۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: 55516169

به خاطر بی دقتی گردشگران در باقی گذاشتن منابع غذایی، مدتی است که گرگ ها در اطراف شهرستان طالقان جولان می دهند.

جولان گرگ‌ها در اطراف طالقان + فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم از کرج، در چند شب گذشته بیش از یک قلاده گرگ در حوالی روستای مهران در شهرستان طالقان توسط اهالی محلی دیده شده‌اند.

به گفته این اهالی، گرگ در منطقه طالقان از حیوانات وحشی زیادی است که در سالهای گذشته باعث خساراتی به دامداران و حمله به اهالی محلی شده است.

در چند شب گذشته مشاهده این چند قلاده گرگ برای اهالی محلی نگرانی هایی را به جهت حمله به دام های شان ایجاد کرده، اما هنوز هیچ گزارشی از خسارت این گرگ ها به دامداران منطقه گزارش نشده است.

لازم به توضیح است گونه‌های جانوری شاخص طالقان سیاه‌گوش، پلنگ، خرس قهوه‌ای و کل و بز هستند. همچنین تعداد زیادی گرگ، گراز و انواع پرندگان شکاری نیز درعرصه‌های این شهرستان زیست می‌کنند.

به دلیل تنوع و کثرت گونه‌های جانوری و گیاهی طالقان حیواناتی مثل خرس و پلنگ به راحتی می‌توانند غذای مورد نیاز خود را از طبیعت فراهم کنند و تا کنون هیچ موردی از آسیب به مردم توسط این حیوانات دریافت نشده است.البته چندین بار گرگ به گله‌های گوسفند و حیوانات اهلی روستاییان حمله کرده است.

به گفته کارشناسان به دلیل رها کردن ته مانده غذاهای گردشگران در حاشیه تفرجگاه ها و مناطق کوهستانی از یک سو و همچنین رها شدن پسماندهای روستاییان از سوی دیگر، برای حیواناتی شبیه گرگ ها و گرازها، غذای آماده وجود داشته و به همین جهت این حیوانات وحشی برای شکار کمتر به ارتفاعات رفته وگاه باعث بروز مشکلاتی از جمله حمله به گله‌های چهارپایان اهلی می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید