دندانها اغلب اولین قسمت از ظاهر هرکسی است که مورد توجه قرار می گیرد. برای ایجاد یک احساس خوب، یک لبخند زیبا و سالم ایده آل است. برای افرادی که تغییر رنگ دندان را تجربه می کنند ، لبخند زدن ممکن است احساس ناراحتی ایجاد کند. سفید کردن دندان و جرم گیری هر چند وقت یکبار یک راه حل آسان برای رفع  این مشکل است.

 3 دلیل اصلی تغییر رنگ دندان ها

تغییر رنگ دندان می تواند شرم آور باشد. برخلاف تصور رایج، زردی یا تغییر رنگ دندانها لزوماَ به معنای بهداشت ضعیف دندانها نیست. دلایل طبیعی زیادی برای تغییر رنگ دندان وجود دارد. در زیر به 3 دلیل اصلی تغییر رنگ دندان ها اشاره شده است.

تغییر رنگ دندان چیست؟

تغییر رنگ دندان ها می تواند برای یک دندان یا تمام دندانها اتفاق بیفتد. رایج ترین شکل تغییر رنگ دندان ها، داشتن دندان های زرد رنگ است. سایه های زرد رنگ آنها ممکن است متفاوت باشند. این مشکلی است که با افزایش سن بیشتر افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. حتی با رعایت بهداشت مناسب دندان، افزایش سن معمولاً باعث زرد شدن دندان ها می شود. همچنین هنگامی که یک دندان به طور ناگهانی تغییر رنگ می دهد، این می تواند نتیجه یک بیماری زمینه ای باشد. دندانی که پوسیده است ممکن است خاکستری شود. این به طور کلی نشانه آن است که علاوه بر درمان معمولی برای سفید کردن دندان ها، به انجام کار دندانپزشکی نیز نیاز دارید.

3علت اصلی تغییر رنگ دندان

ایجاد پلاک، مصرف دخانیات و قهوه 3 دلیل اصلی تغییر رنگ دندان ها می باشند. در زیر به چگونگی تاثیر آنها بر دندان بیشتر پرداخته شده است.

· پلاک دندان، یکی از مهم ترین علل ایجاد دندانهای زرد است. هنگامی که لایه ای از باکتری ها روی دندان ها ایجاد می شود، پلاک سفت تر می شود و این ظاهر دندان های شما را زرد نشان می دهد. برای جلوگیری از ایجاد پلاک در وهله اول، مسواک زدن دندانها به مدت حداقل دو دقیقه و دو بار در روز و همچنین استفاده از نخ دندان بسیار مهم است.

· دخانیات، کشیدن سیگار موجب تغییر رنگ دندان ها می شود، محصولات دخانی دودی نیز می توانند دندان را لکه دار کنند. جویدن تنباکو ممکن است جایگزین بهتری به نظر برسد، اما در واقع تأثیرات وحشتناکی هم برای بهداشت دهان و دندان و هم برای ظاهر شما دارد.

· قهوه، رفع لکه های روی دندان ها ناشی از مصرف قهوه مشکل است. حتی یک فنجان قهوه در روز می تواند تأثیر عمیقی روی رنگ دندان ها داشته باشد.  تانن های موجود در مواد تشکیل دهنده قهوه می توانند باعث به هم پیوستن ترکیبات رنگی شوند. هنگامی که آنها به دندان گیر کردند، یک رنگ زرد روی دندان تشکیل می شود. اگر باکتری های ناشی از قهوه در داخل دهان شروع به رشد کنند، مینای دندان به مرور زمان فرسایش می یابد.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید