معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهوری تاتارستان و استاندار اولیانوفسک روسیه دیدار کرد.

باقری:  تهدید تحریم‌ها با درایت رهبران ایران و روسیه به فرصت نوین همکاری تبدیل شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، علی باقری‌کنی ، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ، که به دعوت رستم مینیخانوف ، رئیس جمهوری تاتارستان به کازان سفر کرده است در پانزدهمین گردهمایی روسیه و جهان اسلام  که با حضور شخصیت‌های بلندپایه سیاسی ، اقتصادی و مذهبی ۷۹ کشور برگزار شد ، با اشاره به ضرورت شکل‌گیری نظم جدید چندقطبی با مشارکت کشورهای مستقل جهان گفت : آمریکا و غرب با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و روسیه ، بدنبال تحت‌ فشار قراردادن این کشورها بودند.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان افزود : درایت رهبران ایران و روسیه به گونه‌ای عمل کرد که تهدید تحریم‌ها را به فرصت نوین همکاری ، نه تنها بین ایران و روسیه ، بلکه کشورهای منطقه تبدیل کرد.

علی‌باقری کنی همچنین در دیدار با  رستم مینیخانوف ، رئیس جمهوری تاتارستان درباره راههای توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که حجت‌الاسلام حمید شهریاری ، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی در روسیه ، میرزاخانی سرکنسول ایران در تاتارستان و اعضای هیات‌های ایران و تاتارستان حضور داشتند ،  طرفین بر استفاده از ظرفیت‌های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و مذهبی به منظور توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های ایران و جمهوری تاتارستان تاکید کردند.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشوزمان در نشست تخصصی بررسی مناسبات ایران و روسیه نیز گفت: گروه بریکس به عنوان هسته اولیه و پیشران اراده جمعی بین‌المللی برای ساختن جهانی مبتنی بر عدالت و تأمین منافع کشورهای مستقل است.

باقری گفت: اراده جدی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بر استفاده از ظرفیت‌های نهفته در گروه بریکس برای ساختن جهان عادلانه استوار شده است.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان همچنین در حاشیه پانزدهمین گردهمایی بین‌المللی «روسیه و جهان اسلام» با «آلکسی روسکیخ» استاندار اولیانوفسک دیدار و درباره راههای توسعه و تعمیق همکاری‌ها و نیز استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در راستای کمک به افزایش حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و روسیه تاکید کرد.

علی باقری کنی همچنین در نشستی خبری ، پاسخگوی سوالات خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی بود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید