۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
کد خبر: 55416212

بدون شک بسیاری از افراد نمی دانند که شاندرمن ماسال کجاست و آگاهی زیادی در مورد تاریخچه و ویژگی های این روستا ندارند.

شاندرمن ماسال کجاست ؟

سلام نو-سرویس گردشگری: بدون شک بسیاری از افراد نمی دانند که شاندرمن ماسال کجاست و اطلاعی در مورد تاریخچه این روستا ندارند. شاندرمن یکی از دهکده های زیبا و توریستی استان گیلان به شمار می رود که در ماسال قرار گرفته است. نام این روستا برگرفته از نام ایل بسیار بزرگی می باشد که در گذشته های دور در این روستا زندگی می کرده اند. طبق گفته بسیاری از افراد این روستا را به عنوان یکی از مناطق شاه نشین معرفی می کرده اند. به همین دلیل نام آن را شاندرمن گذاشته اند. منطقه ییلاقی شاندرمن ویژگی ها و جذابیت های بی نظیری دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد هر ساله به این دهکده کوچک می روند. همچنین باید بدانید که امکانات رفاهی مورد نیاز در فصل تابستان و بهار در این منطقه وجود دارد.

موقعیت جغرافیایی شاندرمن ماسال

برای اینکه به روستای زیبای شاندرمن ماسال بروید باید به خوبی موقعیت جغرافیایی آن را بشناسید. شاندرمن یکی از بخش های مهم منطقه ماسال می باشد که مساحت آن حدود ۴۰۳ کیلومتر می باشد. این منطقه زیبای گردشگری از قسمت شمال با شهر رضوانشهر همسایه است. همچنین از قسمت غرب این روستا در همسایگی خلخال قرار گرفته است. از قسمت شرق با شهر صومعه سرا و از قسمت جنوب به بخش مرکزی ماسال می رسد. یکی از ویژگی های جالب شاندرمن این است که از سه بخش تشکیل می شود. یکی از بخش ها کوهستانی، دیگری جنگلی و بخش سوم کوهپایه ای می باشد. هر یک از بخش های این دهکده جاذبه گردشگری بی نظیری دارد.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در مورد روستای زیبای شاندرمن ماسال باید بدانید این که بخش جلگه ای آن زیباتر از دیگر بخش ها می باشد. در واقع هیچ منطقه ای در حوزه ماسال مانند شاندرمن دارای بخش جلگه ای نیست. این دهکده کوچک تنها ۳۰ کیلومتر با قلعه رودخان فاصله دارد. همچنین در ۴۰ کیلومتری بندر انزلی قرار گرفته است. ماسوله و جنگل زیبای گیسوم هم با این منطقه ۹۵ کیلومتر فاصله دارند. شما می توانید زمان سفر به شاندرمن، از تمامی این مناطق که نام بردیم بازدید نمایید تا تجربه ای ماندگار کسب نمایید.

مناطق دیدنی شاندرمن ماسال کجاست

برای اینکه به خوبی بدانید شاندرمن ماسال کجاست باید در مورد مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری این منطقه اطلاعات بیشتری به دست آورید. در این صورت سفرتان لذت بخش تر می شود و خاطره ای به یاد ماندنی کسب خواهید کرد. شهر ماسال را به عنوان بهشت روی زمین می شناسند. شاندرمن ماسال هم به عنوان یکی از زیباترین بخش های این شهر به شمار می رود. رودها، جنگل های زیبا، غارهای جذاب، آبشارهای دیدنی و ... به عنوان بهترین مناطق گردشگری شاندرمن شناخته می شوند. شما می توانید در اقامتگاه های این روستا بمانید تا از هوای بی نظیر این روستا لذت ببرید. طبیعت شاندرمن به قدری زیبا و خاص است که هر فردی را جذب می کند. بنابراین اگر تاکنون به این روستای زیبا نرفته اید، به شما پیشنهاد می دهیم که حتما یک الی دو روز را به بازدید از این روستا اختصاص دهید.

شاندرمن ماسال کجاست ؟

روستای شاندرمن ماسال

بهترین زمان بازدید از شاندرمن ماسال

اگر می خواهید به روستای زیبای شاندرمن ماسال بروید باید بهترین زمان سفر به این روستا را به خوبی بررسی کنید. همیشه قبل از اینکه سفر خود را آغاز نمایید باید در مورد آب و هوای آن منطقه ای که می خواهید بروید، اطلاعات بیشتری کسب نمایید. به طور کلی باید بدانید که شاندرمن به دلیل کوهستانی بودن در زمستان و پاییز آب و هوای سردی دارد. به همین دلیل اگر می خواهید به خوبی از مناطق گردشگری این روستا بازدید نمایید بهتر است که فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. شاندرمن یکی از ویژگی هایش این است که آب و هوای شرجی و جلگه ای دارد. بسیاری از افراد مایل هستند که در پاییز و زمستان سفر نمایند، آنها باید سرمای این منطقه را در نظر بگیرند و سپس سفرشان را آغاز کنند.

شاندرمن ماسال کجاست و مسیر دسترسی به آن

اکنون که به خوبی متوجه شدید شاندرمن ماسال کجاست باید در مورد مسیرهای دسترسی این روستا اطلاعات بیشتری کسب کنید. اولین کاری که باید برای رفتن به این منطقه انجام دهید این است که وارد بخش شمالی کشور و استان گیلان شوید. اگر می خواهید از تهران به این منطقه گردشگری بیایید باید ۵ ساعت در راه باشید. برای اینکه به استان گیلان برسید باید از طریق جاده قزوین، رشت به گیلان بروید. بعد از اینکه ۲۲۰ کیلومتر رانندگی کردید باید مسیرتان را روی جاده فومن، سراوان قرار دهید. بهترین مسیر برای رسیدن به استان گیلان جاده قزوین به رشت می باشد.

شاندرمن ماسال کجاست ؟

روستای شاندرمن

در واقع شما زمانی که جاده قزوین به رشت را انتخاب کنید دیگر نیازی نیست از فومن، صومعه سرا و شهر رشت رد شوید. از طریق این راه که معرفی کردیم سریعا می توانید به شاندرمن برسید. اما اگر مایل هستید از طریق جاده فیروزکوه و یا جاده چالوس به شاندرمن بروید باید از شهرهای لاهیجان، کوچصفهان و آستانه اشرفیه رد شوید. زمانی که این مناطق را رد کردید وارد شهر رشت می شود. از شهر رشت باید مسیر ماسال را ادامه دهید تا در نهایت وارد روستای زیبای شاندرمن شوید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 0
    شهره بابا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید