واجدین شرایط رأی‌دهی متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ و قبل از آن هستند. این افراد ۲۲۸ هزار نفر را شامل می‌شوند 

آیا شناسنامه‌های قدیمی و فاقد کد ملی، برای ثبت رای قابل استفاده است؟

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: عکس‌دار بودن شناسنامه الزامی نیست و شناسنامه‌های قدیمی که کد ملی ندارد قابل استفاده نیست و مدرک شناسایی حتما باید دارای کد ملی باشد. همچنین به دلیل الکترونیکی بودن انتخابات در ۸ شعبه، نیازی به ثبت اثر انگشت رأی‌دهندگان نیست.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرنگار ایلنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: از ساعت هشت صبح در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل ۱۵ استان و در ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری رقابت ۹۰ نامزد  برای به دست آوردن ۴۵ کرسی باقی مانده از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی در ۱۱۵۱۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

وی افزود: برای تمدید احتمالی زمان انتخابات، پس از ساعت ۱۸، تا سه ساعت تمدید در اختیار وزارت کشور است که با پیشنهاد وزارت کشور به تایید شورای نگهبان می‌تواند زمان انتخابات تمدید شود.

اسلامی تصریح کرد: در این مرحله نظرات هیات های اجرایی را تامین کرده‌ایم و انتخابات در  شعبه‌ها ادامه خواهد داشت از طرفی تمام گزارش ها نشان می‌دهد که خدا را شکر مشکل خاصی نبوده است.

وی افزود: از مردم عزیز درخواست داریم به دلیل جلوگیری از ازدحام، در ساعات اولیه رای‌گیری به شعب مراجعه کرده و از مراجعه در ساعات پایانی خودداری کنند. همچنین عکس‌دار بودن شناسنامه الزامی نیست و شناسنامه‌های قدیمی که کد ملی ندارد قابل استفاده نیست و مدرک شناسایی حتما باید دارای کد ملی باشد. همچنین به دلیل الکترونیکی بودن انتخابات در ۸ شعبه، نیازی به ثبت اثر انگشت رأی‌دهندگان نیست. 

وی تصریح کرد: واجدین شرایط رأی‌دهی متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ و قبل از آن هستند. این افراد ۲۲۸ هزار نفر را شامل می‌شوند 

وی افزود: استفاده از دستگاه‌های الکترونیک با استقبال مردم مواجه شده است و سرعت خوبی دارد و در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود. به دنبال تسری فرایندهای الکترونیک در همه انتخابات‌ها هستیم از جمله انتخابات ریاست جمهوری و امیدواریم با کار کارشناسی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان شکل گرفته این موضوع ادامه داشته باشد. 

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: بعد از اینکه پایان رای گیری رسما از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شود، دوستان می‌توانند شمارش آرا را آغاز کنند.

انتهای پیام/
کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید