دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز دوشنبه از آمادگی مسکو برای علت یابی سانحه بالگرد رئیس جمهور خبر داد و شهادت رئیس جمهور و همراهانش را نیز تسلیت گفت.

روسیه برای علت‌یابی سانحه بالگرد اعلام آمادگی کرد
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز دوشنبه در پیامی، ضمن ابراز تسلیت درباره شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران، از آمادگی مسکو برای کمک به علت‌یابی این سانحه خبر داد.

«سرگئی شویگو» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) شهادت «سید ابراهیم رئیسی» ریاست جمهوری اسلامی ایران و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه را تسلیت گفت.

شویگو در پیامی به همتای ایرانی خود، از آمادگی روسیه برای ارائه کمک‌های لازم جهت تعیین علل واقعی سقوط بالگرد حامل مقام‌های ارشد ایران خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «صمیمانه‌ترین تسلیت‌های ما را در رابطه با درگذشت غم‌انگیز رئیس‌جمهور ایران پذیرا باشید. ما در کنار مردم ایران در سوگ این ضایعه جبران‌ناپذیر هستیم».

دبیر شورای امنیت ملی روسیه افزود: «من یقین دارم که کار او ادامه خواهد یافت و یاد او برای قرن‌ها حفظ خواهد شد. اینجانب آمادگی خود را برای ارائه تمامی کمک‌های لازم جهت تعیین دلایل واقعی سقوط بالگردی که آقای رئیسی در آن بود، تایید می‌کنم».

بالگرد حامل ریاست جمهوری اسلامی ایران که برای افتتاح پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به منطقه مرزی رفته بود در مسیر بازگشت به تبریز، دچار سانحه شد.

این بالگرد علاوه بر رئیس‌جمهور، حامل وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بود که تمام سرنشینان آن به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید