مهاجرت کاری به آلمان مراحل خاص خود را دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره نحوه نوشتن انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان بدانید.

نحوه نوشتن انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای تکمیل مدارک جهت ارائه به سفارت آلمان، باید یک انگیزه نامه (یا Letter of Motivation) بنویسید. این نامه از نظر آفیسرهای سفارت بسیار مهم است، زیرا سفارت آلمان در صورت احراز سایر شرایط، در نهایت براساس همین نامه بررسی خواهد کرد که درخواست شما برای ویزای جستجوی کار چقدر قابل قبول است.

اهمیت صحیح نوشتن انگیزه نامه کاری

امروزه مهاجرت به کشور های پیشرفته موضوع قابل توجهی است که توجه افراد فراوانی را به خود جلب و همواره به عنوان بحث مهمی مطرح می گردد. اما پا گذاشتن در مسیر مهاجرت نیازمند آماده سازی مدارکی است که بخش مهمی از نظر کارشناسان برای پذیرفته شدن یا نشدن درخواست را شامل می شود. یکی از این مدارک انگیزه نامه یا SOP می باشد که به عنوان یکی از مهم ترین مدارک لازم برای مهاجرت و دریافت پذیرش از دیگر کشور ها به شمار می آید. انگیزه نامه یکی از بخش های مهم در دریافت پذیرش ویزا از مهاجرت های تحصیلی و کاری است که معمولا برای تهیه آن باید به چندین موضوع توجه شود.

نحوه نوشتن انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان

انگیزه نامه کاری یکی از اصلی ترین و مهم ترین مدارک لازم برای دریافت پذیرش از کشور های خارجی است و بسیار مورد تاکید هم قرار می گیرد. اما آنچه که در تهیه انگیزه نامه اهمیت دارد نحوه نوشتن انگیزه نامه کاری می باشد که بخش اصلی کار را شامل می شود. موضوع مهم در نوشتن نمونه انگیزه نامه کاری رعایت ذکر موارد مهم در این نامه می باشد که باعث جلب توجه خواننده شده و در عین حال کلیه مطالب لازم و ضروری را نیز به اطلاع وی برساند.

کلیه افراد می بایست متناسب با مقصد کاری خود، انگیزه نامه خود را آماده کرده و در زمان ارائه مدارک این نامه را نیز ارائه دهد. اما آماده سازی متن انگیزه نامه خود دارای شرایط و حساسیت های خاصی است که افراد باید در زمان نگارش متن انگیزه نامه کاری خود این موارد را مورد توجه قرار دهند تا متن کامل و دقیقی را ارائه دهند. متن انگیزه نامه کاری هم در قالب فارسی و هم انگلیسی با توجه به مقصد مد نظر افراد ارائه می شود که در این بخش نمونه های هر کدام از متن های انگیزه نامه برای آلمان و سفارت آلمان ارائه شده است.

نحوه نوشتن انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان

فرمت نامه نوشتن انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان

به طور کلی، نامه هدف یا SOP یک نامه رسمی است. به یاد داشته باشید که بسیاری از استخدام کنندگان و مدیران منابع انسانی و آفیسرهای سفارت در آلمان به نحوه نوشتن انگیزه نامه توجه ویژه‌ای دارند. آنها توانایی شما در تمرکز بر جزئیات، فرمول بندی شرایط پیچیده مسیر شغلی، و رفتار حرفه‌ای شما را از هنجارهای رسمی و همچنین از توانایی نگارش زیبای شما استنباط خواهند کرد.

یک Motivation Letter برای سفارت آلمان بیشتر از یک صفحه نیست! از طرفی نباید آن را بیش از اندازه کوتاه و خلاصه کرد.

با تاکید بسیار، مطلقاً هیچ غلط املایی مجاز نیست! اطمینان حاصل کنید که هیچ اشتباهی در نامه وجود ندارد. این اطمینان با درخواست از یک دوست برای خواندن نامه هدف شما کاملتر خواهد شد.

انگیزه نامه شامل این اطلاعات و بخش‌ها است:

  • آدرس (تلفن/شماره همراه و آدرس ایمیل)
  • تاریخ
  • خطابه (مثلا Dear Sir/Madam و یا To whom it may concern)
  • پراگراف اول
  • پاراگراف دوم
  • پاراگراف سوم
  • جمع بندی
  • امضا

نحوه نوشتن انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان

اصول لازم برای نوشتن انگیزه نامه کاری

اول این که کاور لتر یا همان انگیزه نامه تکرار رزومه شما نیست. این نامه شامل زنجیره‌ای از استدلال‌های متقن است که چرا «شما» باید در آلمان در شغل مورد نظرتان استخدام شوید و نه یک داوطلب دیگر. این نامه باید منحصر به فرد باشد و برای شما و با توجه به شرایط و هدف شما تدوین شده باشد (کپی ممنوع!).

نکته: برای این منظور خوب است که آگهی‌های استخدام کشور آلمان که مرتبط با رشته خودتان هستند را از نظر شرایط، وظایف و مسئولیت‌های خاص بررسی کنید و با تجربیات و مهارت‌های خودتان مطابقت دهید.

پاراگراف اول

در این پاراگراف دلیل درخواست خود را بیان کنید (آیا قصد دارید به آلمان مهاجرت کنید و چرا؟ آیا به دنبال تغییر شغل هستید؟ آیا می‌خواهید بخش‌های جدید صنعت را کشف کنید؟) حتی اگر وضعیت فعلی رزومه شما نسبتاً منفی است (مثلاً بیش از یک سال است که بیکار بوده‌اید)، باید یک مزیت یا چیز مثبتی را نشان دهید.

وقت آن رسیده است که خودتان را بپذیرید و با اعتماد به نفس برای بازاریابی شخصی خودتان آماده شوید.

نحوه نوشتن انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان

پاراگراف دوم

دومین پاراگراف از انگیزه نامه برای ویزای جستجوی کار آلمان محل نشان دادن توانایی‌ها، مهارت‌ها، تجربیات و دانش شما است. این بخش یک خلاصه از همان اطلاعاتی است که در رزومه شما آمده است. مطالعه مقاله ذکر مهارت ها و دستاوردها در رزومه و انگیزه نامه برای نگارش این بخش از انگیزه نامه مفید است.

در این پاراگراف بگویید در حال حاضر چه کار می‌کنید و چه چیزی تجربه شما را بسیار خاص می‌کند و چرا ادعا می‌کنید که در این کار عالی هستید؟ چه تخصصی را با خود به آلمان خواهید برد که موفقیت شما را تضمین خواهد کرد؟ از تجربه‌های قبلی خود چه آموخته‌اید و چرا؟ چه مهارت خاصی دارید؟ آیا دستاوردهای ویژه و مسئولیت‌هایی در پروژه‌های مهم داشته‌اید؟

نقاط قوت خود را برجسته کنید و همیشه آنها را با شواهد نشان دهید (نمی‌توانید فقط به این نکته اشاره کنید که در کار تیمی خوب هستید، باید مثالی را نشان دهید که چرا! آیا در پروژه‌ای به عنوان عضوی از تیم کار کرده‌اید؟ در همین جا آن تجربه را ذکر کنید!) به یاد داشته باشید که در این فرصت کوتاه فقط می‌توانید مهمترین موارد را ذکر کنید.

نحوه نوشتن انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان

یکی از نکاتی که در انگیزه نامه جستجوی کار در آلمان لازم است درباره آن توضیح دهید پاسخ دادن به این سوال است که چگونه قصد دارید در رقابت با سایر کاندیداها برنده شوید؟ حضور در آلمان و آمادگی برای شرکت در مصاحبه‌های استخدامی یکی از نکات قابل ذکر است. اشاره به دستاوردهای حرفه‌ای، مهارت‌ها، روش‌ها و تکنیک‌هایی که به آنها مسلط هستید و اشتیاق و هدفمندی شما از جمله نکاتی هستند که می‌توانند برگ برنده شما در مقایسه با سایر داوطلب‌ها محسوب شوند.

پاراگراف سوم

این پاراگراف می‌خواهد به خواننده بگوید فردی با مشخصات و تخصص شما می‌خواهد در آلمان چه کاری انجام دهد؟ یا به بیان بهتر اگر شرکت‌های آلمانی شما را استخدام کنند چه کاری می‌توانید برای آنها انجام دهید و چقدر سریع می‌توانید موفق شوید؟ آیا می‌توانید درباره وضعیت صنعت خودتان در آلمان، مهمترین استخدام کنندگان و آگهی‌های استخدام آنها توضیح دهید؟ با این کار به آفیسر سفارت نشان می‌دهید که می‌دانید در آلمان چه خبر است و در این مسیر جدیت دارید.

نحوه نوشتن انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان

خوب است که در این پاراگراف از انگیزه نامه برای ویزای جستجوی کار آلمان به برخی از ارزش‌های اصلی خود که برای جامعه آلمان مفید است نیز اشاره کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید