۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 55516226

اتریوم هشت موسس داشته است که در مقایسه با بسیاری از پروژه‌های رمزارزی، تعداد بیشتری است.

موسسان اتریوم چه کسانی هستند؟

اتریوم هشت موسس داشته است که در مقایسه با بسیاری از پروژه‌های رمزارزی، تعداد بیشتری است. در ادامه موسسان اتریوم آمده‌اند:

۱.ویتالیک بوترین( Vitalik Buterin ): ویتالیک بوترین شخصی روسی-کانادایی است و شاید معروف‌ترین موسس اتریوم باشد. او در سال ۲۰۱۳ وایت پیپر اتریوم را نوشت و همچنان در بهبود این پلتفرم فعالیت می‌کند.

۲.گوین وود (Gavin Wood) : گوین وود، برنامه‌نویس بریتانیایی، نقش حیاتی در توسعه‌ی اتریوم ایفا کرد. او اولین پیاده‌سازی فنی اتریوم را با استفاده از زبان برنامه‌نویسی C++ کد نویسی کرد. وی همچنین زبان برنامه‌نویسی اصلی اتریوم یعنی Solidity را پیشنهاد داد و همچنین به عنوان نخستین سرپرست فناوری بنیاد اتریوم فعالیت کرد. گوین بعدها بنیاد وب۳ را تأسیس کرد.

۳.آنتونی دی آیوریو ( Anthony Di Iorio) : آنتونی دی آیوریو در مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی اتریوم، تأمین مالی اولیه را فراهم کرد. او در حمایت از پروژه در دوران توسعه‌ی اولیه آن نقش مهمی داشت.

۴.چارلز هاسکینسون ( Charles Hoskinson ) : چارلز هاسکینسون نقش مهمی در تأسیس بنیاد اتریوم و چارچوب حقوقی آن ایفا کرد. وی در مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی اتریوم حضور داشت. اما هم اکنون رمز ارز کاردانو رو تاسیس و مدیریت آن را به عهده دارد.

۵.میهای آلیسی (Mihai Alisie) : میهای آلیسی یکی از موسسان اتریوم بود و در تأسیس بنیاد اتریوم کمک کرد. او نقش پشتیبانی را در روزهای اولیه‌ی پروژه ایفا کرد.

۶.جوزف لوبین ( Joseph Lubin ): جوزف لوبین، کارآفرین کانادایی، در اوایل روزهای اتریوم به حمایت مالی آن پرداخت. او بعدها شرکت ConsenSys را تأسیس کرد که یک شتاب دهنده برای استارتاپ‌های متمرکز بر فناوری‌های مبتنی بر اتریوم است.

۷.امیر چتریت ( Amir Chetrit) : امیر چتریت یکی از موسسان اتریوم بود، اگرچه او در دوران توسعه‌ی اولیه‌ی پروژه از پروژه کناره گیری کرد.

به گزارش آکادمی روبلکس این موسسان نقش‌های مختلفی در ایجاد و توسعه اتریوم (Ethereum) ایفا کردند و به موفقیت آن به عنوان یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌های بلاکچین در فضای رمزارز ها کمک کردند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت روبلکس مراجعه کنید.

منبع

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید