آیت‌الله سیدکمال فقیه ایمانی از علمای انقلابی و فعال در زمینه‌های فرهنگی، علمی و خیریه‌ روز جمعه به علت بیماری درگذشت.

آیت‌الله فقیه ایمانی دارفانی را وداع گفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، این عالم وارسته هفته گذشته در بیمارستان عسگریه اصفهان به دلیل بیماری های زمینه ای ریوی و کلیوی، بستری شد که در ادامه به کرونا نیز مبتلا شد و دعوت حق را لبیک گفت. 

آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، در سال ۱۳۱۳ خورشیدی (برابر با ۱۳۵۳ قمری) در خانواده ای روحانی در محله امامزاده اسماعیل اصفهان چشم به جهان گشود.

این عالم بزرگ در مدت تحصیل در حوزه از محضر استادان زیادی بهره برد و به مدرسه های گوناگون چون مدرسه حجتیه، فیضیه، دارالشفا و مدرسه خان رفت.

همچنین، در محضر استادان بزرگواری چون آیت الله نوری همدانی، حاج شیخ عبدالجواد اصفهانی، آیت الله مجاهدی تبریزی، آیت الله طباطبایی، آیت الله سلطانی و آیت الله مشکینی شاگردی کرد، مدارج علمی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و به مراتب بالا دست یافت.

وی همچنین، از درس خارج آیات عظام امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی گلپایگانی بهره برد.

آیت الله فقیه ایمانی به علت فوت پدرش به اصفهان بازگشت و خدمات گسترده تبلیغی و علمی خود را آغاز کرد و در اصفهان به تدریس و تربیت طالبان علوم دینی پرداخت. 

آیت الله حاج سید کمال فقیه ایمانی منشا خدمات و اثرات بزرگ عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و درمانی زیادی بود.

ایجاد کتابخانه بزرگ به نام امیرالمومنین(ع) و مرکز تحقیقات و پژوهشهای علمی، ایجاد و تاسیس حوزه علمیه اصفهان به نام دارالحکمه باقر العلوم (ع) و پرداخت هزینه تحصیلی به طلاب علوم دینی، پژوهش، چاپ و نشر کتاب های ارزشمند در این مرکز و فرستادن آنها به سراسر جهان، تاسیس بیمارستان امام حسین (ع) و مرکز تخصصی بیماری های عفونی، بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع)، بیمارستان زنان و زایمان حضرت زهرا (س)، درمانگاه شهدا، مدرسه حجتیه مشهد، تاسیس صندوق جهیزیه، سفرهای تبلیغی به خارج از کشور از جمله هلند، بلژیک، کویت، عراق، لبنان، بوسنی، پاکستان، صندوق قرض الحسنه و ساخت واحدهای مسکونی برای طلاب از دیگر خدمات این عالم ربانی بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    ﺟﻮﻭﻥ ﭘﻴﺮ ﻫﺮﻛﻪ ﻣﻴﻤﻴﺮﺩ ﻣﻴﮕﻦ ﻛﺮﻭﻧﺎ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻗﺒﻼ اﻧﮕﺎﺭ ﻫﻴﭻ ﻛﺴﻲ ﻧﻤﻲ ﻣﺮﺩﻩ اﺳﺖ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید