می‌توانید با خرید سوغاتی‌های خوشمزه و صنایع دستی نفیس آن، خاطرات سفر به تبریز را برای همیشه در ذهن خود ماندگار کنید.

تبریز؛ شهر افسونگر سوغات‌های خوشمزه و صنایع دستی نفیس!

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است سفر به تبریز، بدون چشیدن طعم لذیذ سوغاتی‌های آن و خرید صنایع دستی نفیسش، سفری کامل نخواهد بود. در این شهر تاریخی، می‌توانید با تنوع بی‌نظیری از شیرینی‌ها، شکلات‌ها، فرش‌ها، گلیم‌ها و چرم‌های ظریف و باکیفیت روبرو شوید که هر کدام یادگاری ارزشمند از این سفر به یادماندنی خواهند بود.

شیرینی‌ها و شکلات‌های تبریز، شهرت جهانی دارند. نوقا، باقلوا، قرابیه و... فقط تعدادی از شیرینی‌های اصیل و خوشمزه‌ای هستند که در تبریز پخت می‌شوند و هر کدام طعم و مزه منحصر به فرد خود را دارند.

نوقا: این شیرینی سنتی با بافت نرم و کشسان، از عسل، شکر، سفیده تخم مرغ و آجیل تهیه می‌شود و در طعم‌های مختلفی مانند گردویی، پسته‌ای، بادامی و بادام زمینی عرضه می‌شود. نوقا یکی از سوغاتی‌های محبوب تبریز است که می‌توانید برای عزیزانتان تهیه کنید.

تبریز؛ شهر افسونگر سوغات‌های خوشمزه و صنایع دستی نفیس!

باقلوا: این شیرینی خوش عطر و طعم با خمیر ورقه‌ای، کره، مغز گردو، پسته و شیره درست می‌شود و در طعم‌های مختلفی مانند پسته‌ای، نارگیلی و بادامی عرضه می‌شود. باقلوای تبریز شباهت زیادی به باقلوای ترکیه دارد و در اشکال مربعی، لوزی و لوله‌ای سرو می‌شود.

قرابیه: این شیرینی گران‌قیمت و لذیذ با آرد، وانیل، بادام، شکر و تخم مرغ درست می‌شود و روی آن را با مغز پسته و بادام پر می‌کنند. قرابیه تبریز با نام قرابیه ترکیه نیز شهرت دارد و در طعم‌های مختلفی مانند نارگیلی، شکلاتی، گردویی و پسته‌ای عرضه می‌شود.

صنایع دستی تبریز، زبانزد خاص و عام هستند. فرش‌های دستبافت تبریز با قدمت چندین ساله، شهرت جهانی دارند و به عنوان یکی از نفیس‌ترین فرش‌های ایرانی شناخته می‌شوند. تنوع طرح و رنگ و ظرافت بافت این فرش‌ها، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

گلیم: این زیرانداز سنتی با طرح‌های هندسی و رنگ‌های متنوع، یکی دیگر از صنایع دستی اصیل تبریز است. گلیم‌های شاهسون با طرح‌های خاص خود، از معروف‌ترین گلیم‌های تبریز به شمار می‌آیند.

چرم تبریز: تبریز به عنوان پایتخت صنعت چرم و کفش ایران شهرت دارد و محصولات چرمی این شهر، از بهترین سوغات ایران به شمار می‌آیند. کفش‌های دست‌دوز تبریز با قدمت دیرینه، در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

تبریز؛ شهر افسونگر سوغات‌های خوشمزه و صنایع دستی نفیس!

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید