چنانچه زگیل‌های قابل مشاهده با گذشت زمان برطرف نشوند، سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک از روش‌هایی همچون لیزردرمانی، سرما یا انجماد زگیل، تزریق داروی اینترفرون یا برش ضایعات استفاده می‌کنند. در هر صورت، انتخاب هریک از این روش‌ها با تشخیص خود پزشک انتخاب خواهد شد.

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟

زگیل تناسلی را با تخصص و مهارت فوق‌العاده سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک درمان کنید. زگیل تناسلی، از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی است. زائده‌های گوشتی ناشی از این عارضه در اطراف مقعد و ناحیه تناسلی ظاهر می‌شوند. در واقع این بیماری یک منشا ویروسی دارد که می‌تواند از فردی آلوده به فرد سالم سرایت کند.

این عارضه به‌دلیل ویروس پاپیلومای انسانی یا به عبارت دیگر (HPV) منتقل می‌شود. معمولا کسانی که از نظر جنسی فعال هستند و رابطه ایمن (همراه با کاندوم) ندارند، بیش از سایر افراد در معرض آلودگی به این ویروس قرار می‌گیرند. HPV این قدرت را دارد که تمام اندام تناسلی زنان و مردان را درگیر خود کند. اگر شما هم به این بیماری مبتلا هستید و به‌ دنبال اطلاعات جدیدی از آن می‌گردید، ما به شما در این راستا کمک خواهیم کرد. همچنین برای مشاهده لیست هزینه های درمان زگیل تناسلی به دکترتو کلینیک مراجه کنید.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی (Genital warts)، یک عفونت مقاربتی شناخته می‌شود و مهم‌ترین نشانه آن، ایجاد برجستگی‌های گوشتی کوچک یا در حال رشد در لایه‌های داخلی یا نواحی اطراف اندام تناسلی زنانه و مردانه است. سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک بر این عقیده هستند که تعداد خیلی کمی از مبتلایان، علائم ظاهری این بیماری را بروز می‌دهند و سایر افراد آلوده، هیچ علامتی ندارند.

برخی افراد زگیل تناسلی را با عفونت‌های پوستی اشتباه می‌گیرند. در واقع هر برجستگی زگیل تناسلی نیست. اگر شما ضایعات پوستی دارید ولی نمی‌دانید که دلیل و منشا آن از کجاست، بهتر است تحت معاینه یک سرویس‌دهنده قرار بگیرید.

زگیل‌های تناسلی برجستگی‌های کوچک و گوشتی اغلب با ظاهری شبیه به گل‌ کلم هستند که بر بافت مرطوب ناحیه تناسلی اثر می‌گذارند. در اغلب مواقع، این زگیل‌ها با چشم قابل مشاهده نیستند اما وجود دارند. این ضایعات از سطح پوست اندکی بالاتر می‌آیند و به‌صورت تخت رشد می‌کنند. همچنین رنگی مشابه رنگ پوست (صورتی، قهوه‌ای روشن) دارند.

اگر می‌خواهید در مورد محل رشد زگیل تناسلی بدانید، ما به شما می‌گوییم که این ضایعات ناحیه‌هایی مانند مقعد، کشاله ران، رکتوم، لب، دهان، گلو، زبان، واژن (فضای داخلی)، لب‌های واژن (لب‌های بزرگ و کوچک)، رحم، آلت تناسلی و کیسه بیضه را درگیر خواهند کرد.

زگیل تناسلی مردان

خدمات‌دهندگان دکترتو کلینیک بعد از معاینه تا حدود زیادی می‌توانند زائده‌های زگیل تناسلی در مردان را تشخیص دهند. این عارضه در آقایان می‌تواند خفیف یا شدید باشد. نوع خفیف آن ممکن است به‌صورت چند لک روی آلت قابل مشاهده باشد. البته ممکن است تا مدت‌ها توسط بیمار شناسایی نشود و زمان طلایی درمان از دست برود.

اما اگر زگیل‌ها در مجاری ادرار، مقعد یا نواحی غیرقابل دید رشد کنند، تشخیص آن‌ها فقط ازطریق معاینه صورت‌پذیر است. این معاینه از نوع آزمایش DNA زگیل تناسلی و پاپ اسمیر مقعدی است.

بیش‌تر از ۱۰۰ نوع مختلف ویروس HPV در گروه بیماری‌های آمیزشی قرار دارد که هرکدام از آن‌ها می‌توانند علتی برای تشکیل زگیل مردانه باشند. خیلی از مردان دچار این مشکل هستند اما علائمی در آن‌ها ایجاد نشده است. به همین دلیل توصیه می‌شود که هرازگاهی توسط یک سرویس‌دهنده باتجربه تحت معاینه قرار بگیرند.

زگیل تناسلی زنان

اگر شاهد ضایعات برآمده از سطح پوست در نواحی کشاله ران، دهانه واژن، دهانه رحم، داخل یا اطراف مقعد و در مواردی بسیار نادر داخل دهان یا گلو هستید، حتما از تخصص و مهارت سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک استفاده کنید تا مطمئن شوید که این ضایعات همان زگیل‌ها هستند.

زگیل‌های تناسلی زنانه گاه به‌صورت خوشه‌ای و گاه تکی، به رنگ‌های قرمز، صورتی یا قهوه‌ای بروز می‌کنند که در برخی مواقع با چشم قابل مشاهده نیستند و با آزمایش پاپ اسمیر وجود آن‌ها تشخیص داده می‌شود.

زگیل‌های تناسلی در زنان هم ازطریق تماس جنسی با فرد آلوده به HPV ایجاد می‌شوند. این تماس می‌تواند واژینالی باشد، مقعدی، دهانی یا حتی دستی. زنانی که مبتلا به این عارضه هستند، ممکن است در ناحیه مد نظر خارش، سوزش و حساسیت را تجربه کنند. البته همان‌طور که گفتیم، این فقط یک احتمال است.

درمان زگیل تناسلی

خیلی‌ها می‌پرسند آیا زگیل تناسلی درمانی هم دارد؟ اگر مرجع شما سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک باشند، شک نکنید که می‌توانید از این عارضه به سلامت عبور کنید. گاهی اوقات ممکن است HPV به‌خودی‌خود درمان شود و گاهی اوقات هم شما به‌عنوان فرد مبتلا نیاز به کنترل یک سرویس‌دهنده متخصص دارید.

این امکان وجود دارد که ویروس پاپیلومای انسانی در سلول‌های پوست باقی بماند و در طول زندگی شیوع داشته باشد. به همین دلیل، این بیماری قبل ‌از سرایت به شریک جنسی شما باید کنترل شود. برخی درمان‌های موضعی که توسط ارائه‌هندگان خدمات درمانی تجویز می‌شوند، شامل تری‌کلرواستیک اسید، پودوفیلین و پودوفیلوکس و ایمیکویمد هستند.

چنانچه زگیل‌های قابل مشاهده با گذشت زمان برطرف نشوند، سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک از روش‌هایی همچون لیزردرمانی، سرما یا انجماد زگیل، تزریق داروی اینترفرون یا برش ضایعات استفاده می‌کنند. در هر صورت، انتخاب هریک از این روش‌ها با تشخیص خود پزشک انتخاب خواهد شد.

زمانی که به این عارضه مبتلا می‌شوید، بعداز مراجعه به کلینیک، داروهایی برای بهبودتان تجویز خواهد شد. حتما به مصرف دقیق آن‌ها پایبند باشید. شما باید این داروها را تا زمانی مصرف کنید که زگیل‌ها دیگر قابل مشاهده نباشند و ناحیه مد نظر مانند سایر قسمت‌های پوست به‌نظر برسد. البته این فقط با تشخیص شما ممکن است. شما باید دوباره تحت معاینه سرویس‌دهنده قرار بگیرید.

مشاهده بیشتر: هزینه لیزر زگیل تناسلی

هزینه درمان زگیل تناسلی

یکی از مواردی که افراد مبتلا به زگیل تناسلی می‌خواهند اطلاعات بیش‌ تری راجع‌به آن داشته باشند، هزینه‌های درمانی است. هزینه جراحی زگیل تناسلی با کرایوتراپی یا فریز متفاوت است اما ثابت نیست. حتما در وبسایت دکترتو کلینیک شاهد تعرفه‌های مختلف سرویس‌دهندگانی که در این زمینه تخصص داشته‌اند بوده‌اید. این تعرفه به عوامل مختلفی بستگی دارد که چندی از آن‌ها را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • تعداد زگیل‌ها
  • کوچک یا بزرگ‌بودن زگیل‌ها
  • کنارهم‌بودن یا پراکندگی زگیل‌ها
  • ناحیه رشد زگیل و دسترسی آسان یا سخت به آن
  • ضخامت، مسطح‌بودن یا برجسته‌بودن زگیل‌ها
  • تجربه کاری و سطح مهارت سرویس‌دهنده
  • امکانات و تجهیزات کلینیک

جمع‌بندی

با تخصص و مهارت کاری سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک، می‌توان از پیچ زگیل تناسلی به‌راحتی عبور کرد. این عارضه، از بیماری‌های عفونی مقاربتی و البته به‌شدت مسری است که فقط یک بار ارتباط جنسی با فرد آلوده کافی است تا زائده‌هایی در اطراف یا قسمت‌های داخلی ناحیه تناسلی رشد کند. اما قسمت خوب ماجرا اینجاست که می‌توان ویروس این بیماری را کنترل کرد و ضایعات را برداشت.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید