۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 55510186

همراه باشید تا سفری کوتاه به این شهر زیبا داشته باشیم و با برخی از جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شویم.

بهترین جاذبه‌های گردشگری زنجان

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است زنجان، شهری تاریخی در قلب ایران، با جاذبه‌های گردشگری متنوع و منحصر به فرد، هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. از بازار سنتی پر رونق و عمارت‌های تاریخی گرفته تا معابد سنگی و طبیعت بکر، زنجان برای هر سلیقه‌ای حرفی برای گفتن دارد. در این مقاله،

بازار سنتی زنجان: گشت و گذار در بازار سنتی زنجان، با معماری دوران قاجار و حجره‌های پر از صنایع دستی و سوغات، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. این بازار که به عنوان طویل‌ترین بازار سرپوشیده ایران شناخته می‌شود، مکانی ایده‌آل برای خرید و گشت و گذار است.

عمارت رخت‌شوی‌خانه: این بنای تاریخی که در گذشته برای شستشوی لباس مردم مورد استفاده قرار می‌گرفت، امروزه به موزه‌ای ارزشمند از فرهنگ و تاریخ زنجان تبدیل شده است. معماری منحصر به فرد این عمارت و اشیاء به نمایش گذاشته شده در آن، هر بازدیدکننده‌ای را به وجد خواهد آورد.

دودکش جن: این پدیده طبیعی شگفت‌انگیز که از فرسایش سنگ‌ها به وجود آمده است، منظره‌ای بی‌نظیر را به نمایش می‌گذارد. دودکش جن در ۱۲۰ کیلومتری شهر زنجان واقع شده و یکی از جاذبه‌های طبیعی محبوب این استان است.

خانه ذوالفقاری: این عمارت قاجاری که امروزه به موزه باستان‌شناسی زنجان تبدیل شده است، گنجینه‌ای از آثار باستانی و تاریخی این استان را در خود جای داده است. قدم زدن در این عمارت زیبا و تماشای اشیاء به نمایش گذاشته شده در آن، سفری به اعماق تاریخ زنجان خواهد بود.

بهترین جاذبه‌های گردشگری زنجان

معبد داش کسن: این معبد صخره‌ای که قدمت آن به دوران ایلخانیان می‌رسد، در ۱۵ کیلومتری شهر زنجان واقع شده است. دو نقش برجسته اژدها و چند محراب اسلامی در این معبد به چشم می‌خورد که آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد زنجان تبدیل ساخته است.

مسجد حسینیه اعظم: این مسجد که به عنوان دومین قربانگاه مسلمانان شهرت یافته است، یکی از مهم‌ترین مراکز سوگواری امام حسین (ع) در ایران است. معماری باشکوه و فضای معنوی این مسجد، هر زائری را مجذوب خود می‌کند.

مجموعه تفریحی ائل داغی: این مجموعه تفریحی که در دامنه کوه گاوازنگ واقع شده است، مکانی ایده‌آل برای تفریح و گذران اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان است. از امکانات رفاهی این مجموعه می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، شهربازی و پیست اسکی اشاره کرد.

قلعه بهستان: این قلعه باستانی که از نظر برخی باستان‌شناسان به دوران هخامنشیان باز می‌گردد، در شهرستان ماه‌نشان واقع شده است. این قلعه که در دل کوهی از جنس خاک سفت‌وسخت احداث شده است، یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زنجان به شمار می‌رود.

گنبد سلطانیه: این شاهکار معماری دوره ایلخانیان، با گنبد بزرگ و فیروزه‌ای رنگ خود، یکی از زیباترین بناهای تاریخی ایران است. گنبد سلطانیه که در شهر سلطانیه واقع شده است، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

زنجان، با جاذبه‌های گردشگری متنوع و منحصر به فرد، مقصدی ایده‌آل برای سفر و گشت و گذار است. از بازار سنتی پر رونق و عمارت‌های تاریخی گرفته تا معابد سنگی و طبیعت بکر، زنجان برای هر سلیقه‌ای حرفی برای گفتن دارد.

بهترین جاذبه‌های گردشگری زنجان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید