بندرعباس پر از بازارهای دیدنی است، از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم بازارهای مهم‌تر بندرعباس کجاست.

بازارهای مهم‌تر بندرعباس کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: از جاهای دیدنی بندرعباس بازارهای محلی و سنتی این شهر است. یکی از مهمترین و شاید لذت بخش ترین بخش‌های سفر، خرید و حضور در بازارهای مختلف مقصد است. بازارهای بندرعباس علاوه بر امکان خرید، به عنوان یکی از جاهای دیدنی این شهر، گزینه بسیار جذابی برای بازدید هستند. در ادامه به تعدادی از بازارهای مهم و دیدنی این دیار جنوبی ایران می‌پردازیم.

بازارهای بندرعباس، مهم و جذاب

بازار مرکزی سیتی سنتر

بازار مرکزی یا همان سیتی سنتر بندرعباس یکی از بازارهای اصلی بندرعباس است که با معماری زیبا و جذاب خود، در سال ۱۳۸۴ ساخته شد. این مرکز خرید بزرگ، مغازه‌های متعددی از جمله پوشاک زنانه و مردانه، کالای دیجیتال، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و سایر کالاهای خانه و آشپزخانه را در خود جای داده است.

نشانی: ایران، استان هرمزگان، بندر عباس، میدان هفده شهریور

بازار قدیم بندر عباس

بازار قدیم بندر عباس که با نام بازار سنتی بندر عباس نیز شناخته می‌شود، از قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین بازارهای این شهر بندری به ‌شمار می‌رود و با وجود مراکز خرید متعدد، همچنان روحی سرزنده و پویا دارد.

بازارهای مهم‌تر بندرعباس کجاست؟

این بازار لقب رنگارنگ‌ترین قسمت شهر را به خود اختصاص داده است و یکی از جذاب‌ترین دیدنی های بندر عباس محسوب می‌شود. در این بازار می‌توان صنایع دستی محلی و اجناس ارزان یا دست دوم را تهیه کرد.

نشانی: ایران، استان هرمزگان، بندرعباس، بلوار طالقانی

بازار لاری ها و اوزی ها

در کنار بازار سنتی بندرعباس، بازار لاری ها و اوزی ها هم یکی دیگر از بازارهای سنتی و قدیمی شهر بندرعباس است، بازار لاری‌ها و اوزی‌ها از دیدنی‌ترین مقاصد خرید و جاهای دیدنی بندر عباس به‌ شمار می‌روند. با قدمتی که به حدود ۳۰۰ سال پیش بازمی‌گردد، این دو بازار در گذشته مهم‌ترین بازارهای این شهر بندری بودند این بازار به دلیل اجناس ارزان قیمت یکی از بهترین مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی بندرعباس است. دو بازار در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند و می‌توانید در یک روز از هر دوی این دو بازار بازدید کنید، فاصله بازارهای اوزی‌ها و لاری‌ها از یک‌دیگر تنها ۵ دقیقه است.

نشانی: ایران، استان هرمزگان، بندر عباس، بلوار طالقانی

بازارهای مهم‌تر بندرعباس کجاست؟

بازار ماهی‌فروشان بندر عباس، دیدنی و هیجان‌انگیز

سفر به جنوب با خوردن ماهی کامل می‌شود، به‌خصوص ماهی‌های تازه دریای آزاد. یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای عرضه آبزیان تازه، بازار ماهی‌فروشان بندر عباس است. این بازار تازه‌التاسیس امروزه به یکی از مقاصد و جاذبه‌ های گردشگری بندر عباس تبدیل شده و با گستره متنوع آبزیان، برای هر بیننده‌ای وسوسه‌برانگیز است.

بازار ماهی‌فروشان بندر عباس به همراه پارکینگی دو طبقه، به مساحت ۱۱ هزار متر مربع، به‌تازگی احداث شده و از زمان تاسیس برو و بیایی پیدا کرده است. به ادعای شهرداری بندرعباس، این بازار بزرگ‌ترین بازار ماهی کشور محسوب می‌شود. کمتر کسی هست که به بندرعباس برود و سری به بازار ماهی نزند.

به سمت بازار ماهی‌فروشان که بروید، قبل از رسیدن به محدوده‌ مسقف، ماهی‌فروشانی را می‌بینید که در زیر کپرها یا در فضای باز سبدهایی از ماهی را جلوی خود گذاشته‌اند و مشغول فروش و پاک کردن آن‌ها هستند. سمت هر کدام بروید، انواع ماهی را در دست می‌گیرند و از تازگی و خوشمزه بودن تک تک‌شان می‌گویند. بیشتر خریداران از وضعیت بهداشت بازار رضایت دارند؛ اما قیمت‌ها صدای بعضی‌ها را درآورده است.

بازارهای مهم‌تر بندرعباس کجاست؟

اگر به دنبال ماهی‌ ارزان‌تر بودید، می‌توانید شب‌هنگام ۵۰۰-۶۰۰ متری به سمت غرب از بازار فاصله بگیرید و در جاده ساحلی از ماهی‌گیرانی که آنجا بازار راه می‌اندازند خرید کنید. از نزدیک‌ترین جاهای دیدنی بندر عباس به بازار ماهی‌فروشان، می‌توان به حمام گله‌داری اشاره کرد که در حدود ۷۰۰ متری بازار قرار دارد.

تنوع ماهی‌های خلیج فارس موجب شده است تا بازار ماهی‌فروشان بندر عباس رنگارنگ از ماهی‌های مختلف باشد. ماهی‌های مختلفی را در بازار می‌توانید تهیه کنید؛ نظیر شوریده، کفال، هوور، کفشک، سنگسر و البته حلوا سفید که یکی از گران‌ترین و خوشمزه‌ترین ماهی‌ها است. به علاوه‌ شاه‌میگوهایی را در بازار خواهید که با آدم حرف می‌زنند. اگر چشم بیندازید هشت‌پا و کوسه و خرچنگ نیز می‌بینید. اگر می‌خواهید ماهی را فیله کنید، پیشنهاد باتجربه‌ها ماهی شیر یا شیرماهی است.

با آنکه دیواره‌های محدوده‌ مسقف بازار شبکه‌ای است و هوا از میان آن‌ها جریان دارد؛ اما همچنان بوی ماهی و میگویی که در بازار می‌پیچد تند است. به این بو باید بوی تمر، سیر و رطب را نیز اضافه کرد تا کاملا حال‌وهوای بازار را توصیف کرد.

بازارهای مهم‌تر بندرعباس کجاست؟

اگر مشام را تیزتر کنید، بوی ماهی پخته نیز از رستورانی در همان حوالی بینی را پر می‌کند. اگر آن حوالی بودید برای صرف نهار حتما به آنجا بروید. بازار ماهی‌فروشان بندر عباس از مقاصد خرید و جاهای دیدنی استان هرمزگان به شمار می‌آید و در بلوار طالقانی، در محله پشت شهر واقع شده است. ساعات کاری بازار از ۷ صبح شروع می‌شود و تا ۱۱ شب ادامه دارد. جمعه‌ها نیز این بازار تعطیل است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید