامسر و تنکابن قرار دارد و از دل جنگل‌های رویایی و چشم‌نواز دالخانی می‌گذرد و در امتداد رودخانه خروشان چالکرود تا روستای زیبای «نمک دره» پیش می‌رود. این جاده حدودا ۲۰۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و جاده‌ایی فوق‌العاده تماشایی است.

از آنجایی که مسیر رسیدن به دریاچه سد میجران تا قسمت تاج سد، آسفالته و ماشین رو است، می توانید به راحتی تمامی اعضای خانواده خود مانند سالمندان و کودکان را با خود ببرید. اطراف سد منطقه حفاظتی وجود دارد و شما به هیچ عنوان نمی توانید وارد محوطه سد و یا کناره های آن شوید

پس از ورود به جاده جنت رودبار، پس از طی حدود ۱۰ کیلومتر، در سمت راست جاده، جاده‌ای آسفالته به طرف جنوب مارکوه قرار دارد که به نزدیکی سد میجران منتهی می‌شود. پس از اینکه کمی از این جاده را طی کنید، چشم‌انداز زیبا و باورنکردنی دریاچه پشت سد در پیش چشمان شما ظاهر می‌شود. با ادامه مسیر به روستای طالش سرا خواهید رسید. در دوراهی طالش سرا دو گزینه خواهید داشت. یکی از مسیرها به‌سمت سد میجران می‌رود. البته امکان بازدید از سد تاج برای عموم وجود ندارد. همچنین نمی‌توانید به دریاچه سد دسترسی مستقیم داشته باشید و باید به چشم‌انداز آن اکتفا کنید.

سدی افسانه‌ای در دیار شگفتی‌ها

مناسب‌ترین زمان سفر به سد میجران

هر فصل بی‌شک زیبایی‌ها و جاذبه‌های خود را دارد، بهار با سرسبزی و طراوت، تابستان با خنکای سایه‌های درختان، پاییز با رنگ‌های رویایی و زمستان برف‌پوش. با این همه بهترین زمان سفر به سد میجران فصل بهار و اوایل پاییز است. در این بازه‌های زمانی هوا مطبوع است و از آفتاب تند و سوز سرما در امان خواهید بود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید